[H][WB] welke hengst op mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uppie83

Re: [H][WB] welke hengst op mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:16

Hoi Hoi,

Ik heb Sanne persoonlijk gekent en ook haar twee nakomelingen. Een nakomeling was van Farmer en de andere van Tideman.

Ik kan je een advies geven en dat is om een hengst te kiezen die maat doorfokt. Haar twee nakomelingen zijn namelijk niet al te groot.

Groetjes

leyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:47

Ik ben het met Aag eens, neem de eerste keer niet een te dure hengst. De allereerste keer dat jouw merrie veulent is er nl. nog niets over haar fokresultaten bekend. Het heeft geen zin om er dan een dure hengst op te zetten, want dit geeft een vertekend beeld. En zonde van je geld!
Pling

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:08

Dus dan neem je liever het risico dat je een hengst neemt waarvan je niet weet hoe hij fokt (dat zijn nl. de meeste hengsten die goedkoop zijn) en die kruis je met een merrie waarvan je amper weet hoe ze fokt. Lekker goed bezig ben je dan Ja. Dán is het pas zonde van het geld als er een geit uit komt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:04

Een bewezen hengst die dus maat doorfokt,dan heb je ook de minste kans op een ezel eruit.