[TI] zouden manen een bepaalde genetische code

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re: zouden manen een bepaalde genetische code

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:23

ik heb dus vorige week 15 cm sok af geknipt Bloos!
die hingen dus OVER de grond te sleuren Scheve mond
Voor je het weet lig je dus op je bek met paard en al Haha!
Nu hangen ze NET weer iets boven\op de grond Haha!

Die moet ik wel elke maand bij knippen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:54

god ik zie jullie al gaan idd... Blauw oog Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:56

Snowdon's manen (en voorpluk) willen ook niet echt groeien helaas... Staart groeit best wel snel, knip ik 1 x in de 2 maanden.

Hij schuurt alles als hij de kans krijgt, maar op de wei gaat het goed. Sokken zijn over het algemeen wel wat afgeschuurd, maar groeien ook redelijk snel bij (als het de kans krijgt).

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:46

Bij mijn tink groeit alles heel snel, ik moet regelmatig knippen. Maar alles is genetisch bepaald, in de genen staat een bepaalde maximum lengte, of deze behaald wordt dat ligt aan de "milieu factoren".
Knippen stimuleerd trouwens ook het groeien, als je af en toe de puntjes afknipt groeien die puntjes waarschijnlijk 2x zo lang terug.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:43

Even een kleine correctie op bovenstaande:
Knippen stimuleert het groeien niet, het gaat het splijten tegen.
Het effect is het zelfde, langere vollere haardos.

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:15

Ik weet niet of dit eral tussen staat. Maar het is zo als jij jezelf kaal zou scheren komen er ook weer niewe haren. Betere en het groeit sneller. Ook als je je har heel kort laat knippen kan het heel hard gaan groeien omdat er een stuk af is wat mischien dood is of niet super goed meer ofzo.. Naja dat is dan ook denk ik bij een paard. Heb dit namelijk vaker gehoord dat mensen een Tinker gekocht hadden maar de sokken waren eraf geschoren en het groeide heel hard aan. Ik denk dat het daar aan ligt omdat je ze zo kort hebt geknipt dat ze weer de ruimte hadden om hard te groeien. Misschien ook wel genetisch bepaald want het ene paard heeft een dikke bos een de andere juist helemaal niet.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:34

Loekjuh schreef:
Ik weet niet of dit eral tussen staat. Maar het is zo als jij jezelf kaal zou scheren komen er ook weer niewe haren. Betere en het groeit sneller. Ook als je je har heel kort laat knippen kan het heel hard gaan groeien omdat er een stuk af is wat mischien dood is of niet super goed meer ofzo.. Naja dat is dan ook denk ik bij een paard. Heb dit namelijk vaker gehoord dat mensen een Tinker gekocht hadden maar de sokken waren eraf geschoren en het groeide heel hard aan. Ik denk dat het daar aan ligt omdat je ze zo kort hebt geknipt dat ze weer de ruimte hadden om hard te groeien. Misschien ook wel genetisch bepaald want het ene paard heeft een dikke bos een de andere juist helemaal niet.

Haren groeien uit je hoofd en het maakt geen f*ck uit of je het knipt of niet mbt de snelheid van het groeien. Wel lijkt het weer voller en gezonder, maar mijn haar gaat echt niet sneller groeien omdat ik het geknipt heb.....Tuurlijk lijken de haren mooier, maar dat komt omdat ze niet gespleten ed meer zijn.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:49

Precies Jacqie70.
Dat schreef ik ook al.
Maar dan minder direct Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:28

Amy had vorig jaar een stuk van haar manen afgeschuurd. Dit is nu bijna gelijk aan de rest van haar manen, maar die zijn steeds op lengte gebleven..
Net zoals haar voorpluk, die komt nog steeds tot op haar neus.. Die groeit ook niet verder..

Ik denk dat het ook wel in de genen zit inderdaad.. Wel raar eigenlijk je zou toch zeggen haar goeit door.. En zou toch geen eind aan moeten komen..

Sokken knip ik 1 keer in de 2 weken..
En staart knip ik denk ik 1 keer in het half jaar weer recht, die groeit bijna niet Lachen

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:11

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:23

jacqie70 schreef:
Loekjuh schreef:

Haren groeien uit je hoofd en het maakt geen f*ck uit of je het knipt of niet mbt de snelheid van het groeien. Wel lijkt het weer voller en gezonder, maar mijn haar gaat echt niet sneller groeien omdat ik het geknipt heb.....Tuurlijk lijken de haren mooier, maar dat komt omdat ze niet gespleten ed meer zijn.

SORRY hoor! Kan toch ook een fout maken!! Maar je haren kunnen daar wel door sneller groeien! En ja ze zien er ook beter uit. Maar het KAN zijn dat daardoor je haren sneller gaan groeien.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:00

Kiara schreef:
Precies Jacqie70.
Dat schreef ik ook al.
Maar dan minder direct Knipoog

Had ik geloof ik overheen gelezen Bloos
Maar ze beweerd overigens nog steeds dat het KAN zijn dat je haar toch sneller gaat groeien. Zucht. Blond

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 07:09

Niet ruzieen dames,er is al zoveel ellende in de wereld!
Iedereen denkt mee en heeft zijn eigen oplossingen,dat iemand anders die uitproberen moet staat er niet bij....

Allemaal bedankt voor de inbreng dus Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:27

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:49

Ik denk idd dat vlechten de beste oplossing biedt. Althans in het zoveel mogelijk intakt houden van het haar, zodat het niet zo snel afbreekt en kan groeien. Misschien moet ik dat ook maar eens met de voorpluk proberen!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:15

Supah_Sky schreef:
Bij mijn tink groeit alles heel snel, ik moet regelmatig knippen. Maar alles is genetisch bepaald, in de genen staat een bepaalde maximum lengte, of deze behaald wordt dat ligt aan de "milieu factoren".
Knippen stimuleerd trouwens ook het groeien, als je af en toe de puntjes afknipt groeien die puntjes waarschijnlijk 2x zo lang terug.

Verward een haar groeit vanuit het haarzakje.. niet van uit de puntjes Haha!
Als dat zo zal zijn.. dan zitten er zenuwen in de puntjes.. en had jij verrekes veel pijn met knippen *LOL*

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:31

Baggio zijn voorpluk hangt tot zijn neusgaten (nooit in geknipt ofzo), maar die wordt niet langer, en manen beginnen nu weer beetje lengte te krijgen, net zoals Tom. alleen ben ik bang dat hij nooit zo'n lengte zou halen als menig andere tinker. Ach, who care's. Ik ga in ieder geval niet meer vlechten, daar heeft hij de pest aan.