Turbo-magic gecastreerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Re: Turbo-magic gecastreerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:05

sarabande schreef:
Desiree schreef:
STomme vergissing van het KPWN.

Het KWPN heeft hem niet gecastreerd, alleen op wacht gezet naar aanleiding van de kwaliteit van de veulens.
Hij had gewoon doorgereden kunnen worden en dan met eigen prestaties en misschien goede 3 jarigen was hij weer toegelaten.
Maar de eigenaar heeft wellicht meer realiteitszin.

Lees:

Desire schreef:
Is al oud nieuws ja, toen ik een paar weken geleden met mijn paard naar de kliniek ging werd de mannelijkheidsloze Turbo op de wagen gezet, ik schrok me rot!
Idd zag ook ik liever Trento op wacht maar goed. De reden dat ze hem hebben laten castreren is dat het KWPN meestal de op wacht staande hengsten niet meer toelaat tot de dekdienst en Turbo was erg hengst op de wedstrijden, dus hebben ze gekozen voor een carierre in de sport! Verstandige beslissing van de eigenaren, beetje domme beslissing van het KWPN maar goed!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:19

Of lees:

Gitta1977 schreef:
Het ging er meer om dat ie erg veel hengst was tijdens de wedstrijden geloof ik en redelijk 'aanwezig' was... Dat in combinatie met het feit dat ie toch nog op wacht stond... Verstandige beslissing, ik blijf het een leuk peerd vinden.

Bloos

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:31

Het KWPN kan afkeuren of op wacht zetten, maar bij mijn weten niet eisen dat een hengst gecastreerd wordt.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:33

*zucht* Dat hebben de eigenaren toch ook besloten... Bloos
Lezen kan moeilijk zijn...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:34

Gitta1977 schreef:

Ja dus is stomme fout van het KWPN nogal een vreemde opmerking

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:40

sarabande schreef:
Gitta1977 schreef:

Ja dus is stomme fout van het KWPN nogal een vreemde opmerking

'Stomme fout van het KWPN'slaat volgens mij op het op wacht zetten.. niet op het castreren.. dus dit vind ik dan weer een vreemde opmerking..
Of dat op wacht zetten terecht is kun je nog lang over nadiscussieren, maar inmiddels dus irrelevant geworden.. Mensen met een Turbo Magic nakomeling hebben nu in elk geval iets exclusiefs.. Cool

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:42

Dus zoals gezegd: lezen kan soms moeilijk zijn....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:39

sarabande schreef:
Het KWPN kan afkeuren of op wacht zetten, maar bij mijn weten niet eisen dat een hengst gecastreerd wordt.

Het KWPN had deze hengst niet op wacht moeten zetten. DAT was hun fout. En dat is de eerste aanzet toch geweest voor de eigenaren om tot castratie over te gaan, NAAST het feit dat hij kennelijk te ongeconcentreerd was tijdens de wedstrijden.

martichr schreef:
'Stomme fout van het KWPN'slaat volgens mij op het op wacht zetten.. niet op het castreren.. dus dit vind ik dan weer een vreemde opmerking..
Of dat op wacht zetten terecht is kun je nog lang over nadiscussieren, maar inmiddels dus irrelevant geworden.. Mensen met een Turbo Magic nakomeling hebben nu in elk geval iets exclusiefs.. Cool

Niet iedereen kan begrijpend lezen. Jij gelukkig wel.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 06:31

Desiree schreef:
Het KWPN had deze hengst niet op wacht moeten zetten. DAT was hun fout. En dat is de eerste aanzet toch geweest voor de eigenaren om tot castratie over te gaan, NAAST het feit dat hij kennelijk te ongeconcentreerd was tijdens de wedstrijden.

Jij bent nooit bij de afstammelingenkeuring geweest dus jij hebt geen idee van de veulens waarop de commissie die beslissing genomen heeft. Ik heb verschillende mensen gesproken die er wel bij waren en die konden zich stuk voor stuk vinden in het besluit.
Zet die roze bril toch eens af.

