Veulen met halstertouw probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Re: Veulen met halstertouw probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:58

ruwalda schreef:
Citaat:
Ik oefen het vastzetten nu inmiddels wel, maar dan haal ik het touw door de ring aan de muur, en houd ik het uiteinde vast. Dan zet ik er wat druk op, zodat ze richting de muur loopt, en laat haar daar even staan. Als dat een paar keer goed gaat kun je het touw vastmaken met een 'knoop' die je in 1x losrukt.

Mag ik vragen hoe oud het veulen was toen je hiermee begon?

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:18

Citaat:
Mag ik vragen hoe oud het veulen was toen je hiermee begon?

Het veulen was bijna 3 maanden toen ik hiermee begon. Ze liep al wel goed mee aan het touw, want dat moeten ze eerst kunnen voor je gaat beginnen met leren vastzetten. Ik laat haar ook niet te lang zo staan, ondertussen poets ik haar, til ik haar voetjes op en daarna mag ze weer los. Het is denk ik wel een voordeel dat ze alle aandacht geweldig vindt, ze blijft graag netjes stilstaan in ruil voor een borstel over haar vachtje Lachen

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:27

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:42

WendyK schreef:
Dat armpje is geen probleem, dan loopt hij wel mee. Bleek vandaag Haha! Het is dus puur een probleem als hij alleen druk op het halster krijgt. Dat snapt ie niet. Doorgaan met combinatie arm en touw en daarna touw alleen en wachten tot het kwartje valt?

Als je druk op het touw geeft, moet je hem tegelijkertijd ook een zetje tegen zn billen geven. Ook van voren vast blijven houden, zodat hij niet naar voor springt en je hem kwijt bent Knipoog. Als hij een stap naar voor zet, druk van het touw af! Dat is wel heel belangrijk, dan gaat hij die twee dingen wel met elkaar in verband brengen: Als ik een stap naar voor zet, ben ik die druk kwijt Pling !

De een heeft het sneller door dan de ander Haha!.