Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:04

Vraagje voor degenen die hun merrie naar de keuring brengen: maken jullie deze merrie zelf klaar of laten jullie dat ergens professioneel doen>?

weule

Re: Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:55

ik heb het zelf professioneel gedaan

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:45

Alanta schreef:
Ik ga 29 juni met mijn merrie (Roman Nature x Zeoliet) naar de keuring in Appingedam. Ik ben al eerder met haar naar de keuring geweest, 2 jaar geleden als 3-jarige, toen redde ze net geen ster. Ze is nu wat ouder, volwassener en meer paard, dus nu proberen we het nog een keertje.
Suc6 voor wie allemaal naar een keuring gaan!

Succes! Ik zie haar vast wel in Appingedam. Die van mij gaat naar Vlagtwedde de 24e. Spannend!

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:46

Desiree schreef:
Vraagje voor degenen die hun merrie naar de keuring brengen: maken jullie deze merrie zelf klaar of laten jullie dat ergens professioneel doen>?

Ik heb mijn merrie pas twee weken dus van echt laten klaarmaken is sowieso geen sprake. Ze staat bij een kennis van mij, die heeft veel ervaring met klaarmaken en keuringen. Ik heb zelf doordeweeks nog stage dus dan trainen zij haar, en ze brengen haar ook voor op de keuring. Ideaal

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:14

2 jaar gelden heb ik het laten doen allemaal, nu doe ik het zelf, maar eigenlijk doe ik niets bijzonders, ze wordt gewoon gereden, staat lekker buiten, maar is in topconditie!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:18

Allemachtig wat een punten allemaal zeg........
85/85 is er vorig jaar niet eens gegevens geloof ik..........
en zoals in Zeeland met 65/90 is ook al zo bijzonder...........

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:20

Ja ze keuren qua punten wat royaler dit jaar, omdat ze hetzelfde aantal stermerries willen behouden. De punten zijn daardoor ook niet 1 op 1 te vergelijken zijn met die van vorig jaar.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:49

MissHIS schreef:
Ja ze keuren qua punten wat royaler dit jaar, omdat ze hetzelfde aantal stermerries willen behouden. De punten zijn daardoor ook niet 1 op 1 te vergelijken zijn met die van vorig jaar.

Ik schrok al........
Straks is mijn zielige 80-puntertje van vorig jaar niks meer waard........

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:05

No worries, CGJ

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:33

Nergens om verder hoor, maar is deelname aan de kwpn-keuringen voor kwpn-leden werkelijk a 50 euro?
Dat was toch altijd gratis voor leden?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:49

Zo uit mijn hoofd meen ik een tientje of zo .... (automatische afschrijving)

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:37

Dees schreef:
Nergens om verder hoor, maar is deelname aan de kwpn-keuringen voor kwpn-leden werkelijk a 50 euro?
Dat was toch altijd gratis voor leden?

Dat zijn de stamboek inschrijvingskosten.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:48

Mijn merrie is al ster, maar bepaald niet in topconditie. ER hangt nu namelijk een veulen aan te zuigen en ze wordt nu dus ook neit gereden.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:00

Ik ga as woendsdag (21-6) naar Alblasserdam met mijn 4 jarige dressuur merrie (Gribaldi x Belisar x Uniform).
Ben benieuwd hoe ze het doet. Ze is net hersteld van een blessure dus van enige training of voorbereiding is helaas geen sprake. We proberen nu alleen met man en macht wat kilo's eraf te krijgen maar dat lukt nog niet echt..
Ben wel vorige week naar de oefenavond geweest en toen was Lauw van Vliet heel erg enthousiast over haar. Zowel qua type als beweging .
Heb zelf mn twijfels of ze ster wordt omdat ze iets beknopt is en aangezien ze nu aardig buikig is werkt dat denk ik niet echt in haar voordeel. Ben vorig jaar niet geweest omdat ik haar toen nog iets te jeugdig vond (Trakehner he!).

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:55

Ik ga ook woensdag naar Alblasserdam met mijn 4-jarige springmerrie (Casco X Gagson Wimborn X Vasco). Ik weet totaal niet wat ik er van moet verwachten, dat zie ik wel. Het gaat mij meer om de lol van het meedoen. Ik heb haar ook zelf voorbereid. Gewoon lekker gereden, wat vrij laten springen, enz. Ben erg benieuwd hoe ze beoordeeld wordt, vooral op het vrij springen, want daar heb ik absoluut geen verstand van.
Ik kreeg vorig jaar toen ik haar kocht bij de aankoopskeuring het advies van Jan Greve om met haar naar de keuring te gaan.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 07:37

Succes voor de mensen die nog moeten gaan!

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:38

miss hiss. wat gaaf dat jij op Sulecka B rijd zeg.. Ik kende d'r moeder heel goed en ook veel van haar nakomelingen.. natuurlijk ook haar broer romeo b.. en natuurlijk ook zijn nakomelingen.. Heb zelf 3 jaar paarden zadelmak gemaakt bij de fokker van jou paardje.. Veel succes op de keuring. Maar da's eigenlijk niet nodig met zo'n moeder dan heb ie vanzelf succes..

