Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

VValar schreef:Ik vind het niet eens zo verkeerd dat deze hengst wat zwaarder zou zijn en dit doorfokken, er zijn imo genoeg merries waarbij hij een goede aansluiting zou vinden.
Maar als je de DVD van Nijhof bekijkt, begrijp je wel waarom ik er niets aan vind.
Mustang2006 schreef:VValar schreef:Ik vind het niet eens zo verkeerd dat deze hengst wat zwaarder zou zijn en dit doorfokken, er zijn imo genoeg merries waarbij hij een goede aansluiting zou vinden.
Maar als je de DVD van Nijhof bekijkt, begrijp je wel waarom ik er niets aan vind.
Gelukkig zijn smaken verschillend, ok hij komt misschien niet helemaal mooi uit op de dvd maar in het echt is hij echt mooi.
Ritmisch schreef:Vvalar over dat achterbeen heb je gelijk. Maar toen hij vrij bewoog op de eerste bezichtiging van het KWPN is mij dat niet opgevallen. Misschien heeft het ook een stukje te maken met de rijerij en het nog niet 'klaar' zijn onder het zadel?
Ik ben kort geleden bij Nijhof geweest om foto's te maken van Dayano. Annemiek werkte er toen nog niet zo lang, maar was er al van overtuigd dat Dayano een goed karakter heeft.
Daar komt bij dat hij zich bewoog met een goede balans (voor zo'n jong paard) en dat hij zich goed liet bewerken. Dat tezamen met zijn afstamming maakt hem denk ik wel interessant voor een aantal fokkers. Wel denk ik dat je een bloedmerrie nodig hebt voor Dayano (een Jazz-dochter bijvoorbeeld of een dochter van een volbloed). Dayano is al behoorlijk uitgezwaard en robuust van type. Persoonlijk hou ik daar wel van bij een dressuurpaard, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op valt.