Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Indezz schreef:Om je zorgen weg te nemen....
1e foto is Lucy 2 jaar geleden, had haar toen 2 jaar.....
2e foto is van een paar weken terug.....

dapperdier schreef:Er is een voedingsuppelment dat kan helpen je paard zwart te houden.. Black as Knight heet het geloof ik...
Het gros tinkers is heterozygoot voor zwart en ook is het in de tinkerfokkerij nog niet zo belangrijk of je weet of een hengst homozygoot is voor zwart of bont oid.
Meer kleureninfo vind je op http://greenfield.fortunecity.com/dream ... colors.htm
Zal kijken of ik er foto's van heb.

)
dapperdier schreef:Het heeft te maken met een bepaald gen. Dat gen maakt bruine paarden zwart, maar dus niet echt zwart. Een paard wat zomers ook zwart blijft kan dus dat gen NIET hebben, maar dat weet je nooit helemaal zeker. Daar zijn testen voor. De meeste friezen blijven ook niet zwart..
Paarden hebben maar 2 basiskleuren, namelijk zwart en vos, alle andere kleuren zijn daarop opgebouwd.
dapperdier schreef:Het gros tinkers is heterozygoot voor zwart en ook is het in de tinkerfokkerij nog niet zo belangrijk of je weet of een hengst homozygoot is voor zwart of bont oid.
Anders zouden er veel meer vosveulens geboren moeten worden worden, heterozygoot zwart x heterozygoot zwart geeft namelijk 75% zwart en 25% vos, dus dan zouden op de hele populatie toch aardig wat vossen moeten rondlopen, en ik denk dat het percentage vosveulens nog geen 10% is. 

Supertje schreef:Zelfs een heel donkerbruin paard, zogenaamde zwartbruinen of de engelse term sealbrown zijn in de winter herkenbaar, hoe donker ook. In de liezen zal het altijd bruin blijven, en 99% van de keren ook rond de neus.
Dit is bijvoorbeeld zo'n donkerbruine, en ze kunnen nóg donkerder zijn, deze heeft rond de neus nog vrij veel bruin:
*foto*