Dracht (schoppen en bijten)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lolalola

Re: Dracht (schoppen en bijten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:31

Ik heb sinds kort ook een drachtige merrie en die is in haar gedrag heel erg vervelend geworden, ze schopte in haar stal tegen de wanden en dat bleef maar doorgaan, met rijden is ze heel erg sloom geworden. ze was altijd erg snel met rijden.
Ik heb haar nu in een aparte box gezet en ze trapt nu gelukkig niet meer. Ze is vaak chagarijnig en hapt af en toe naar je.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:37

Viola is nog steeds zuur... en alle ruinen reageren heel erg op haar... Hebben jullie drachtige merries dat ook? Ze doet sinds ze drachtig is ook stampen en krabben met haar voorbeen tijdens het eten... lekker ongeduldig... ik hoop dat ze na haar dracht weer de oude is. Hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:38

sommige merrie's worden knuffeliger dan ooit terwijl anderen juist heel sjaggerijnig gedrag gaan vertonen, dit verschilt gewoon per merrie.. wel appart dat ze met rijden zo lief is terwijl toch je beenhulpen tegen haar buik aankomen..

over de rest van het gedrag, ik ken het alleen bij pony's en wat ik doe is gewoon nergeren en consequent zijn en blijven, nog consequenter dan normaal, ik moet toch bij die buik kunnen komen zonder me zelf in levensgevaar te brengen, stel dat er iets mis gaat tijdens de dracht dan moet je ook gewoon aan de buitenkant kunnenvoelen e.d. (en daarbij is een schone pony met een enorme vieze buik ook wel een beetje een raar gezicht Clown )

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:48

Klopt helemaal als ik monchique aan het poetsen ben moet ze altyd even happen, ik mag niet bij der bui komen zeker niet onder de buik naar de tepels zeg maar dan wordt ze boos en gaat trappen.
Als ik ga rijden en ik wil opstappen dan gaat ze ineens erg happen naar mij en oren naar achter.
Met rijden is ze echt toppie lekker rustig alleen soms wil ik teveel en spoor haar aan en dan wordt ze piss want mijn voet (kuit)op haar buik dat vindt zij niet geweldig en wordt piss.
Monchique moet ook niks meer van paarden om haar heen hebben die oortjes gaan plat naar achter dus ik kijk wel uit.
Monchique was gek op veulens altyd al geweest maar nu ze drachtig is moet ze niks van veulens hebben en wou laatst een veulen aan vallen oren gingen naar achter en ze ging gillen.
Dus het wordt een gezellige dracht verder alles ok hoor hahaha Lachen

Ik ga de ruinen niet op zoeken ik kijk wel uit hahaha

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:58

Sjanty staat altijd (ook voor haar dracht) met een ruin op de wei. De ruin is ook nog steeds de baas, hij hoeft maar naar haar te kijken en ze is al weg Ach gut . Niet voor lang hoor, ze is net een boemerang Koe . Ze is daarin nog steeds hetzelfde en zal nooit iets terug doen. Ze dreigt nog niet eens. Scheve mond

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:07

Hoi allemaal.
De merrie die ik rijd is nu ook drachtig, ook haar gedrag is ernstig veranderd.
In de omgang is ze wel veel aanhankelijker geworden ze is nu veel meer mensgericht en vriendelijker.
Ik hoef alleen echt niet te proberen om onder aan haar buik of bij de uier aan te raken want dat vind ze echt niet leuk, en dat zal ze je laten merken ook, oftewel voetjes van de vloer!!!

Maar qua rijden is ze nu een ramp, ze is veel gevoeliger op het been, en reageert daardoor ook veel sterker als je een keer je been aan legt.
In het begin dacht ik nog, goh kan ik ineens beter rijden dat ze zo op mijn been reageert maar nee dat was slechts schijn helaas Clown
Inmiddels is ze van luie trapzak naar hete donder gegaan dus er gebeurt heel wat met dat lijf tijdens de dracht.
Nou ja hopen dat ze na het veulenen nog steeds zo lief blijft dan maar.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 20:47

@ Avelienvd klopt helemaal ik hoef ook niet aan de buik tekomen want dan gaat ze gericht naar mij bijten maar ik heb er dan maar begrip voor, kwa rijden is ze ook gevoelig als ik mijn been aanleg maar ik moet zeggen ze rijdt super en lekker, maar kwa omgaan is ze nu niet tevertrouwen met poetsen knuffelen en dat soort dingen.
Maar met rijden joh ik rij zooo geweldig nu met haar Lachen

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:40

Mijn merrie is nu bijna 5 mnd drachtig. Met rijden tot nu toe weinig van gemerkt alleen moest ik wel al een andere singel aanschaffen want madam heeft naast dr veulen in dr buik ook een enorme hoeveelheid gras.... (het lijkt wel een belg ipv een arabier). Ik mag gewoon haar buik borstelen niks geen probleem, bij dr uiers kom ik niet want zelfs toen ze niet drachtig was kon ik een doodtrap verwachten (dr rest van dr lichaam mag ik gewoon aanraken). Qua karakter is ze hetzelfde misschien meer beschermend naar mij toe, ze staat met een idioot van 2,5jr ruin in de wei- die ze kent vanaf zijn geboorte- en die wil zich nog weleens zich groot maken, de gek.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 08:28

Nou die van mij is echt anti vriendelijk geworden naar andere paarden hahaha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:51

dan wordt het vast en hengstveulen!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:07

Nou jennyk dat zal ik alleen maar leuker vinden Lachen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:12

hihi, een hele dure!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 10:50

Monchique bijt ook andere mensen hihihih.
Als je haar wilt aaije dan kun je ook een bijt van haar krijgen als je niet oppast en mon zoekt ook ruzie met andere paarden vooral ruinen.