trekt heel veel op de kleur van de merrie.
'California Chablis' - Oldenburg stud
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Peterina schreef:Francis schreef:Brown is dus wel een aparte kleur, komt alleen niet zo heel veel voor
Brown net als Bay is niet een 'aparte' kleur maar is een 'modification' op een basis kleur door een andere gene. Deze verandering maakt dat de basis kleur anders er 'anders' uit ziet.
Momenteel wordt wetenschappelijk in verschillende laboratoria rond de wereld onderzoek gepleegt achter de uitwerking van de Agouti gene op zwart (basis kleur), specifieke de verschillende 'types' agouti. Het zijn juist deze 'types' dat de variant in 'tint' (om het zo te noemen) van bay naar 'brown' veroorzaken.
Maar buiten al dit om ... brown is niet een aparte kleur maar beter gezegt een variant van een bestaande kleur.

Dus dat formuliertje ook maar even aangevraagd, weet iemand wat dit inhoudt?
Is alleen voor zendingen buiten de VS dus zal wel een soort veterinaire verklaring zijn. Ha, wij hebben hier minder besmettelijke ziekten bij paarden dan zij
Natascha dH schreef:Kosten vallen wel mee, hoor.
50 dollar voor de Red factor en Agouti test, nog eens 25 erbij voor de Cream Dilution. Dus dat is 75 dollar totaal, da's nog wel te doen.
Nog een vraagje, heb je het verstuurd met "Postal Service" of via een van de privebedrijven "Fed Ex, UPS, DHL" e.d.?
:
(ze gaf geen krimp), enkele foto's op verzoek bijgevoegd en de "Import Permit" samen met een verklaring dat mijn paard gezond is in een aparte envelop aan de buitenzijde van het pakketje (grote envelop) gestopt.
.
.
:
Nu zonder gein, ik weet het echt niet, maar ik ben wel benieuwd waar jij nu op rekent Natascha. Hoe groot is Sooty trouwens nu? En heb je al een voorspelling voor de grootte gedaan? Veel plezier met de dames, en even in spanning afwachten maar. En geef je haffie een knuf van mij.