Ik vind het juist fijn om een 2-jarige te kopen, die kan je écht nog helemaal naar je eigen hand zetten, eerst een band opbouwen en je eigen africhting erin brengen, voor je erop springt. Je weet dan veel beter hoe je alles aan moet pakken qua karakter van het paard met het beleren omdat je ernaar toe kan leven. Ook het beleren zelf kan dan precies zo gaan als je wil, in plaats van dat ze overdonderd zijn met het "even snel beleren voor de verkoop" en daarna bij een nieuwe baas niet meer te hanteren zijn. Ikzelf zou veel eerder voor een 2-jarige als voor een 3-jarige beleerde tinker gaan. Dan kan je hem in de zomer nog lekker op het land laten staan en in het najaar beginnen met de basisdingen als hoofdstel in, zadeltje op en in de lange lijnen wandelen. Zelf ben ik nu bijna een jaar bezig om mijn 13-jarige tinker helemaal opnieuw te beleren zoals ik het graag wil hebben (licht aan het been, zacht in de mond), als het vanaf de basis gelijk goed was geweest, had het me veel minder tijd gekost.
Bono heb ik in real life meegemaakt, ik heb daar op stal gestaan (in het najaar ga ik er ook weer terug) en dat gaat in de toekomst een super rijpaard worden! Hij is kuikenmak en heeft een karakter van goud en wordt giga groot voor een tinker. De 1.60 gaat hij zeker voorbij. Hij loopt ook heel erg mooi. Tis dat het financieel voor mij geen haalbare kaart is 3 paarden te hebben en ik geen ruin wil..