Nakomelingen Contango, wie o wie???...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Re: Nakomelingen Contango, wie o wie???...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:24

sarabande schreef:
liesje23 schreef:
Er is nog maar beperkt dv sperma beschikbaar in NL. En dan alleen voor aparte merries ( met veel predikaten/hoge sportklasseringen ed). Dus waarschijnlijk kon jij wel dekken met Contango Nistria.

Dat valt in de praktijk nogal mee, er worden ook merries zonder veel predicaten en sportprestaties als geschikt aangemerkt.

Nogmaals ik heb het niet over de kwaliteit van het sperma, maar over de kwantiteit.

Ik heb een aantal jaar geleden geinformeerd voor mijn vb merrie. Deze merrie komt weliswaar uit de Karla/Morka stam en loopt Z1 dressuur. Maar vanwege een hazehak geen ster kunnen worden. Mij werd duidelijk gezegd dat ze misschien in aanmerking kwam voor sperma. Daarvoor moesten we wel het papier ed overleggen. Mij werd toen ook verteld wat het sperma koste Bloos! en dat een hengstveulen voor de helft in hun eigendom was........ kijk als je dan zoveel geld erin pompt en je bent het veulen ook nog voor de helft kwijt, nee, daar bedankt ik voor.

De kwaliteit is ondanks dat het diepvries is gewoon goed. Veel mensen weten niet dat er nog beperk sperma beschikbaar is, omdat ze er ook niet mee adverteren oid. En in Amerika worden ook nog gewoon veulentjes geboren ( genoeg lijkt me, als je op de site van Iron Spring Farm kijkt).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:28

liesje23 schreef:
De kwaliteit is ondanks dat het diepvries is gewoon goed. Veel mensen weten niet dat er nog beperk sperma beschikbaar is, omdat ze er ook niet mee adverteren oid. En in Amerika worden ook nog gewoon veulentjes geboren ( genoeg lijkt me, als je op de site van Iron Spring Farm kijkt).

Ik vroeg naar de in Nederland geboren veulens .... en zucht Scheve mond heb het niet over de kwaliteit

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:34

sarabande schreef:
liesje23 schreef:

Ik vroeg naar de in Nederland geboren veulensen .... en zucht Scheve mond heb het niet over de kwaliteit

Tjonge, ben je geirriteerd ofzo, pfff.
Er worden ook in NL nog veulens geboren. Als je kijkt op de Dalhoeve site.
En voor de kwantiteit zul je toch bij de Dalhoeve zelf moeten zijn. Die hebben het exacte overzicht lijkt me van de hoeveelheid sperma die er nog is Cool

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:04

Hengstenstation de Dalhoeve kan als het goed is precies vertellen waar en hoeveel veulens van Contango er zijn in Nederland. Wellicht kan je contact opnemen met hen voor meer informatie.
Aangezien het sperma alleen via hen verkrijgbaar is. www.dalhoeve.nl

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:20

GribaldiFAN schreef:
Hengstenstation de Dalhoeve kan als het goed is precies vertellen waar en hoeveel veulens van Contango er zijn in Nederland. Wellicht kan je contact opnemen met hen voor meer informatie.

Dat is allemaal bekend Gribje, mijn vraag is, en dat is dus aan de users hier, of mensen veulens (niet van de Dalhoeve zelf) kennen die de laatste jaren geboren zijn.
Nogmaals hij staat niet op de KWPN lijst ook niet bij geboren veulens terwijl er hengsten opstaan die maar 2 of 3 geregistreerde veulens hebben.
Een eenvoudige vraagstelling lijkt me.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:43

sarabande schreef:

Het sperma mag de USA niet uit. Veulens die in USA geboren worden en naar Nederland komen worden wel geregistreerd zie Citango en zijn broer Wamorkus.

Youngster ik zeg niet dat het sperma slecht is, ik vraag of het er nog wel is, vandaar mijn vraag of er de laatste jaren nog veulens in Nederland geboren zijn.

Oke dan begreep ik het verkeerd Knipoog
Ik heb de Dalhoeve dit jaar nog aan de telefoon gehad over Contango. Er is nog wel degelijk sperma beschikbaar alleen is de selectie erg streng voor de merrie's geloof ik.
En de prijs is ook best wel erg hoog Nagelbijten / Gniffelen

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:59

sarabande schreef:
GribaldiFAN schreef:

Dat is allemaal bekend Gribje, mijn vraag is, en dat is dus aan de users hier, of mensen veulens (niet van de Dalhoeve zelf) kennen die de laatste jaren geboren zijn.
Nogmaals hij staat niet op de KWPN lijst ook niet bij geboren veulens terwijl er hengsten opstaan die maar 2 of 3 geregistreerde veulens hebben.
Een eenvoudige vraagstelling lijkt me.

