Nakomelingen van Amor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: Nakomelingen van Amor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:02

Ik ken een merrie van Amor en daar weer twee dochters van.

De merrie is een Amor x Pericles. Inmiddels is zij 22 en heeft zij 17 veulens op de wereld gezet. Deze merrie is heel braaf in de omgang en heeft niet slecht gepresteerd in de sport. Ik heb dit paard zelf nooit langer dan een dag in handen gehad.

De ene dochter die ik van deze merrie ken, is een Jazz x Amor en dat was een rampenplan. Het was een prachtig paard, kon heerlijk lopen, maar had teveel karakter. Ze was in alles dwars en lette totaal niet op haar omgeving. Ze kon om niets uit haar dak gaan en je totaal negeren. Echt een moeilijk paard, maar wel een paard om van te leren. Dit paard hebben wij een kleine driekwart jaar gehad.

De andere dochter van de merrie is een Jackson x Amor. Dit is een heel stoer beestje om te zien. Met haar valkkleurtje en eigenwijze koppie een echte blikvanger. Ze is leuk, eigenwijs, speels en kan super lopen. Helaas is ze ook erg dominant, let ze niet zo goed op haar omgeving, is ze heel schrikkerig en hardleers. Een echte kleuter, terwijl ze al bijna 5 is. Deze dame is al ruim twee jaar bij ons.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:02

Ik heb een paard gehad waar Amor in de tweede lijn zat. Mijn paard was van Witmar Alazan.
Het was een schat van een paard, ik kon er alles mee, terwijl zijn vorige eigenaar er niks mee kon.
Je kon er alleen niet mee alleen naar buiten, dan kon ie flink omhoog komen en als de paarden de wei ingingen dan stond ie ook recht overeind. Dat is het enigste minpuntje van hem.
Verder was het een geweldig paard en ik zal hem nooit vergeten.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:02

ik heb een kleindochter van amor. met een burggraaf vader ze is een pittig tante waar je veel energie moet steken erg werkwillig mits je haar fair behandelt niet iedereen kan erop ze is erg eenkenig mbt het rijden.
ze is vrij klein 1.65 en erg kort gebouwd
heb hellaas geen foto als ja haar wilt moet je even pm sturen dan krijg je een site waar ze op staat

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:42

Amor is de overgrootvader van mijn paard Kapriool.
Kapri is 1.77m

Kapri is een eerlijk paard, maar je moet er heel consequent mee zijn, zowel in omgang als met het rijden, anders gaat hij baas spelen en dan loopt het gegarandeerd mis. Hij weet wel dat het niet meer werkt bij mij, maar hij probeert me nog vaak te overbluffen.
Hij heeft mooie gangen, en kan ook een aardig stukje springen.

Enkele karaktereigenschappen van Kapri:

-Dominant
-Humor
-Eerlijk

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:41

Javayo schreef:
Mijn paard heeft Amor aan vaderskant zitten: OO Seven = Rubinstein x Doruto x Amor. Dus Amor zit een eind weg. Ik herken hem ook niet hier in de verhalen. hij heeft een heel fijn karakter, echt een allemansvriend. je moet hem wel goed behandelen natuurlijk, dan is hij super cool qua karakter, ben je onredelijk, dan gaat hij over de zeik.

Ik denk dat het fijne karakter van je paard wel deels bij Rubinstein vandaan zal komen. Wat ik zelf ervaar nu in mijn huidige paard, en wat ik hoor van veel mensen die Duits gefokte paarden met bijvoorbeeld Rubinstein bloed erin hebben, is dat deze paarden zeer nuchter en werkwillig zijn, en meestal dol op mensen (en aandacht!).

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:37

Een best bekende 'Amor' is Sisther de Jeu: Gribaldi x Amor.
Zelf heb ik Amor in de derde lijn van mijn paard zitten: Osmium x Ditmar (=Amor).

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:54

Hoe herkenbaar al die verhalen maar toch ben ik gek van Amorbloed.Mijn in mei overleden merrie had als opa Amor.Bij Flair zit er vanwege Whinny Jackson 2x Amorbloed in en door Whinny Jackson heeft Ragazzo 3x Amorbloed door de aderen stromen.Wat vaak bij Amor nakomelingen voorkomt is naast het karakter dat je aanstaat(of niet)de bruine kleur et een gouden gloed en de zwarte stippels langs de kroonrand bij witte voeten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:56

Die zwarte stippels heeft mijn paard ook Ja En ze is bruin, met soms een gouden gloed (ze is nu bijna blond, terwijl ze eerst bijna zwart was dus ze verandert nog al van kleur Knipoog )

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:34

die zwarte stippels had mijn paard ook. ook bruin van kleur.
hij was 1.68m, maar toonde veel groter Lachen
Amor was zijn vaders-vader (hij was van Ivanhoe)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:35

dierfysio schreef:
die zwarte stippels had mijn paard ook. ook bruin van kleur.
hij was 1.68m, maar toonde veel groter :)
Amor was zijn vaders-vader (hij was van Ivanhoe)

Komt me ook heel bekend voor!

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:01

FlairS schreef:
Wat vaak bij Amor nakomelingen voorkomt is naast het karakter dat je aanstaat(of niet)de bruine kleur et een gouden gloed en de zwarte stippels langs de kroonrand bij witte voeten.

