Haf laat zich niet laden in trailer *help*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Haf laat zich niet laden in trailer *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:45

Pff bekend verhaal over dat achteruit denderen en schuin op de klep gaan staan. De mijne hebben we het geleerd door haar geen eten te geven op stal maar het eten in de trailer te leggen en dan steeds iets dieper in de trailer.
Na een paar dagen krijgen ze vanzelf wel honger (de mijne liep er toen wel na een dag gelijk in). Ook merk ik aan haar dat ze liever heeft dat ik naast de klep blijf staan.
Ik doe dan rustig de stang erachter (eerst beukte ze dan snel naar achter) dan loop ik naar voren laat haar uiteten en maak haar vast, daarna pas de klep dicht en daarna het voordeurtje.

Bepaald ritueel nu dus, maar ze doet het.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:48

meissielief schreef:
je weet zeker dat ze niet bang is maar gewoon een spelletje er van maakt? heb je ook al geprobeert om meteen het touw vast te maken zodat ze niet eens meer achteruit eruit kan lopen ?

Vast maken zou ik niet doen.
Maar ja kan wel de longeerlijn erachter houden met spanning.
Misschien dat ze dan denkt dat ze vast zit. Maar als ze echt gaat doorduwen of in paniek raakt dan haal je de spanning er zo af. (je moet de lijn vast houden en zelf druk geven)
Bij mijn paard helpt dat iig.
Hij maakt er een spel van, van als ik sta snel naar achter.
Maar toen hij die lijn voelde dacht hij oliebol en ik sta vast.

Je kan het het tussenschot van de 2p trailer verschuiven.
Zo heb je een groter stuk om in te lopen.

Succes met het oplossen van het probleem.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 05:35

Zoals eerder vermeld, longeerlijnen werken niet. Dam raakt ze helemaal in paniek.
Maandag komt een ervarener vrouw ons helpen. Zij werkt ook veel met monthy roberts.
Kijken of ze er dan op gaat Nagelbijten / Gniffelen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:44

Dat heeft mijn pony ook precies, longeerlijnen, zwepen dan vertikt ze het gewoon.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:52

Mijn verzorgpaard (165 cm) maakt er ook een enorm spectakel van. Elke keer staat ze er bijna in en dan dendert ze er met dezelfde rotvaart weer uit. Onze oplossing:

Trailer langs de muur, dikke band bevestigen achteraan de ene zijde, paard direct uit stal halen en richten de trailer lopen (dus niet gaan staan trutten en de trailer bekijken) de trailer in en band er direct achter zijn/haar billen spannen. De eerste keren deed ze ook angstig, maar als ze nu die band ziet weet ze precies hoelaat het is en loopt (met een beetje hulp en geduld) zo de trailer in).

Andere paarden doen we soms gewoon een trui over de ogen, dan staan ze er ook zo in.............., maar doe dit niet met stressige paarden en GEBRUIK GEEN ZWEEP. Ze zijn weerloos, dus dat is dan niet reeel.

Mijn haf loopt gelukkig gewoon achter een bak voer aan Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:54

is het inmiddels al gelukt?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:31

Ik zal even reageren voor nicky:) (bem de vorige eigenaar Lachen
Dat meisje is geweest en had haar binnen 20 minuten op de trailer!!
vandaag zelf geprobeert en ze loopt er weer bijna vanzelf in Lachen
Nog een paar keer oefenen en we kunnen weer met de trailer op stap!!!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 05:44

haflingertje schreef:
Ik zal even reageren voor nicky:) (bem de vorige eigenaar Lachen
Dat meisje is geweest en had haar binnen 20 minuten op de trailer!!
vandaag zelf geprobeert en ze loopt er weer bijna vanzelf in Lachen
Nog een paar keer oefenen en we kunnen weer met de trailer op stap!!!

Dankje Anke!

Ja, inerdaad, ze staat er in No-time nu op!
Ik ben zeer tevreden over haar Haha!

We doen nu eerst grondwerk, en dan mbv. een Monty roberts halster hup zo de trailer in!
Laatst bijgewerkt door Nicky_ op 07-08-06 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:10

Mijn haflinger loopt de trailer ook niet in. komt door een ongelukje.. wat wij altijd doen is een deken over haar hoofd dan een rondje lopen over het erf en dan zo hup de trailer in. dan hebbenwe haar zo geladen maar als ik het nie doe het enigste wat werkt is de trailer tussen 2 deuren zetten en de longeer zweep erachter aan Nagelbijten / Gniffelen anders ben je dus echt 3 uur bezig Scheve mond op de keuring proberen we altijd als 1e weg te gaan ivb met drukte maar we vertrekken altijd als iedereen al zowat weg is Gestoord of dan zijn we met 10 man bezig om der in de trailer te krijgen longeerlijnen enzo gaat ze gewoon opzitten :s naast de klep springen :s uhm noem maar op

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:40

Smurfie dan zou ik maar eens een Nh training bij een van die stallen doen dat schijnt heel goed te helpen.
Een deken over het hoofd vind ik levens gevaarlijk, heb weleens gehoord van een paard die zich los had getrokken met deken op het hoofd en dat zou ik nooit maar dan ook nooit mee willen maken.

