[TI] voedingsadvies voor 2 jarige tinkerhengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re: voedingsadvies voor 2 jarige tinkerhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:20

groeien en groeien Knipoog

Ook de ontwikkeling is groeien. Ik vind dat ze gewoon echt veel bouwstoffe nodig hebben.. Dus GOED en redelijk wat voer.
Alles wat ze te veel aan bouwstoffen krijgen poepen en piezen ze uit.
Wat ze te weinig hebben.. krijgen ze te kort Knipoog

Tjaaaa... Bloos zo doe ik het altijd.. mijn jongen paarden krijgen zeker een kilo of 3 a 4 per dag.. Jewel nu 1.5 kilo per dag Bloos

en per paard een halve baal hooi

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:14

Die van mij krijgt 2 kilo veulenbrok,wortelen goed hooi en weidegang.
Veulenbrok voor de nodige stoffen die ze nodig hebben om goed te groeien,en geloof mij dat je het verschil ziet tussen een dier dat goede voeding heeft gehad of niet.
Het maakt ook niet uit of het voor een hengst of merrie is.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:15

Toen die van mij 2 was kreeg hij 24 uur alleen maar gras. Vaak als ik kwam kijken bij de opfok dan nam ik 2 handjes muesli mee gemengd met wat zemelen, maismeel etc. Dat was dan 2 a 3 keer per week een klein bodempje van max 3 cm in een emmer. Toen hij later uit de opfok kwam kreeg hij 2 x daags een handje muesli en vooral hooi, verder niks eigenlijk.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 07:15

gesina schreef:
Veulenbrok voor de nodige stoffen die ze nodig hebben om goed te groeien,en geloof mij dat je het verschil ziet tussen een dier dat goede voeding heeft gehad of niet.
Het maakt ook niet uit of het voor een hengst of merrie is.

Het beste compliment wat ik ooit gekregen heb was op de hengstenkeuring voor 3-jarigen dit jaar van de VA. Ze zien er uit in topconditie en je kunt goed zien dat ze altijd goed in 't voer staan......Bij de 2e vroeg ie zelfs......is dit paard van dezelfde eigenaar als die andere.......dus geen verzinsel o.i.d. Hij vertelde dat het erbarmelijk is hoeveel mensen vlak voor de keuring ineens goed gaan voeren.....een VA ziet dat dus aan de opbouw van 't paard.
En........dat dus met alleen gras en onbeperkt hooi Knipoog , lees mijn eerdere reactie hierboven....
Het is niet goed voor een jong paard om te vet te zijn omdat de botten nog niet goed ontwikkeld zijn, die moeten dat gewicht wel meedragen.....