Heeft mijn paard ook..en haar veulen heeft dat ook weer

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:51

Randie hier op bokt heeft ook een nakomeling van Amor

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:54

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:55

FlairS schreef:
Hoe herkenbaar al die verhalen maar toch ben ik gek van Amorbloed.Mijn in mei overleden merrie had als opa Amor.Bij Flair zit er vanwege Whinny Jackson 2x Amorbloed in en door Whinny Jackson heeft Ragazzo 3x Amorbloed door de aderen stromen.Wat vaak bij Amor nakomelingen voorkomt is naast het karakter dat je aanstaat(of niet)de bruine kleur et een gouden gloed en de zwarte stippels langs de kroonrand bij witte voeten.

Volgens mij had onze Amor-merrie ook van die zwarte stippels.
Ja, hoor. Even nagekeken op een oude foto. Dat zie je inderdaad eigenlijk nooit. Ik ben opgegroeid met die merrie, dus nooit geweten dat dat erg apart is. Ze heeft het volgens mij niet doorgegeven aan haar kinderen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 09:57

Die zwarte stippels heeft mijn pony ook, dus zowel mn paard van Amor en mijn pony. Pony lijkt niet waarschijnlijk dat die van Amor komt, dus het komt nog wel vaker voor Lachen

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:37

Dit is mijn leukste topic, ik ben helemaal fan van amor!!

De 'opa' aan moeders kant was Amor, sterke karakters waar
je gewoon smoorverliefd op wordt of gewoon geirriteerd... haha!

Jullie moeten allemaal supertrots zijn op jullie Amor bloed, een
hele bijzondere hengst!! Niet iedereen krijgt een standbeeld.

Heeft iemand daar trouwens een foto van? een Google zoektocht leverde laatst niets op...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:39

Afbeelding
Afbeelding
En nog een schilderij van Amor:
Afbeelding

Verder heb ik (nog) niks kunnen vinden in de maanden dat ik al aan het rond neuzen ben

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:42

hij is mooi he? mijn paard lijkt op hem, behalve het witte voetje voor....ik zou zeggen kijk op mijn profiel maar die foto's zijn mislukt helaas...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:44

Mijn paard heeft ook wel wat van hem weg Lachen Stevig gebouwd, de kleur, koppie, de zwarte stippels op de witte aftekening Lachen

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:54

Geweldig, ik ben het meest gek op hun karakter.

Zo onwijs eigenzinnig. Ook erg lachuuu als je tegen mensen verteld dat hij Amor bloed heeft, dat kijken ze meestel erg moeilijk haha!

Lester is ook een eigenzinnig mannetje zo wens hij altijd met respect te worden behandeld (lees niet trekken in de mond, niet kietelen met zweep en prikken met sporen) anders wordt meneer boos en kan zelfs mijn instructrice wel eens schrikken....
hoewel hij nooit gemeen gaat bokken, hij is wel eerlijk!

Ik heb hem nu 2,5 jaar en we hebben een echt hele hechte band opgebouwd. dat is het mooie van een amor als hij je aardig vind kan je alles met hem doen.

ik heb trouwens gespiekt op je profiel en je hebt duidelijk geen moeite met foto's opladen....
Heb je nog tips voor me???

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 14:13

Dat karakter heeft mijn paard ook, zolang je er goed mee om gaat is er niks aan de hand. Zolang je op blijft letten!!

Eerst in een gewenst formaat verkleinen met een programma bv. Adobe en dan uploaden: http://www.imageshack.us/

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:22

dank je wel splash, ga ik morgen weer proberen...

topindiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:51

Ik heb zelf een merrie gehad met als opa Amor en als vader Belisar. Alle hiervoor genoemde kenmerken kwamen ook allemaal voor bij mijn merrie. De goudbruine kleur (die sterk door vererft). De spikkels op de kroonrand ook bij haar nakomelingen. Het sterke opstandige karakter met een eigen wil, uiteindelijk er voor je zijn als je haar gewonnen had op een positieve manier, pittig en soms moeilijk karakter bij een buitenrit en vererving van haar toch wel gecompliceerde en moeilijke karakter. Ondanks dit alles was dit voor mij de topmerrie met een super karakter. Haar kinderen waren fijn, kakarktervol en als je ook die eenmaal "klaar" hebt in de sport, dan doen ze alles voor je. Het zijn dus geen sulletjes, maar fantastische paarden waar je met verstand en rust mee om moet gaan.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:48

Op die tweede foto (de zwartwitte) herken ik heel veel van mijn vorige paard Odin. Zelfde koppie, rugbelijning, wat hogere schoft en veel front.
Grappig is dat om te zien vind ik altijd.

ootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:10

Ik heb een Goodtimes X Amor.
Zelf opgeleid naar de Z1 dressuur en het M springen op dit moment.
Het is echt een super paard met een goud karakter! Nooit lastig geweest, wel erg kijkerig dat is een nadeel voor het springen maar weer een voordeel voor mij met dresuur!
Maar echt geen lastig karakter, hij is net een grote knuffelpony (1.68m haha) en een sulletje.