Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
imd schreef:Dazen
bedankt, haha, toen ik het schreef dacht ik al: hier klopt iets niet!
beesten!!!
Marigold schreef:veerust helpt wel, maar dan gan ze op de plekjes zitten waar net geen veerust zit.
ik mep bij Marigold de dazen dood met een vliegenmepper dat vind ze niet erg maar denk dat veel paarden het eng vinden.
ze prikken mij ook vaak, en krijg dan grote bulten..
idd Marigold heeft dan ook bloedplekjes na een beet..
ik zorg er iig altijd voor dat ze een vliegenfrontriem heeft, die zit vastgenaaid aan haar halster, voor de dagen zonder vliegen heb ik een ander halster.
en je paard niet onnodig warm laten worden daar komen die dingen op af.
en de mest goed weghalen de hele tijd scheelt ook.

Kimmetjeee schreef:ik doe redelijk veel dettol water azijn en citroen en het werkt echt superr![]()
De dazen komen wel ff kijken maar gaan er niet op zitten.. ik spuit mezelf ook onder met dit spul en helpt ook goed

turbotinker schreef:Knoflook is ook erg gezond en bloedzuiverend,
turbotinker schreef:Hét ultime spuitmiddel heb ik nog niet gevonden helaas,er staat me wel iets bij van kruidnagelen koken in azijn.
Het aftreksel hiervan helpt in ieder geval goed tegen vliegen,maar of dat voor dazen ook geldt...?
tamary schreef:turbotinker schreef:Knoflook is ook erg gezond en bloedzuiverend,
Bij mensen wel, maar paarden zitten anders in elkaar.

desty schreef:op witte paarden komen ze inderdaad sneller af
wij gebruikte unicorn op vakantie
superspul
kijk ook eens in dit toppic: viewtopic.php?f=120&t=616554&hilit=
Kan ik daar ook gewoon dat goedje op spuiten??? Of gaat dat prikken met dettol, azijn en citroen? Vind het zo wel een beetje een rare vraag, maar goed

Wij houden het gelukkig wel vol
! Waar haal je dat Snowdon?
Ach, had ook niet meteen de indruk dat het werkte, maar dat kan dan ook weer zijn omdat alle pony's (incl. tinker) de waterspuit niet zo leuk vinden en dus weglopen na een sproei
Maar is dat niet als wat ze ook over knoflook zeggen: als het maar met mate is??? Ik weet niet hoor...