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:55

Ik vind het altijd erg gevaarlijk zoals hier gezegd wordt om de klep dicht te doen terwijl het paard nog niet vast staat, dat zou ik zelf nooit doen!
TS; fijn dat het nu beter gaat!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:05

Charos schreef:
Smurfie dan zou ik maar eens een Nh training bij een van die stallen doen dat schijnt heel goed te helpen.
Een deken over het hoofd vind ik levens gevaarlijk, heb weleens gehoord van een paard die zich los had getrokken met deken op het hoofd en dat zou ik nooit maar dan ook nooit mee willen maken.

oh die van mij vind het niet erg hoor.. het is alleen voor het inladen Lachen als ze in de trailer staat ding derachter en deken eraf en vast maken.. zodra ze echt in de trailer staat is het goed maar derin gaan is echt zon ramp op de trailer staat ze ook gewoon lekker rustig enzo. Ik heb het ook niet vast zitten hoor Lachen hou het deken zelf vast Lachen dus als der wat gebeurt kan ik het zo deraf trekken echt vast maken doe ik niet hoor! want dat vind ik zelf ook eng ik hou zelf het deken vast Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:08

@Mireillesmit, dat deed ik ook altijd omdat het paard eerst vast maken was nog gevaarlijker, dan trok ze de boel nl. gewoon kapot.

Na veel oefenen kan ik mijn pony nu alleen laden (dat had ik echt nooit verwacht, heb eens 3 uur op concours gestaan en hebben 8 man haar erin getild).

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:26

heeey,

de mijne wil ook niet de trailer in.. zodra we met longeer lijnen gaan werken begint hij te bokken en te steigeren.. met voer wil het ook niet lukken (gek want hij is dol op vrete Tong uitsteken) maar na een half uurtje heeft tie zoiets van mm waar doe ik het eigenlijk voor.. maar zodra we stil gaan met de auto.. gaat tie gek doen in de trailer.. kwestie van geduld en heeeeel veel oefenen.. elk vrij uurtje alles gewoon herhalen.. tsja werkt bij mij het beste iig Knipoog

veel geluk (K)

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:50

ik ben al 8 jaar aan het oefene;)

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 07:33

We zijn al hard aan het oefenen! ze gaat er nu gelukkig braaf op.
de volgende keer doe ik het allemaal eens alleen(eerst deed een vriendin van me dit), en de keer daarop gaan we ook eens rijden om te laten zien dat ze ook weer gewoon thuis komt.

fleempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:28

heeft hij/zij niet een maatje. die van mij wou ook nooit tot ik toen zijn maatje erin zette, toen wist hij niet hoe vlug hij erin moest komen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:18

hahaha die van mij hebben we zelfs haar veulen ingeladen als eerste nou echt niet dat ze derin ging he

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:45

smurfie, ik denk niet dat je trots moet zijn op je al 8 jaar oefenen en dat ze er als veulen al niet inging, ik denk toch dat je een serieus probleem hebt en daar wat aan moet gaan doen. Straks gebeurt er een keer wat waardoor je paard de trailer in moet naar de kliniek of zo en dan krijg je m er niet in.....met of zonder deken

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:36

fleempie schreef:
heeft hij/zij niet een maatje. die van mij wou ook nooit tot ik toen zijn maatje erin zette, toen wist hij niet hoe vlug hij erin moest komen.

Met haar maatje ging ze er ook niet in nee, Maar inmiddels gaat ze al in de trailer!
Toch bedankt dat je mee dacht!

Nicky gaat er nu mbv. een monty roberts halster in! Echt super Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:50

Mijn paard wilde ook niet op de trailer,uiteindelijk zijn we gewoon gaan oefenen..heel rustig en realext eerst laten snuffelen,paar keer op en af de laatklep.en uiteindelijk iemand met een touwtje erachter die wat tikjes gaf op haar kont.
Dit werkte perfect,het duurde even maar met veel geduld loopt ze nu in 1x de trailer op.