Nakomelingen Oscar ( Wolfgang x Nabuur )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Nakomelingen Oscar ( Wolfgang x Nabuur )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:31

Ik reed gister op wedstrijd tegen een 4-jarige Oscar,deze was aardig groot,en zo koel in z'n kop.Mijn 5-jarige zat zich op te naaien en deze 4-jarige liep voorbeeldig.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:43

ik heb ook een 3 jarige oscar x darlington x cabochon. en het is een ontzettend grappig paard. idd in je touw happen als je aan het lopen bent. tot z'n ogen in de waterkuip en dat heel hard door je neus uitblazen, en rollen waar het hem maar uitkomt( alleen als er geen zadel opzit natuurlijk). met rijden is hij erg braaf. hij is erg cool in zijn kop. hij is nu rond de 1.65 iets kleiner denk maar is nog wel erg smal. voor de rest ken ik nog een oscar die vorig jaar 25ste in de pavo cup is geworden. ook erg braaf beest en op z'n 4e al de eerste fase van de orun gelopen. en nooit een stap verkeerd gezet. en ik ken er nog 1 die is nu 5 die is wel braaf maar die is op wedstrijd redelijk druk. en het is een beetje vreemd wat zijn pa en ma zijn allebij groot en hij is net 1.60

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:49

haha.. die van mij blaast niet in het water, maar roert het eerst flink door elkaar voor het drinken (ook iemand eentje die veel graaft??)
Dit jaar was Uphill 3e bij de pavo voor 5 jarigen en een oscar merrie 4e bij de 4 jarigen!

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:00

mijn wolfgang graaft erg veel. dus waarschijnlijk komt dat bij pappie vandaanHaar moeder trouwens ook en die is zo duits als maar zijn kan Haha! niet verkeerd bedoeld maar duitsers staan erom bekend om heel het nl strand om te ploegen Vingers aflikken

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:05

haha.. dat zeggen wij ook altijd Haha! (bewijs genoeg hier op het strand in Noordwijk) hij gaat er ook echt in liggen als het zonnig is *LOL*

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:29

Dat doen die van mij niet. Die staan tegenover elkaar en doen dan een wedstrijd wie het snelst de grootste gat graaft. En dan af en toe stoppen en boos naar elkaar kijken en dan weer als een gek doorgraven en de rest van de paarden staan er naar te kijken en denken die sporen niet.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 00:34

Nieuwjaar, nieuwe kansen Lachen

Wie gaat er fokken met Oscar? Wie heeft efvaringen met zijn nakomelingen?

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:50

ik ga het eerst proberen met wolfgang (met mijn gran corrado x Fruhling merrie) en als ze gust blijft dan gaat oscar erop.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:32

Hoezo als ze gust blijft dan Oscar? Waarom niet meteen oscar? Of gewoon door gaan met Wolfgang?

Wolfgang is alleen nog diepvrieszaad toch?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:52

Wij overwegen ook om onze merrie (3/4 Engels Volbloed) te laten dekken door Oscar, maar dat ligt er helemaal aan hoe ze haar huidige dracht door komt en wat voor veulen ze ons brengt van Vaillant.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:14

Ik heb bij mijn appaloosa merrie een veulen lopen van oscar. De merrie is nogal ouderwets van type met matige bewegingen, maar wel en super fijn paard, loopt z dressuur.
Ik wilde eerst een hengst uitzoeken die wat luxer was, maar ik wilde ook graag maat en veel mensen zeiden dat oscar ook goed bewegende veulens geeft bij matige merries.
Toen ze eenmaal drachtig was heb ik nog wel eens gedroomt dat er een super lomp veulen uit kwam..

Maar ik ben nu heel blij met het resultaat!
Het is een mooi groot veulen, kan veel beter bewegen als haar moeder en heeft een heel mooi koppie en heel veel uitstraling.
Oh ja... en ze graaft ook al enorme gaten.. Haha!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:09

Die van mij die graaft niet maar loopt komplete loop paden van soms wel een halve meter diep en dan een meter of 4 lang. En dan steeds maar heen en weer en nog een keer. Gek wordt ik er van.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:22

Oww dat is minder poehee!!

@ Sparklingapp, heb je wat foto's? Hoe oud is het veulen nu? Hoe is zijn bouw?

