marjolein88 schreef:Aan de mensen die de massa aanlopen heb je niet veel ... die vervuilen juist bloedlijnen ( zie casper x el beauty)
Verklaar je nader
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
marjolein88 schreef:Aan de mensen die de massa aanlopen heb je niet veel ... die vervuilen juist bloedlijnen ( zie casper x el beauty)
Albertine_N schreef:marjolein88 schreef:Aan de mensen die de massa aanlopen heb je niet veel ... die vervuilen juist bloedlijnen ( zie casper x el beauty)
Verklaar je nader
marjolein88 schreef:Je ziet het heel goed bij het NRPS pony stamboek... mensen gingen allemaal casper x el beauty fokken.. Hierdoor zat bijna in alle pony's dit bloed.
Hierdoor werd het stamboek niet beter.
Je kan nu zien dat ze op de hengstenekeuring deze combi's ook niet snel meer goedkeuren gewoon omdat ze dit niet echt meer willen hebben.
Ze hebben vrij bloed nodig. Mensen die gericht fokken omdat het een verbetering is voor het stamboek.. dus niet mensen die een hengst gebruiken omdat er al 30 andere zijn die er ook mee dekken.
Albertine_N schreef:marjolein88 schreef:
vervuiling zou ik t niet willen noemen, ik zou eerder spreken van massaproductie
Albertine_N schreef:Casper en El Beauty zijn geen familie van elkaar

Charos schreef:Cristina dat vind ik dus onzin, met zo min mogelijk GW bloed. Er zijn hele leuk en goede GW-pony's.
Als je met een NF-hengst gaat fokken vind ik het een belangrijk iets om rekening mee te houden. 
Cristina schreef:Maar als je een rasfokkerij hebt en je wilt bij dit ras/stamboek blijven moet je je aan de regels houden.