Shire

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

Re: Shire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:05

Nee, Loes heeft echt een gouden karakter.
Als ze wat onzeker is, dan gaat ze wat trager, maar ze kan snel overtuigt worden Haha!
Loes heeft zoiets van altijd blijven gaan, alles doen waarbij je je ruiter/amazone gelukkig mee kunt maken. Haha!

Lew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:52

Hoi Ineske,

Leuk om te lezen wat voor dingen jij met rijden gebruikt! Haha! Ik denk dat werken met balken alleen maar een positieve uitwerking heeft in de krachtopbouw van een Shire, ik heb dit idd ook wel eens gedaan, en daar was ie super voorzichtig mee Tong uitsteken Deed echt z'n best om niets aan te raken, en dat ging dus ook goed! Vingers aflikken

Springen heb ik ook eens geprobeerd, daar snapt ie werkelijk niets van, (ha, ha) en vooral het nut niet!!! Pling Ik had eens een hindernisje of 3 neergezet,het zal niet hoger zijn geweest dan ong 40 cm, en ik kon hem niet aan z'n verstand krijgen dat ie op m'n hulp moest afzetten en springen, (nou ben ik ook totaal geen spring wonder, heb zelf altijd maar wat geklooid) Na een paar keer aanrijden en stil staan, dacht ie; "Nou vooruit, laat ik jou een plezier doen, ik weet niet wat ik er mee moet, maar dan ga ik maar DOOR de hindernis heen" Blond Clown

Later heeft ie wel eens een peesblessure gehad, en daarom lijkt het me (voor mij) niet zo verstandig om nog eens aan springen te beginnen,maar het neemt natuurlijk niet weg dat er Shires zijn die het wel leuk vinden en het ook nog eens goed kunnen!! Veel plezier verder met je paarden... Knipoog

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:53

Lew schreef:
1 tip wil ik wel geven, doe voorzichtig aan met het inrijden en werken met een Shire, ze lijken wel groot en sterk, maar schijn bedriegt soms!! Je moet er van uit gaan dat deze paarden langzamer en langer doorgroeien als een "gewoon" paard, soms tot hun 7e aan toe,

Ook de "gewone" paarden groeien tot hun 7de jaar! Merries tot hun 5de jaar en hengsten/ruinen tot hun 7de jaar. Das niet alleen bij Shires zo.
Daarom ben ik het wel met je eens hoor om voorzichtig te zijn. Maar dat geld voor alle rassen vind ik.

Sopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:44

Ik vind Shires ook helemaal te gek. Ik verzorg ook een sinds een half jaartje. En hij is super. Hij is een ruin van net vier jaar. Hij is alleen nog maar onder het zadel beleerd. Ik heb ook nog beleren voor de kar.
Hier wat foto's van Jelmer.

Afbeelding

Afbeelding

Hier ligt ie samen lang uit met mijn shetlander, die bij in het land staat. Zijn maatje
Afbeelding

Lew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:15

MickysHootie schreef:
Lew schreef:
1 tip wil ik wel geven, doe voorzichtig aan met het inrijden en werken met een Shire, ze lijken wel groot en sterk, maar schijn bedriegt soms!! Je moet er van uit gaan dat deze paarden langzamer en langer doorgroeien als een "gewoon" paard, soms tot hun 7e aan toe,

Ook de "gewone" paarden groeien tot hun 7de jaar! Merries tot hun 5de jaar en hengsten/ruinen tot hun 7de jaar. Das niet alleen bij Shires zo.
Daarom ben ik het wel met je eens hoor om voorzichtig te zijn. Maar dat geld voor alle rassen vind ik.

Zo zie je maar weer, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn !! Knipoog

Lew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:21

He Sophia,

Wat een leukie zeg! Vingers aflikken Klopt het dat er een foto van hem op de site van de NSHS staat? Ik dacht hem daarvan te herkennen nl.!

Vooral die laatste foto is echt KNOTTIG!!! Typisch Shire, valt die van jou ook op alles wat klein is?? Als ik samen met een pony rijd dan ie het net een magneet, zo graag wil die dan ff kijken en knuffelen Pling Hij begrijpt er alleen helemaal niets van als ze in het begin bang van hem zijn Haha! Haha! Blond

Sopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:31

Jelmer en Diablo zijn niet bij elkaar weg te krijgen zeg maar. Ze kunnen eht niet meer zonder elkaar.
Jelmer heeft inderdaad op de site van de NSHS gestaan, maar helaas staat ie er niet meer op want die site is bijgewerkt

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:42

leuke foto's!! Haha!

ik ga over een half uurtje ofzo 3 weken op vakantie~!! Haha!
dus tot over 3 weken Doei!
veel plezier nog mensen die nog op vakantie gaan Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:52

op de vorige stal waar mijn paard stond, hebben ze veeeel shires! ze rijden er trouwerijen en evenementen/shows mee (met ontzettend mooie gala-tuigen om). maar je kunt ook een huifkarritje maken. en ze hebben 2 goedgekeurde dekhengsten. allemaal zijn ze bruin met bles en witte voeten, erg mooi!
die mensen maken er echt werk van, super!
er zijn er een paar die onder het zadel beleerd zijn, heb wel eens een bosritje gemaakt. wel een apart gevoel als je een KWPN'er gewend bent. maar de meeste zijn inderdaad heel braaf.
ze hebben een site: www.trouwkoetsen.com

Lew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:54

Sopje schreef:
Jelmer en Diablo zijn niet bij elkaar weg te krijgen zeg maar. Ze kunnen eht niet meer zonder elkaar.
Jelmer heeft inderdaad op de site van de NSHS gestaan, maar helaas staat ie er niet meer op want die site is bijgewerkt

Zie je wel! had ik het goed gezien Knipoog Jammer dat ie er af is.... Verdrietig

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:01

ik vind shire's echt zo gaaf.. net zoals trekpaarden/ ardenners.. als ik ooit nog eens op een shire kan zitten.. *droomt verder*