bandages voor shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakie

Re: bandages voor shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:28

ik heb ook bandages voor mijn shets... die doe ik wel eens om als ik ze laat springen in de bak.. of als ik met ze fiets.. en misschien als ik ze voor de kar heb lopen.. dat ik ze dan ook omdoe..

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:32

ukkiepuk schreef:
ellenlouise schreef:
Waarom zou je een shet bandages om willen doen?

Ik gebruik alleen maar bandages voor Zorro. Hij staat zowel voor als achter erg frans (voorbenen meer dan achter). Als hij stapt tikt hij zich niet aan, maar zodra ik ga draven tikt hij zijn kogels voor aan. Van peesbeschermers krijgt hij kale plekken en wondjes, dus die gebruik ik niet meer Vork
Als ik zijgangen ga rijden tikt hij zich soms ook achter aan. Tijdens het trainen gebruik ik dus altijd bandages ook op de wei en tijdens het longeren en losgooien.

Helemaal mee eens. Daarom heeft Jolly ook bandages om.
Als je na elke training/keer dat je pony bandages omheeft de benen afspoelt met water is er vrij weinig aan de hand hoor. Vind sommige reacties daar een beetje overdreven in. Maarja ieder zijn mening Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:10

een goed aangebrachte bandage kan echt geen kwaad, zeker de Acryl soort die je zonder onderlappen kunt gebruiken. die broeien ook minder. wel ben ik van mening dat het geen enkel nut heeft als je paard zichzelf niet aantikt oid. dan kan het leuk zijn voor de sier, maar je ziet tévaak meisjes die ze voor de lol/ mooi omdoen, en er verder de ballen verstand van hebben. dan zitten de bandages verkeerd, en noem maar op. daarin ben ik wel tegen bandages, het omdoen sluit toch wat nauwer dan bij bijv. een peesje met klitteband.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:27

ik heb net een set bandage gekocht voor mijn verzorg shet maar die zijn 3 meter ik ga ze de helft afknippen en dan heb ik er 4 (ik heb klitteband om op stof te plakken)
zou dat goed zijn voor voor en achter benen (bij het springen en logeren (lange lijnen) ??

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:43

merrieveulen:
Nee dan ben ik erook tegen, maar als die gewoon goed wordt aangebracht en voor die paar keer wordt gebruikt heb ik er niet zoveel op tegen, WEL als het onwijs warm is en je paard niet aantikt e.d.
Zowiezo zie ik liever peesjes, maarja als je pony frans staat dan kan je niet anders dan bandages. Knipoog

Ik heb zowiezo altijd die Arcyl

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:44

natje93 schreef:
ik heb net een set bandage gekocht voor mijn verzorg shet maar die zijn 3 meter ik ga ze de helft afknippen en dan heb ik er 4 (ik heb klitteband om op stof te plakken)
zou dat goed zijn voor voor en achter benen (bij het springen en logeren (lange lijnen) ??

Hmm... Koop dan peesjes... Reden? Lees de bovenstaande reactie o.a.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:21

Ramona_lief schreef:
natje93 schreef:

Hmm... Koop dan peesjes... Reden? Lees de bovenstaande reactie o.a.

waar ??
hoezo geen bandage's ?? (heb geleerd om ze om te doen)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:31

merrieveulen schreef:
een goed aangebrachte bandage kan echt geen kwaad, zeker de Acryl soort die je zonder onderlappen kunt gebruiken. die broeien ook minder. wel ben ik van mening dat het geen enkel nut heeft als je paard zichzelf niet aantikt oid. dan kan het leuk zijn voor de sier, maar je ziet tévaak meisjes die ze voor de lol/ mooi omdoen, en er verder de ballen verstand van hebben. dan zitten de bandages verkeerd, en noem maar op. daarin ben ik wel tegen bandages, het omdoen sluit toch wat nauwer dan bij bijv. een peesje met klitteband.

Nou hierom Pling

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 09:22

ik heb voor mn shetje (96cm) 2 m bandages, maar die passen wel aardig (eerder te groot).
ik gebruik ze alleen met foto's (setje halster geel met grijs en bandage's geel, staat overige's echt leuk)

Rianneke18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:44

ellenlouise schreef:
Waarom zou je een shet bandages om willen doen?

Verder wordt hier alleen over de lengte gesproken, maar voor zo'n kleine shet zullen ze niet alleen te lang maar ook zeker te breed zijn.

ja precies! ik vind dat allemaal niet echt nodig bij een shet... Bloos

izzimmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:13

ik vin ook waarom moet je bandages om doen bij een shet..

--XxX--

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:26

Omdat het ook een volwaardige pony is, en als die volwaardige pony frans staat en dus strijkt kan die geen peesjes om.

Ik vind jullie opmerkingen beetje kort door de bocht..
Je kan die bandages ook goed passend maken.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:36

ik doe ook gewoon bandages bij mij shet om, gewoon omdat ik het lief vindt staan! en loopt ze ook leuk in een setje!
is toch niks mis mee?

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:45

Ik zou geen bandages om doen bij een shet (trouwens ook niet zo snel bij andere pony's/paarden, moet er echt een reden voor zijn). Ze zijn nooit fatsoenlijk op maat te maken en dat zorgt alleen maar voor problemen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:03

Ik heb ze wel, gebruik ze nooit.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:37

ik heb zo ook nooit zo vaak om!

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:40

Mn zus doet ook héél soms voor de foto bandages bij dr verzorgshet aan,, Gewoon paardenbandages en dan op een meter afgeknipt ,, Tjaa =P

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:04

ik doe weleens bandages om, ja. Ja
Van 2meter geloof ik. Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:24

Bandages van 2 m passen bij een shet. Ik heb trouwens wel bandages voor Pukkie, maar ik ga ze weer verkopen. Hij vind dat bandageren maar niks

Odette13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:57

Ik heb ze wel, maar ik gebruik ze nooit, ze zijn bij mij 2 meter en de andere 1,5 meter, heb k een stuk van afgeknipt... ik heb rode en witte. de rode heb ik 1 keer gebruikt en daarna een stuk afgeknipt en de witte nooit gebruikt. Ik verkoop ze! Iemand intresse? Stuur maar PB... Lachen

miss_piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:05

Ik heb net nieuwe Kieffer bandages gekocht voor mijn shetje van 1.04m. Ze staan haar hartstikke leuk, want ze passen exact bij de kleur van haar nieuwe geruite groene dekje.
Ik heb ze niet om voor een doel, maar aangezien ik haar een beetje in het nieuw steek, vond ik het wel leuk staan. Het staat echt zo ontzettend schattig!!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:02

Mijn verzorgster zette de schaar in mijn ''oude'' bandages Haha!
ook een manier... Knipoog

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:37

Ik heb m'n bandages laten inkorten Haha!

Anders ziet het niét uit Haha!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:03

Ik heb ook bandages en peesbeschermers voor tink, de bandages heb ik omdat ik het mooi vind staan en de peesbeschermers als ze balkjes moet lopen..

Maar nu las ik hier dat ze meer kwaad doe dan dan goed, Kan iemand mij uitleggen waarom?
Waarom kan het bij een normaal sportpaard dan geen kwaad?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:09

Stuk eraf knippen. Zoals hierboven al gezegd wordt, bestaan er speciale shet bandages. deze zoijn smaller en korter dan "normaal".

Ik knip zelfs bij mn paard van 1.60m stukken van de bandages af, en soms neem ik maat pony, die dingen zijn zoo ontzettend lang Tong uitsteken