@ Ziolette, hm nog even afwachten inderdaad. Mijn merrie wordt eerst door Saros gedekt, ook afwachten wat daaruit komt.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:16

Dit jaar laten wij de merrie nog een keer dekken door TC Ravel, het vorige veulen is zo appart goed gelukt!! Dat kan alleen dit jaar nog en dan is het op, dus nu of nooit meer. Vandaar dat we haar nu toch weer dekken, eerst zouden we een jaartje overslaan dan kon ik lekker gaan starten, maar nu doen we het gewoon allemaal!! Vind het een hele fijne merrie, ze wordt ook al steeds meer mijn paardje. Heeft echt een heel lief karakter en is idd heel sensiebel met rijden, het is maar een kleintje van 1.62 maar kan zich enorm opblazen en heet worden. Verder heeft ze nog nooit een stap verkeerd gedaan. Is alleen soms iets lomp op stal draait gewoon door als ik er sta, en gaat ook gerust op mijn voet staan als het haar zo uit komt. Is misschien ook een stukje opvoeding die ze gemist heeft, we hebben haar nu net een jaartje en het is al stukken beter. Verder pakt ze alles snel op en leert ze erg makkelijk. Jah ik ben blij met het diertje!!

mloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:13

ik heb een Wolfgang..
een donkerbruine merrie ik heb er nog niet lang maar ik ga er al volgende maand wedstrijden in het L1 mee starten. Ze is altijd wel heel fris met rijden. Ze is 10 jaar oud en doet het heel goed.

groetjes Milou

Mmarlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:24

Hoi!

Ik zelf heb een kwpn-er genaam Saicka (Clavecimbel x Ulft), ze heeft op 18 maart 2003 een veulen gehad van Oscar. Het veulen heet Waicka, helaas nooit het veulen gezien.. kent iemand Waicka misschien?

Groetjes

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:23

Oh wat leuk,
de handelspaarden van mijn manege zijn bijna allemaal van Oscar Vingers aflikken
Ik heb ook op een Oscar nakomeling gereden, super braaf en leuk te rijden paard!
(kijk eventueel ff op www.meers-paarden-centrum.nl en dan bij handel).

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:58

Ik zal eens kijken voor foto's.. Hier kan ik dat niet en ben daar ook niet zo handig mee. Bloos
Het veulen is nu bijna een half jaar en ze heeft een iets lange rug, hele mooie hals en een wat lang en stijl achterbeen. Die dingen heeft haar moeder ook alleen is het bij het veulen duidelijk een stuk minder, het is verder een vrij brutaal en heel nuchter veulen.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:48

Heb een zwartbruine 3 jarige ruin ingereden Oscar x Candyboy.
Lief karakter, redelijk goede gangen, wordt hoger dan 1.70 m. Snel gegroeid en daardoor een beetje een slungel. Wordt wel een mooi paard.

shapro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:30

Mijn merrie (v. Darlington x Appolonios x Roemer) verwacht in mei een veulen van Oscar. Heb bij de Pretendenthoeve al vele nakomelingen gezien en ze zijn allemaal super van karakter! Mooi van formaat en hebben body! Ik hoop dus dta ik er zelf ook zo één fok! Dus ik zie Oscar als een echte aanrader!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:13

Wowww hou ons op de hoogte als het veulen er is, ben erg benieuwd!!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:55

Megantjuh schreef:
Bedankt voor jullie info.

Begrijp dus dat de nakomelingen wel relax zijn? Hoe zit het met bewegen?

Oscar vererft absoluut geen goede springnakomelingen, tenminste dat stond op internet. Hoe ervaren jullie dit?

Ik vond dit topic overigens op pagina 19 van Familiebanden:

[FB] Nog meer oscar nakomelingen?

Foto's open dag Pretendenthoeve

[FB] Oscar nakomelingen?

De (jonge)paarden bij ons (bijna allemaal van Oscar) zijn niet goed in spingen of kunnen het helemaal niet Tong uitsteken
In bewegen zijn ze wel lekker, fijne gangen alleen op de oscar die ik gereden heb niet echt lenig.
Verder een heeel rustig en lief karakter!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:56

Oja; super body!!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:36

Zal ook nog ff een foto van onze Oscar x Erato merrie plaatsen:
Afbeelding

Ze is 1.63 m en ik ga haar van het weekend voor het eerst starten in het L1.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:44

Iedereen die Oscar paardjes kent bevestigd ook dat ze niet aanleg hebben om te springen, maar mijn merrie kan al aardig sprongetje maken en voor mij hoeft het niet.

Poehee, heel veel succes alvast! Op naar je winstpuntje (s) Ja