Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tot en met de lange lijnen toe. Lusitana schreef:Traditionele sporen hebben niet altijd de zwanehals en ze hebben gewoonlijk afgestompte kartelwieltjes of gewoon een bolletje. Er zijn er met punten (die zijn dan ook gewoon afgerond) maar die zijn niet erg in zwang.
Een wieltje is trouwens zodat de spoor rolt op de huid en niet het vlees optrekt.
Dit even als toevoeging voordat mensen het idee krijgen dat we hier allemaal met "vreselijk scherpe" sporen rijden.![]()
Een impressie van traditioneel Portugees op deze site:
http://www.newrider.co.uk/Other_Bits/Ch ... lega1.html
En nogmaals het verzoek om foto´s als link te plaatsen anders krijgen we problemen.
), je moet gewoon gebruiken wat je mooi en comfortabel vindt. Maar op shows lijkt me dat je het tuig van het land op het paard van het land wilt?
ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
en Fries tuig voor tuigpaarden, met schellenkoorden... niemand een foto? 
Nadir schreef:Lusitana, heb jij enig idee of je ook ergens traditionele kleding voor een dagje kunt huren? En zo ja waar?
Of misschien is het niet zo handig omdat jij in Portugal woont. Misschien iemand anders??
labe schreef:Misschien een domme vraag, maar aan mijn portugese hoofdstel zitten de bakstukken van het trensbit vast aan de neusriem.
Weet iemand waarom dat is?
PatriesjeMR2 schreef:

) dat wij in Spanje allemaal met een portugese stang reden (op de stal waar ik gewerkt heb dan). Spaanse stangen werden bij ons niet gebruikt, wel pelhams door de priveruiters. Maar de trainingspaarden werden voorbereid op een trens, een overgangsfase van een combi gevoerde sereta/portugese stang, en uiteindelijk alleen de portugese stang. Voor foto's zie profiel (nog niet van het borsttuig, die heb ik pas sinds juni
). De laatste foto is het beste.
linkje naar foto?