Paspoort aanvragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:21

Mag wel hoor is speciaal een ruinen rubriek op de keuring.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:34

Ik zie op de site van et NMPRS niets staan over ruinen hoor, of het ligt aan mij..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:43

Nu zijn er inmiddels 2 pagina's volgeschreven....... ik zou gewoon de betreffende stamboeken en/of de KNHS of de FNRS bellen. Dan heb je in elk geval zeker duidelijkheid.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:52

ruinen mogen meedoen, zowel bij het nsps als het nmprs, enige verschil zijn de kosten en dat je bij het nsps geen keuring kan lopen als ze geen papier hebben. als ik jou was zou ik dus naar het nmprs gaan, dan kun je altijd nog eens een keuring bezoeken. dna is niet nodig, dat gebeurd alleen als je weet wie de ouders zijn en je die op papier wilt hebben. dus je betaald alleen chip en registratie, evt lidmaatschap mocht je dat willen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:17

Ik heb niet alles gelezen, maar ik dacht gelezen te hebben dat zijn ouders niet bekent zijn? Mij is vertelt dat dnaregistratie dan niet veel nut heeft.

Mijn ruintje is pas gechipt. De DA stuurt dan alle gegevens op, in mijn geval naar de nsps. Ik kreeg gewoon een paspoort bij hem.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:31

kan ik mijn shet dan ook aanmelden bij de nmprs de mijne is een hengst. em heeft wel een chip/

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:59

Ja hoor dat kan wel alleen je mag alleen meedoen met de hengstenkeuring als hij minimaal 1 ouder op papier heeft staan, die ouder meot dan ook DNA getest worden dus nog wel in leven zijn

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:24

Ik zit hier dus ook mee. Mijne is wel al gechipt maar heb geen paspoort. Kan ook niet via de site vinden hoe je dat aan moet vragen? De veearts zou het eerst regelen, maar nu moet ik het zelf doen.
Trouwens, krijg je dan ook een entingsboekje ofzo? Geen idee hoe het werkt hoor Bloos Heb hier namelijk nog stickertjes van de entingen liggen die ik dan zelf op moet plakken als ik dus de papieren heb...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:46

Als je nog geen paspoort hebt dan moet dat idd in zon boekje. In je paspoort (naja die van je pony Clown ) zitten speciale bladzijdes waar alle entingen vermeld moeten worden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:47

De entingen komen ook in het paspoort te staan.

Anders meot je gewoon even eht stamboek bellen op maandag of op donderdag ochtend, dan kunnen ze je precies vertellen hoe het werkt

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:23

Ik hou dit topick in de gaten.
heb een shetlander zonder papier en zonder chip.