Het feit dat de hengst gecastreerd is zegt imo wel wat over het vertrouwen wat de eigenaren in zijn fokwaarde hadden...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:30

Sjuimpje schreef:
Desiree schreef:

Jij bent nooit bij de afstammelingenkeuring geweest dus jij hebt geen idee van de veulens waarop de commissie die beslissing genomen heeft. Ik heb verschillende mensen gesproken die er wel bij waren en die konden zich stuk voor stuk vinden in het besluit.
Zet die roze bril toch eens af.

Het feit dat de hengst gecastreerd is zegt imo wel wat over het vertrouwen wat de eigenaren in zijn fokwaarde hadden...

Nou nee hoor, ze waren het sowieso al niet eens met het besluit en daarmee dus ook niet met het KWPN en zeker niet met hoe hij daardoor ook beoordeelt was op de hengstencompetitie (waar hij echt te laag beoordeelt is, ookal ben ik geen super-Turbo- fan) en hebben besloten om daarom gewoon lekker voor de sport te kiezen en Turbo was gewoon te veel hengst op wedstrijd!!! Heeft er niks mee te maken dat ze geen vertrouwen hadden in zijn fokwaarde!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:51

Nee, tuurlijk is een hengstenhouder het niet met het KWPN eens als zijn hengst op wacht gezet wordt Verward

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:00

Lijkt me logisch! Zou ik ook niet zijn! Maar kom dan niet met allemaal beweringen die gewoon niet waar zijn, ga eerst eens zelf met de eigenaren aan tafel zitten dan!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:05

Ik kom niet aan met een bewering, ik geef mijn persoonlijke mening.
Daarvoor staat er ook IMO in mijn post Ja

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:26

ik ga hier verder niet meer over in discussie, een mening is een ding, maar zo een bewering over de eigenaren als je deed vind ik vrij weinig meer met een mening te maken hebben, maar goed jij blijkbaar wel. Ik vorm meestal pas een mening als ik iets van alle kanten bekeken en aangehoord heb, maar dat vind ik he Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:49

Ik geef ook mijn persoonlijke mening. En behalve om de nakomeling die ik zelf ken, ga ik af op de meningen van andere mensen en de foto's van hun nakomelingen van Turbo Magic.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:14

Maar je kan toch geen mening vormen over een iets waar je niet bij bent geweest Verward

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:16

Ik heb ook een aantal nakomelingen gezien van Turbo en die waren stuk voor stuk geweldig. Sommigen vallen niet in het kwpn type, maar als ze even de tijd kregen om zich te ontwikkelen hadden ze zich wel bedacht. Jammer dat Turbo niet bij het NRPS was aangeboden daar hij hij zeker hogere ogen kunnen gooien.

Dit is mijn mening!
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 07-07-06 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:17

Ik heb ook mijn mening niet gegeven over die keuring. Alleen over het op wacht zetten van de hengst. Die nakomelingen van die keuring waren mogelijk helemaal niet representatief.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:25

Desiree schreef:
Die nakomelingen van die keuring waren mogelijk helemaal niet representatief.

Heb je enig idee hoe zon keuring werkt????

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:27

Wat maakt dat uit? Het zal niet de eerste keer zijn dat het kwpn een beslissing neemt, die veel fokkers niet zien zitten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:31

Dat maakt zeker uit! Ja
Er worden veulens geprikt en daarnaast mag de hengstenhouder zelf uitgezochte veulens laten zien. Je ziet dus een gemiddelde collectie èn een betere collectie veulens.
Het KWPN maakt beslissingen in het belang van het stamboek, als je je daar niet in kan vinden staat het je vrij om aansluiting te zoeken bij een ander stamboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:03

Overigens vind ik wel, dat als Turbo op wacht is gezet, dat Trento helemaal op wacht had moeten worden gezet!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:54

En met jou nog 1000en andere!!!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:55

En dat was een ander topic... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:07

Gitta1977 schreef: