Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Downhill schreef:Hahahaha! Dees:
Wat kan je het plaatje weer lekker gedetailleerd omschrijven, maar ik ben het met je eens.
Maargoed ik KEN mensen die achterlijk veel geld neertellen voor een merrieveulen!
Dan lopen er ook nog mensen die het niet kunnen verrotten hoeveel geld ze moeten neertellen voor een merrieveulen met goed papier ALS ze het merrieveulen maar in BEZIT krijgen.
Maar dat zijn niet zoveel mensen als de mensen die fiks geld neertellen voor een hengstveulen met, vaak bestemd voor opfok en hengstenkeuring, exact hetzelfde papier. (want daar wordt WEL naar gekeken als het veulen MEER dan alleen knuffel-rijpaard moet worden)
Mijn veulen blijft voorlopig ook "knuffel-paard-veulen" maar over 3 jaar zal hij er toch echt aan moeten geloven: de SPORT
)
Desiree schreef:. MAar volgens een fokker hier in de buurt leveren hengstveulens juist meer geld op dan merrieveulens.
ceasario schreef:Downhill schreef:Hahahaha! Dees:
Wat kan je het plaatje weer lekker gedetailleerd omschrijven, maar ik ben het met je eens.
Maargoed ik KEN mensen die achterlijk veel geld neertellen voor een merrieveulen!
Dan lopen er ook nog mensen die het niet kunnen verrotten hoeveel geld ze moeten neertellen voor een merrieveulen met goed papier ALS ze het merrieveulen maar in BEZIT krijgen.
Maar dat zijn niet zoveel mensen als de mensen die fiks geld neertellen voor een hengstveulen met, vaak bestemd voor opfok en hengstenkeuring, exact hetzelfde papier. (want daar wordt WEL naar gekeken als het veulen MEER dan alleen knuffel-rijpaard moet worden)
Mijn veulen blijft voorlopig ook "knuffel-paard-veulen" maar over 3 jaar zal hij er toch echt aan moeten geloven: de SPORT
Je moet de zaak wel relativeren.
Wanneer je bij genoemde veiling nu eens de prijzen van de hengsten eruit haalt die 10000,- en hoger zijn.,dan brengt de rest aan hengstveulens gemiddeld een 4800,- op.( Een prijs die het nog aantrekkelijk maakt tot de 2 bezichtiging te komen van de hengstenkeuring)
![]()
Verder moet je ook nog eens weten dat die veulens uit een selectie komen van misschien wel 700 aangeboden veulens.
En voor een merrieveulen wordt ook wel eens meer dan het gemiddelde betaald.
merrie afst. Quattro .x Zapateado 7.000,-
merrie Numero Uno x Landwind II B 8.750,-
merrie Fürst Heinrich x Ferro 8.000,-
merrie Santano x Metall 15.000,-
Een gewoon hengstveulen schrijf je af op het moment dat je hem in je bezit hebt, tenzij de aanleg boven het gemiddelde is, maar dan betaal je ook ruim boven het gemiddelde ( zie prijzen)
http://www.sell-veulenveiling.nl/projec ... venement=1
Totaal Bedrag € 269.750,- Gemiddeld: Hengst € 6.309,-
Gemiddeld: Merrie € 5.232,-
ceasario schreef:Desiree schreef:. MAar volgens een fokker hier in de buurt leveren hengstveulens juist meer geld op dan merrieveulens.
Fokt hij voor een "hengstenboer" ? "Fok-Kontrakt"
Desiree schreef:grapjas schreef:Alle interessant gefokte paarden zijn meer waard, alleen vindt iedereen zijn eigen interresant gefokt dat is vaak een probleem.
Als ik soms lees op bokt dan denk ik bij mezelf, waarom wil iemand met zo'n merrie fokken?
Ik vind persoonlijk dat je enkel met merrie zou moeten dekken die zelf goed gepresteerd hebben of uit een interessante lijn waar dekhengsten of nat/internationale paarden uitkomen.
Natuurlijk heb je altijd weer bijzondere uitzonderingen.
Wij proberen hier naar te streven, raak je je veulens ook goed kwijt.
JA maar nu wordt dus beweerd dat in z'n algemeen, of gemiddeld genomen hengstveulens meer opbrengen. Ik wil wel eens nagaan of dat waar is want zelf heb ik daar nog niets van ontdekt.