nakomelingen van ESTEBAN????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hazelnootje

Re: nakomelingen van ESTEBAN????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:36

Ullwinn schreef:
Esteban x Wolfgang lijkt me vreemd, aangezien Wolfgang de vader van Esteban is Haha!

Waarschijnlijk bedoelt ze dat ook Tong uitsteken

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:18

ja ben er ondertussen ook achter dat ik het fout had gelezen me paard is een esteban x afrikaner Tong uitsteken

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:42

hazelnootje schreef:
Ullwinn schreef:
Esteban x Wolfgang lijkt me vreemd, aangezien Wolfgang de vader van Esteban is Haha!

Normaal gesproken zeg je de stamboom van een paard niet zo Dus niet zo eigenwijs...
Je noemt de vader, de vader van de moeder en de vader van de moeder van de moeder (oma dus)
Een Esteban x Wolfang zou ik inteelt noemen als een paard dat echt op papier had staan.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:00

Citaat:

Citaat:
Normaal gesproken zeg je de stamboom van een paard niet zo Dus niet zo eigenwijs...
Je noemt de vader, de vader van de moeder en de vader van de moeder van de moeder (oma dus)
Een Esteban x Wolfang zou ik inteelt noemen als een paard dat echt op papier had staan.

klopt dus Tong uitsteken

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:38

Het paard dat ik kende was een Eteban x Belmondo, kent iemand dit paard?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:42

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:47

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:14

dan moet je kwpn een mail sturen Knipoog

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:16

knightloekie schreef:
dan moet je kwpn een mail sturen Knipoog

Dat zal ik binnenkort eens gaan doen, want ik ben echt benieuwd Knipoog.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:18

ja moet je gewoon doen !!
Heb ik ook gedaan bij mijn paard.. Kun je precies zien wat ze gelopen hebben etc etc..
En als de eigenaren het paard telkens opnaam gezet hebben krijg je zelfs het adres erbij Knipoog

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:18

Blijkbaar heb ik de uitzondering gehad, want ik had géén leuke nakomeling van Esteban. Boos!
Hij was wel mooi om te zien en had ook genoeg talent, maar zijn karakter was niet leuk.
Je kreeg eigenlijk nooit echt contact met hem. Hij deed altijd alsof je er niet was en hield totaal geen rekening met je. Iedere dag moest je hem op dezelfde manier op z'n plek zetten voordat hij normaal met je mee liep naar de wei. Hij wist dus echt wel hoe hij zich diende te gedragen, maar probeerde elke dag opnieuw weer daar onderuit te komen.
Ik weet eigenlijk niet of dat karakter van Esteban komt (uit jullie berichten lijkt dit niet) of van z'n moeder. Dit was een PionxUniek merrie.
Uiteindelijk heb ik hem verkocht omdat ik niet iedere dag wilde vechten.
Hij heeft een paar jaar bij een goede ruiter gestaan. Die heeft hem met veel moeite wat concours ervaring laten opdoen en toen weer doorverkocht. Heb geen idee waar hij nu is.

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:18

agee schreef:
Blijkbaar heb ik de uitzondering gehad, want ik had géén leuke nakomeling van Esteban. Boos!
Hij was wel mooi om te zien en had ook genoeg talent, maar zijn karakter was niet leuk.
Je kreeg eigenlijk nooit echt contact met hem. Hij deed altijd alsof je er niet was en hield totaal geen rekening met je. Iedere dag moest je hem op dezelfde manier op z'n plek zetten voordat hij normaal met je mee liep naar de wei. Hij wist dus echt wel hoe hij zich diende te gedragen, maar probeerde elke dag opnieuw weer daar onderuit te komen.
Ik weet eigenlijk niet of dat karakter van Esteban komt (uit jullie berichten lijkt dit niet) of van z'n moeder. Dit was een PionxUniek merrie.
Uiteindelijk heb ik hem verkocht omdat ik niet iedere dag wilde vechten.
Hij heeft een paar jaar bij een goede ruiter gestaan. Die heeft hem met veel moeite wat concours ervaring laten opdoen en toen weer doorverkocht. Heb geen idee waar hij nu is.