Ok. Dan kan ik vertellen dat die veulens er zijn. Ik ken verschillende jonge contango´s in Nederland. Toevallig ben ik pas bij een 2,5 jarige contango ruin wezen kijken. Bij de dalhoeve stonden aan het begin van dit jaar meerdere nakomelingen van Contango (ook veulentjes). Van zichzelf maar ook van klanten. Daarnaast stonden er een heel aantal merries van klanten die dit jaar weer met Contango gedekt moesten worden. Hoe het komt dat dit bij het KWPN niet bekend is of vrijgegeven wordt weet ik niet. Ik snap je vraag en vind het ook erg raar dat het bij het KWPN niet aangegeven wordt, aangezien er wel degelijk jonge Contango´s zijn.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:00

en van de andere hengsten in Amerika, staan die wel op de lijst?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:21

Nistria schreef:
en van de andere hengsten in Amerika, staan die wel op de lijst?

Het is geen Amerikaanse lijst maar een lijst van in Nederland bij het KWPN geregistreerde dekkingen waaruit KWPN geregistreerde veulens geboren zijn.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:30

ja beetje onduidelijk van me, ik bedoel die lijst maar dan met andere KWPN hengsten die nu in Amerika staan..

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:34

[quote="Nistria"]
Een Contango zoon die het erg goed doet in de sport is Nifango van Natalie van de Broek.
ja die werd eerst gereden door aniek schaa en die ken ik want die kreeg les van waar wij ook les van kregen.

ik heb wel eens vaker gehoord dat er wel paarden uit komen met moeilijke karakters maar als je dat overwonne heb doen ze alles voor je
als dat waar is weet ik ook niet.

xxxHennie

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:32

In de catalogus van de CK Heerjansdam staat bij de deelnemers een merrieveulen van Contagno uit een Ferro moeder.

Cat. nr.:40

Ook Cat. nr.: 52 is een Contango uit een Flemmingh-merrie

Ze zijn er dus wel degelijk! Knipoog

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:38

estherk schreef:
Hallo,
Ik rij ook een Contango (x Vanitas x Lucky Boy). Ik vind het een geweldig beest, super vriendelijk, maar wel met karakter. Ze is ook altijd erg ijverig. Ik rij alleen dressuur met haar (M2), maar heb ook wel eens met haar gesprongen en dat kan ze ook. Alleen ben ik hier niet zo goed in, dus houden we het lekker bij de dressuur. Het is niet mijn eigen paard, maar ik zou er best zo een willen hebben! Echt een goud eerlijk karakter!
Voor foto's zie mijn profiel.

Je beschrijft precies mijn paardje Tong uitsteken
Ook erg overijverig en super eerlijk.
Een geweldig beest. Als ze eenmaal je vertrouwen heeft, gaat ze voor je door het vuur en zal ze je niet in de steek laten.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:47

Ik ben er helemaal weg van!!!! Ik kom ook met grote regelmaat op de Dalhoeve en er staan er een heel zwikkie. Ik ben weg van ze, stuk voor stuk. En las ik dat goed, kort in het voorbeen?! Niet die ik ken, die hebben juist een super voorbeen!!!

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 16:27

Inderdaad!
Mijn paard heeft (al mag ik het zelf zeggen zonder dat mensen denken dat ik arrogant ben) juist een super goed voorbeen. Dat heeft een vriend die een goede fokker is zelf ook gezegd.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:51

Onze veulens hebben ook allemaal een lang voorbeen en dat zijn toch ook echt klein kinderen. Zou ze nooit meer willen weg doen stuk voorstuk super karakter en erg betroubaar ze geven je een heel fijn gevoel als je er op zit.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:35

Ik heb een Jazz x Contango merrie van vier jaar.
Ze is zadelmak, dus de prestaties moeten nog komen maar ze is super betrouwbaar in de omgang (tijdens het brok voeren smeer ik haar staart in met anti-bijt en doe ik haar vliegenkap op) en heeft dit jaar een fijn veulen gefokt waar we ook erg blij mee zijn.

Andere nakomelingen uit de moeder leken ook goed, preferent en prestatie predicaat zouden binnen enkele jaren binnen handbereik hebben gelegen. Helaas is de merrie overleden.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:33

me moeder een contango x sultan

ruin

Z dresuurr

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:14

Oud topic, maar goed.. ik meld me ook als trotse eigenaresse van een Contango-merrie.

Navorite
Contango x Ulft x Amor
11 jaar jong
5x een Jazz veulen en 1x een Crack C veulen gekregen.
Sinds januarie in mijn bezit en sindsdien ook weer actief onder het zadel!
Romanoff van KarinvdM is 1 van haar schitterende zonen Lachen
Dat zijn er nog Ace, Zoe, Witney, Ufo en Surprise.. maar van de laatste 2 weet ik jammer genoeg niet waar ze momenteel uithangen.
Ace, Zoe en Witney staan nog hier in Ridderkerk.

Navorite is een merrie die het hoofd vrij koel weet te houden in de meest vreemde omstandigheden. Ze heeft een eigen karakter, maar als je haar voor je hebt.. wil ze ook voor je werken Lachen

Voor fotos check mijn berichten en mijn onderschrift Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:54

Oud topic en daarom een slotje.