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:02

Ik moet vrijdag naar Wamel met mijn 4jr Paddox x Vincent. ben benieuwd, hoop echt dat ze ster wordt. Heb haar al drachtig van Vivaldi.

ophrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:26

miss hiss
foutje haar broer is pablo... ( romeo is van een andere merrie van die fokker)

Oregon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:37

De 7e naar Boyl met een 3 jarige merrie: Ovidius x Indorado x Nimmerdor x Purioso. Net geen ster ben ik bang. We zien het wel.

De 12e naar Harich met een Dutch Dormello x Purioso x Nimmerdor, merrieveulen. Verwachtingen redelijk.

Paarden zijn niet van mij. De 3 jarige maak ik klaar voor de eigenaar en het veulen weer voor een andere eigenaar.

Ultiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:52

Wij hebben Ultiem ook zelf klaargemaakt. 20 juli gaan we naar Ermelo, eens kijken hoe ze het daar doet!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:55

Ik ga met mijn 3 jarige Gribaldi X hierarch(v. Cocktail) naar bronneger.

weet nog niet wanneer,
hebben jullie al bericht gehad dan (van het noorden) of je heen mag en wanneer etc...

is voor mij de 1e keer dat ik alles zelf moet doen

hopen dat ze nog wat aankomt, ze is op moment nog niet keurings waardig (te dun)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:29

ik mag de 26ste nog een keer (4de stamboekopname:P) Wierden, met 2 3-jarige dressuurpaarden, Ronaldo X Flemmingh (de moeder was 3 jaar terug overijssels kampioen!) en een Jetset X ronaldo

en dan 11 juli CK overijssel, met mijn eigen (de flemmingh X nimmerdor met 85 ext. en 85 bew.) en hopelijk met deze 2 die voor de stamboekopname ook nog moeten..

en dan 20 of 21 juli in Ermelo CK gelderland, met in elk geval een Fabre(13 jarige merrie) een farrington X flemmingh (3-jarige) een ferro X voltaire (3-jarige) en nog een farrington X flemmingh (4-jarige).

Dus dan maak ik mijn meters ook wel weer

wat ik trouwens ook nog even wil melden is dat ik het zeer jammer vind dat veel mensen in gewone kleding hun paard laten zien. eergister in onze groep van 7 paarden, slechts 2 mensen in het wit... (witte broek, overhemd(rood strop) of een witte KWPN polo). Vind dat iedereen eigenlijk gewoon in het wit zijn/haar paard dient voor te brengen...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:27

ophrah schreef:
miss hiss. wat gaaf dat jij op Sulecka B rijd zeg.. Ik kende d'r moeder heel goed en ook veel van haar nakomelingen.. natuurlijk ook haar broer romeo b.. en natuurlijk ook zijn nakomelingen.. Heb zelf 3 jaar paarden zadelmak gemaakt bij de fokker van jou paardje.. Veel succes op de keuring. Maar da's eigenlijk niet nodig met zo'n moeder dan heb ie vanzelf succes..

Wat leuk zeg! Wat weet je allemaal over de moeder? Ik heb vorige week de nakomelingenoverzichten gekregen. Sulecka (ik heb haar begin deze maand gekocht in Brussel) staat nu (súper toevallig) bij haar volle zus Usiena B op stal. Beide héle fijne paarden, en ik ben echt heel blij met Sulecka. Heb vanmiddag parcoursje gesprongen en dat pakt ze echt super op, het is een héél voorzichtige springer. Veel techniek en afdruk, en daarnaast ook een superfijn karakter. We hebben haar vandaag ook getoiletteerd, dus ze is bijna klaar voor zaterdag. Ik ben benieuwd hoe ze het doet! Mocht ze ster worden, dan is moeder K.Zelusiena gelijk preferent (Pablo was 3e bezichtiging, en Usiena B is ster). Die Usiena loopt nu sinds een paar maand op concours en dat doet ze ook héél fijn, elke keer vele geinteresseerden (maar die mensen willen haar nog niet verkopen). Ben benieuwd hoe het gaat als Sulecka binnenkort mee gaat op concours

Ik laat haar naam dan overigens wel veranderen naar S.Zelusiena, ik hecht zelf altijd veel waarde aan de namen van de merrielijn (continuiteit).

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:29

weule schreef:
wat ik trouwens ook nog even wil melden is dat ik het zeer jammer vind dat veel mensen in gewone kleding hun paard laten zien. eergister in onze groep van 7 paarden, slechts 2 mensen in het wit... (witte broek, overhemd(rood strop) of een witte KWPN polo). Vind dat iedereen eigenlijk gewoon in het wit zijn/haar paard dient voor te brengen...

Dat ben ik helemaal met je eens. Het lijkt wel of sommige mensen het niet serieus (genoeg) nemen. Ik vind een nette voorbrenger heel belangrijk.