Fokt Strizzi van de Heksenketel groot?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annenna

Re: Fokt Strizzi van de Heksenketel groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:40

Ik ken toevalling de moeder, volle zus en nicht van Strizzi en dit zijn stuk voor stuk super paarden, kunnen heel mooi lopen en hebben echt een gouden karakter. En ik denk niet dat je van tevoren al kan zeggen hoe groot je veulen wordt, ligt ook aan de moeder, dat weet je pas na je eerste veulen!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:48

Als jij gewoon een niet zo'n grote haflinger wil met een superkarakter is Strizzi een goede keuze

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:43

Dat denk ik ook, ik pas zelf nog prima op mn hafje van 1.38 en ik ben ondertussen 20, dus groter zal ik ook niet meer worden!
Te zwaar zal ik ook vast niet worden met mn 53 kilo, ik ben trouwens 1.65m lang.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:22

Mijn Strizzi haalt de 1.40 ook niet.....maar hij heeft echt een geweldig karakter!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:24

Ik zou niet voor een St x St gaan aangezien je al 2 maal St er in hebt zitten. Ik heb hier een Steinfurst die heel goed met de N-lijn klikt. Ik zelf ben niet zo heel erg gecharmeerd van de A-lijn al heb ik er dit jaar ook mee moeten dekken, want er zijn simpelweg zoveel A-lijnen.
Ik zou zeggen post eens een foto van je merrie (stand) en beschrijf de verbeterpunten, maar dan ook echt alles.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 21:45

Afbeelding
Afbeelding
Verbeterpunten:
- Minder zware voorhand
- Iets hoger op de benen
- Langere manen
- Wat minder grof hoofd

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:54

Mijn strizzi is 1.38 en we hebben er nog een op stal staan die ook niet zo groot is. Het licht denk ik ook aan wat voor merrie je hebt.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:58

Er zijn diverse hengsten die ik in principe leuk bij je merrie vind passen. Nogales heb ik op mijn St op het moment erg leuke hengst fokt groot door (heb al vele veulens van hem gezien), heeft mooie manen, lange benen en een mooi sprekend hoofd. Ook een optie Ambassador heb ik mijn andere merrie dit jaar door laten dekken die is niet zo heel groot, maar is verder wel fijner gebouwd wat die ook doorfokt. Anders misschien nog Allacher of Nassau zijn ook 2 mooie hengsten, maar daar weet Pauk veel over die heeft van beide een veulen en liep daar stage.

Nog een tip post het op het haflingerforum www.haflingerforum.nl
Bij fokkerij en afstamming en dan gewoon vragen welke hengst voor je merrie verbeterpunten etc. daar zijn zoveel mensen die er verstand van hebben.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:26

Frida, de Starwin merrie waaruit mijn pony is gefokt, lijkt erg op jouw merrie.
Redelijk kort op de benen, breed in de borst, breed hoofd, zware hals. Erg compact. Veel wit op het hoofd.
Mijn merrie staat hoger op de benen en is een heel stuk minder zwaar. Ze heeft een smaller en edeler hoofd. Ze heeft ruime bewegingen en is erg werkwillig.
Verbeteringen van de kant van Strizzie; qua uiterlijk heeft ze weinig van haar moeder. Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:39

Even over Allacher en Nassau dan.. Ging er eigenlijk vanuit dat je dr 1 wilde die bij jou op stal stond

Allacher fokt redelijk groot door.. De meeste haflingers van hem liggen tussen de 1.46 en 1.50.. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Hij fokt zijn gangen door.. En zijn karakter ook grotendeels
Allacher is een fijne hengst in omgang.. Een hele lieve zonder kwaad.
Mijn merrie (nu 3 jaar) is van Allacher. Pas ingereden en loopt zoals paps. Niet snel onder de indruk en leert ontzettend snel..
Dit zie ik bij veel Allachernakomelingen

Nassau als volgende
Bij Nassau kunnen we nog niet heel veel over nakomelingen zeggen omdat dit jaar de 1e veulens zijn geboren.
Je ziet wel over het algemeen ontzettend grote veulens.
Lange benen en luxe paardjes
Ook hij vererft gangen en karakter als ik naar mijn veulen kijk.
Nassau vind ik persoonlijk een nog fijnere hengst in omgang.. Echt een favoriet van mij.. Beestje heeft mijn hart gestolen toen ik op stage was..
Als je nog iets wil weten over hun hoor ik het graag Knipoog

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:07

Mijn Strizzi is 1,48-1.50, dus aardig aan de maat. Ik heb geen idee hoe groot zn moeder was Knipoog.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:27

Strizzi is de vader van mijn verzorghaf maar amber is 1.45 gemeten.
En de moeder denk ik ook rond die hoogte.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 22:07

Ik hoef dr niet per se een die bij mij op stal staat, dat is natuurlijk wel het makkelijkst, maar ik wil het veulen zelf houden, dus ik moet er tevreden mee zijn (om het zo maar even te zeggen) en als ik de haflingerhengsten bij mij op de manege geen goede potentiele vaders vind, zoek ik gewoon verder.
Wie weet er nog meer een haflingerhengt die goed bij mijn hafje zou matchen?