Of dat karakter van Esteban komt week ik niet zeker, maar de merrie die ik reed had ook een heel moeilijk karakter. Alleen de merrie was echt ontzettend lief, al duurde het een tijdje voordat de band er was. Ze kon wel een echt zeikwijf zijn, als je maar ook iets te ruw poetste liet ze dat meteen merken. Niet dat ze me ooit gebeten heeft hoor, ze dreigde alleen door boos te kijken (oren in haar nek enzo).

Het probleem was alleen, dat ze met rijden heel moeilijk was. Ze deed geen vervelende dingen en nooit een stap fout en dat was juist het probleem. Zit jij 5 cm te ver naar voren zal ze gelijk langzame krabbelpasjes maken, zit jij een klein beetje gespannen gaat ze huppelen. Beweeg jij je handen teveel, reageert ze daar ook meteen op. Ze heeft echt een overgevoelig karakter en doet meteen wat jij haar zegt, dus ook de foutjes ziet zij als een hulp en voert het meteen uit. Daarom kon ook bijna niemand haar goed rijden (maar één iemand eigenlijk).

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 23:39

mijn esteban heeft een suuuuuuuuuuuuuuuuper karakter NAAR MENSEN! niet naar paarden naar paarden is ze zuur en zelfs aanvallend! maar naar mensen is ze super lief en ze kijkt ook altijd waar ik ben en waar ik blijf en blijft los staan om te poetsen ookal ga ik ergens staan te kletsen waar ze me niet ziet blijft ze gewoon lekker helemaal los staan Lachen en ze is altijd opgewekt en vrolijk Lachen beter kan ik me niet wensen Haha!

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:52

kelcy schreef:
mijn esteban heeft een suuuuuuuuuuuuuuuuper karakter NAAR MENSEN! niet naar paarden naar paarden is ze zuur en zelfs aanvallend! maar naar mensen is ze super lief en ze kijkt ook altijd waar ik ben en waar ik blijf en blijft los staan om te poetsen ookal ga ik ergens staan te kletsen waar ze me niet ziet blijft ze gewoon lekker helemaal los staan Lachen en ze is altijd opgewekt en vrolijk Lachen beter kan ik me niet wensen Haha!

Ja nu je het zegt, dat paard die ik reed was ook echt een kreng tegen andere paarden (op de wei viel dat wel mee). Vooral met rijden en als er een paard langs haar stal kwam.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 23:43

ja met rijden deed ze het ook maar dan vooral met alleen stappen en op stal is het ook en ja op de wei ligt eraan die erlangs staat van paard sommige doet ze niets sommige wel Lachen

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:55

hazelnootje schreef:

Ik ken wel een dochter van dat paard, Passie. Zij is een Boreas x Esteban x Belmondo.
Ze heeft hier pas nog te koop gestaan op Bokt. Zij heeft dit jaar een veulen gehad van
Tenerife VDL (Belle Allure) Die is nu van een meisje dat ook op Bokt zit.

Passie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:09

Ullwinn schreef:
hazelnootje schreef:

Ik ken wel een dochter van dat paard, Passie. Zij is een Boreas x Esteban x Belmondo.
Ze heeft hier pas nog te koop gestaan op Bokt. Zij heeft dit jaar een veulen gehad van
Tenerife VDL (Belle Allure) Die is nu van een meisje dat ook op Bokt zit.

Passie

Ik wist dat Passie een veulen van haar was, maar had er nooit een foto van gezien. Als het goed is moet ze nog twee veulens hebben, maar één veulen is geloof ik niet bekent bij het KWPN.

Mooi paard die Passie Haha!, haar moeder was trouwens wat fijner en slanker gebouwt.
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 16-12-06 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote gehaald.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:23

hoi, beetje laat, maar ik heb ook een Esteban x Stravinsky XX.
Super lief van karakter, werkwillig, mooi om te zien (zegt iedereen van zn paard Haha! )

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 17:11

@Ullwinn gaaf paard man heeft wel een beetje op mijn paardje als je hem zo op de foto ziet Lachen

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:05

knightloekie schreef:
Heb ik ook gedaan bij mijn paard.. Kun je precies zien wat ze gelopen hebben etc etc..
En als de eigenaren het paard telkens opnaam gezet hebben krijg je zelfs het adres erbij Knipoog

Ik heb het KWPN gemailt, en het paard staat niet op de naam van de nieuwe eigenaar. Dus ik heb er niets aan. Heeft iemand nog tips om dit paard te zoeken? Of weet iemand waar ze staat?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:51

marcs schreef:
Esteban komt (via de moederlijn) van Octrooi

Zowel Esteban als Octrooi zijn afgekeurd op basis van nakomelingen

nl omdat hij nakomelingen leverde met te fijn beenwerk. Mijn moeder heeft een estebanxzebulon gehad (absoluut geen fijn beenwerk Haha! ). Goudeerlijk paard, echte knuffelbeer op stal, maar probeerde je wel uit. Hij had een vast aantal truukjes die hij een voor een en daarna gecombineerd uit de kast trok; als je daar voorbij was deed hij ontzettend zijn best voor je. Je maar 'nee' te zeggen als ie dreigde vervelend te gaan doen om hem weer braaf te krijgen. Koel in z'n kop.
Helaas afgemaakt met 13 jaar omdat hij aan 4 benen artrose had en ook rugproblemen (hypermobiel, scheef schietende wervels)

voor foto's zie profiel, karandasch

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:43

hazelnootje schreef:
knightloekie schreef:

Ik heb het KWPN gemailt, en het paard staat niet op de naam van de nieuwe eigenaar. Dus ik heb er niets aan. Heeft iemand nog tips om dit paard te zoeken? Of weet iemand waar ze staat?

je kunt gewoon de mensen bellen waar je wel een nummer van hebt en zo kun je verder gaan zoeken. Ze weten denk ik nog wel waar ze het paard aan hebben verkocht.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:49

Een stalgenootje van me heeft een EstebanxRaimond. Het is een keurmerrie, en nu al voor de tweede keer Z2 dressuur met heel veel winstpunten. De merrie heeft al een nakomeling van Jazz, en ze willen haar dit jaar opnieuw gaan dekken.
Het was geen heel makkelijk paard, maar met de jaren is ze wel makkelijker geworden. Het is een wat ouderwetse, grove merrie. Het achterbeen is niet super, maar ze is wel fijn te bewerken heb ik het idee. Ik ben benieuwd wat voor veulen ze er bij krijgen als het allemaal lukt. Ze zijn nu nog een hengst aan het zoeken.

hazelnootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:09

knightloekie schreef:
je kunt gewoon de mensen bellen waar je wel een nummer van hebt en zo kun je verder gaan zoeken. Ze weten denk ik nog wel waar ze het paard aan hebben verkocht.

Het paard is na die eigenaar bij een handelaar terecht gekomen. En die hebben geen adressen meer, dus dat is ook geen optie Scheve mond

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:21

knightloekie schreef:
Esteban staat in Breda volgens mij werkte kellyxena op die stal Knipoog

voor foto's van mijn Esteban nakomeling kun je in mijn profiel kijken !

Ik heb ook op die stal gewerkt, hij is daar geloof ik vorig jaar of 2 jaar terug overleden.

Ik heb hem alleen als ruin meegemaakt, maar het was een fijn dier in de omgang.
Moet er ook wel bijzeggen dat ik een Wolfgang liefhebber ben.