Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joop007 schreef:Ik kan niet met Gribladi's overweg, ze zijn dus ook niet meer welkom op mijn stal.Heb er 3 gereden gehad, 2 waren echt draken onder het zadel zodra ze moesten gaan werken.In de omgang waren ze wel normaal. en 1 was gewoon dom in de omgang.
joop007 schreef:maar Suzanne, hoeveel heeft Gribaldi wel niet gedekt, logisch dat er uitschieters tussen zitten. Tuurlijk zal ik wel net de meest verkeerde hebben, was ook al niet de eerste ruiter die ze probeerde aan de gang te krijgen.
KiWiKo schreef:elk bloed is moeilijk als je niet de capaciteit hebt om met het betreffende paard om te gaan
ligt niet aan pa alleen....... ligt aan capaciteit ruiter, moeders en opvoeding KiWiKo schreef:dat bedoel ik![]()
ligt niet aan pa alleen....... ligt aan capaciteit ruiter, moeders en opvoeding
Jaike schreef:Die van mij was op stal een schat, echt waar!
Zodra hij echter aan het werk moest was het een gemeen kreng.

Maar het ligt eraan wat voor een ruitertje erop zet...
. Dat wil dan toch ook weer niet zeggen dat iemand niet kan rijden ofzo, het moet passen en heeft niet zo zeer met kwaliteiten altijd te maken dan wel met karakter van mens en dier.
orionneke schreef:Ik heb het idee dat gribjes wel heet/vlug/druk kunnen zijn... en dat heb je ook in vormen die tegenwerken maar ook dat het juist als werkwillig wordt gezien.
De een vind het fijn de ander niet. Ik heb zelf liever een wat rustiger, nuchter paard wat niet te vlug is waardoor ik het anders niet kan bijhouden. Dat wil dan toch ook weer niet zeggen dat iemand niet kan rijden ofzo, het moet passen en heeft niet zo zeer met kwaliteiten altijd te maken dan wel met karakter van mens en dier.
:
liliputter schreef:mischien dat jij hem die bijnaam geeft![]()
over die prijsuitreiking:dat is voor een paard ook heel spannend en elke keer anders mischien schrok hij ergens van.heel veel paarden zijn daar druk of geven n bok.hoeft niet meteen met opzet naar een persoon te zijn.