Clitia schreef:Laten we de kwaliteit van eventuele opleidingen buiten beeld houden, dat is niet 't punt hier. We hadden 't over de uiteenlopende scores.
Jury's worden OOK opgeleid, dus dáár ligt juist een STERK PUNT..........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Clitia schreef:Laten we de kwaliteit van eventuele opleidingen buiten beeld houden, dat is niet 't punt hier. We hadden 't over de uiteenlopende scores.
daantjuhhh schreef:ja maar dat vind ik dan toch weer anders dan het verschil tussen rechthoeksmodel en kort.
dat kun je gewoon zien.
je paard is het of is het niet.
dat is toch geen kwestie van smaak?
net als een verticale of horizontale hals..
Dat is gewoon een feit!
Tenminste dat denk ik.
Misschien heb ik het dan wel fout!
, daarnaast blijft keuren ook een momentopname en een jurysport. Een van mijn vorige merries is 2x naar de keuring geweest, 1e keer kwam ze 1 puntje op exterieur te kort voor ster (ruim voldoende punten voor de beweging) 2e keer had ze voldoende punten voor exterieur en kwam ze ineens punten te kort op beweging. Jammer dan en het jaar daarop nogmaals proberen of wachten tot ze een sportprestatie hebben. CGJ12 schreef:Clitia schreef:Laten we de kwaliteit van eventuele opleidingen buiten beeld houden, dat is niet 't punt hier. We hadden 't over de uiteenlopende scores.
Jury's worden OOK opgeleid, dus dáár ligt juist een STERK PUNT..........
[***] schreef:Ik zou zeggen: word keurmeester als je de huidige garde zulke lachtertjes vind
[***] schreef:Ik zou zeggen: word keurmeester als je de huidige garde zulke lachtertjes vind
eilander schreef:[Maar je wordt zo weggewuifd.Als je een echte kerel bent en je wilt alles bespreekbaar houden dan hadden ze voor de microfoon even een korte uitleg moeten geven voor publiek en eigenaar.
Ik denk dat daar nog een heleboel verbetering mogelijk is en dat er een aantal namen misschien een pas op de plaats moet maken en van hun voetstuk af moeten stappen om op gelijke hoogte met de fokkers te praten en zichzelf niet boven alles moeten plaatsen...
[/quote]
sarabande schreef:Dat heb ik vorig jaar ook aangegeven de arrogantie die weer hoogtij viert. Mijn merrie was ziek geweest en ik zei dat, antwoord: "Daar hebben wij niks mee te maken".
Niet kunnen/willen uitleggen wat je doet is een teken van zwakte of ongeinteresseerdheid, beiden zouden geen eigenschappen van een jury mogen zijn.
.CGJ12 schreef:De jury moet alleen maar observeren en waarderen.
Of een merrie ziek is geweest mág voor een jury nooit een argument zijn om meer punten te geven dan wat ze op het oog verdient. Derhalve is het voor een jury ook niet interessant om te weten of een merrie ziek was.
mistral schreef:kunnen de mensen die makkelijk babbelen de jury beinvloeden en mensen die wat meer op de achtergrond blijven sneeuwen in.
de punten waren al gegeven, er viel niets meer te beinvloeden.
.sarabande schreef:Zucht.......de punten waren al gegeven, er viel niets meer te beinvloeden.
De jury moet gewoon fatsoenlijke menselijke normen im acht nemen, mensen op een nette manier antwoord geven en ze niet afsnauwen, dat gebeurde namelijk.
CGJ12 schreef:De jury moet alleen maar observeren en waarderen.
[***] schreef:Sarabande, was het dan niet mogelijk om naar de herkeuring te gaan als je denkt dat de kwaliteit van je merrie goed genoeg was? Dan had ze er tegen die tijd weer beter uit gezien. Of ga je dit jaar?