waar een veulen kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: waar een veulen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:11

sarabande schreef:
Niet iedereen heeft ruimte, aandacht, tijd etc. voor een veulen

Maar blijkbaar de TS wel. !

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:11

Mensen, de TS vraagt waar een veulen het beste gekocht kan worden, niet OF ze een veulen moet kopen. Is hetzelfde als ik vraag waar ik een auto moet kopen en ik krijg alleen maar advies om een fiets te nemen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:13

Excuseme schreef:
Mensen, de TS vraagt waar een veulen het beste gekocht kan worden, niet OF ze een veulen moet kopen. Is hetzelfde als ik vraag waar ik een auto moet kopen en ik krijg alleen maar advies om een fiets te nemen.

Nagelbijten / Gniffelen OK dan!
goede opmerking.
Het kopen van een paard is heel persoonlijk. Een paard waar ik helemaal verliefd op ben, kan door een ander wel heel lelijk worden gevonden.
Dus ook leeftijd is heel persoonlijk.
Ik hoop dat de TS straks een leuk veulen zal vinden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:22

yvettjee schreef:
Ik wil graag een veulen kopen, maar heb echt geen idee
waar ik moet beginnen met zoeken. Ik wil graag een veulen
met een goede afstamming want ik wil er later volop mee
de sport in!!

Exuseme, de reden waarom iemand probeert aan TS duidelijk te maken wat ze vraagt, is de wat exhorbitante verwachting die wat weinig in evenwicht is met het bedrag dat ze er voor over heeft.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:23

Om antwoord op de vraag van de TS te geven; gewoon bij een hobby fokker of anders bij een particulier.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:37

sarabande schreef:
yvettjee schreef:
Ik wil graag een veulen kopen, maar heb echt geen idee
waar ik moet beginnen met zoeken. Ik wil graag een veulen
met een goede afstamming want ik wil er later volop mee
de sport in!!

Exuseme, de reden waarom iemand probeert aan TS duidelijk te maken wat ze vraagt, is de wat exhorbitante verwachting die wat weinig in evenwicht is met het bedrag dat ze er voor over heeft.

Als die veulens voor het oprapen lagen, had ze de vraag ook niet gesteld. Knipoog

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:50

Wij adverteren eigenlijk ook nooit met onze veulens.
Meestal komt de hengstenhouder bij ons langs en neemt de veulens af voor zijn klanten.
Onze Landlord zal waarschijnlijk naar Zweden gaan.

Onze bloedlijnen zijn toch aardig gewild dus dat is wel erg prettig Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:58

Ten eerste raad ik je ook af een veulen te kopen. Voornamelijk op karakter kan hij later gaan tegenvallen, is hij bijv, niet fijn te rijden later en heb je er gewoon net niet die klik mee.

Maar goed, veulens koop je bij fokkers, bel een hengstenhouderij, die hebben zicht op waar goede veulens rondlopen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 06:43

Suzanne F. schreef:
Ten eerste raad ik je ook af een veulen te kopen. Voornamelijk op karakter kan hij later gaan tegenvallen, is hij bijv, niet fijn te rijden later en heb je er gewoon net niet die klik mee.

.

Brendie rules!! Florencio x Balzflug x Pion x Amor....

Brendie rules!! Florencio x Balzflug x Pion x Amor.... >>>>>>>>>>Ervaring mee ??geintje? Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:50

ceasario schreef:
Brendie rules!! Florencio x Balzflug x Pion x Amor.... >>>>>>>>>>Ervaring mee ??geintje? Haha!

Hahaha nou inderdaad is de Gribaldi die ik zelf heb gefokt heel anders geworden als 3 jarige onder het zadel als dat ik dat verwacht had. Moeder was super sensibel en rillerig en heet maar dat is deze dus totaal niet, die is zo nuchter als wat, kijkt nergens naar, maakt zich niet zo snel druk.
Veel mensen hadden een andere gedachte bij deze combi.

De Ferro is tot nu toe echt nog de grootste lieverd die er rondloopt, maar ook dat is afwachten hoe die wordt onder het zadel.

Wat ik bedoel is dat je aan een veulen niet kan zien of hij later een fijn karakter heeft met rijden, of het het paard is wat jou ligt in de omgang en qua rijden. Dat merk je pas na 3 jaar (kosten, tijd, moeite). En dan ken ik de moeder nog wel heel goed maar zelfs dat zegt weinig.

Maar Ceas... Brendie rules zeker!! Haha!