Dayano

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:26

Graag!!

RuizWish

Re: Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:04

Hier de beloofde foto's!!
Ze zijn qua kwaliteit niet heel goed, maarja het blijft lastig zo'n hal en dan met verkleinen wordt het ook alleen maar erger...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 11:14

Dankjewel SvenErik, hier heb ik veel aan!

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:09

VValar schreef:
Ik vind het niet eens zo verkeerd dat deze hengst wat zwaarder zou zijn en dit doorfokken, er zijn imo genoeg merries waarbij hij een goede aansluiting zou vinden.
Maar als je de DVD van Nijhof bekijkt, begrijp je wel waarom ik er niets aan vind.

Gelukkig zijn smaken verschillend, ok hij komt misschien niet helemaal mooi uit op de dvd maar in het echt is hij echt mooi.

ik heb Dayano bij de show gezien van Nijhof. Ik vond het een geweldig beest.
ik ben alleen nog niet van plan om mijn merrie onder de hengste te doen maar als dat gaat gebeuren dan wordt ze gedekt door Dayano (nou ja KI dan )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:59

Ik vind het een mooie hengst en houd hem in gedachten maar ik wil eerst zien hoe zijn nakomelingen zijn en dan idd vooral in het achterbeengebruik.
Vond hem op de DVD ook tegenvallen met het achterbeen. Mijn merrie heeft wel goed achterbeen maar wil zien wat de nakomelingen van Dayano doen.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:19

Mustang2006 schreef:
VValar schreef:
Ik vind het niet eens zo verkeerd dat deze hengst wat zwaarder zou zijn en dit doorfokken, er zijn imo genoeg merries waarbij hij een goede aansluiting zou vinden.
Maar als je de DVD van Nijhof bekijkt, begrijp je wel waarom ik er niets aan vind.

Gelukkig zijn smaken verschillend, ok hij komt misschien niet helemaal mooi uit op de dvd maar in het echt is hij echt mooi.

Ik heb liever een knol die de sterren van de hemel loopt dan eentje die mooi in zijn stal staat te wezen.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:34

[/quote]

Ik heb liever een knol die de sterren van de hemel loopt dan eentje die mooi in zijn stal staat te wezen.
[/quote]

als we toch gaan fitten op 1 woordje dat je op diverse manieren kan opvatten..........

dab heb ik liever geen knol maar een echt paard die spetterd, maar ja smaken verschillen gelukkig

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:18

Ritmisch schreef:
Vvalar over dat achterbeen heb je gelijk. Maar toen hij vrij bewoog op de eerste bezichtiging van het KWPN is mij dat niet opgevallen. Misschien heeft het ook een stukje te maken met de rijerij en het nog niet 'klaar' zijn onder het zadel?
Ik ben kort geleden bij Nijhof geweest om foto's te maken van Dayano. Annemiek werkte er toen nog niet zo lang, maar was er al van overtuigd dat Dayano een goed karakter heeft.
Daar komt bij dat hij zich bewoog met een goede balans (voor zo'n jong paard) en dat hij zich goed liet bewerken. Dat tezamen met zijn afstamming maakt hem denk ik wel interessant voor een aantal fokkers. Wel denk ik dat je een bloedmerrie nodig hebt voor Dayano (een Jazz-dochter bijvoorbeeld of een dochter van een volbloed). Dayano is al behoorlijk uitgezwaard en robuust van type. Persoonlijk hou ik daar wel van bij een dressuurpaard, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op valt.

Ik heb een Jazz- dochter en kreeg Dayano via team Nijhof geadviseerd. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit. Ten eerste omdat het beste paardje nog niet KWPN gekeurd is (tuurlijk kan komen volgend jaar, maar NU is ie dat nog niet). Daar komt bij dat ik het dekgeld voor een jonge, 3-jarige hengst nog best aan de hoge kant vond (700 euro) en dat zal omhoog gaan als ie door het KWPN wordt goedgekeurd. Als laatste is mijn merrie dan weliswaar een JAzz dochter en heeft ze een luxe kop, maar ze heeft de kont van haar vader en het front van haar opa (Uniform) meegekregen. Dus ik ben bang dat ik met Dayano Belgische trekpaarden ga fokken. Op zich best leuk, alleen niet zo interessant voor de sport...

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:07

Wij hebben onze Jetset X Saluut merrie ermee gedekt. Bij ons op stal is er ook een Idocus X Ramiro merrie mee gedekt.(Als het goed is wordt dat het 1e veulen van Dayano volgend jaar!!)
Ik was vooral erg gecharmeerd van het mooie langgelijnde lijf en een supervoorhand erin. Het achterbeen wil idd wel ietsje traag zijn maar hij gebruikt het wel goed. Daar zal de merrie dan moeten opvangen.

Ik hoorde laatst iemand die de bloedlijnen in Duitsland goed kent dat de achtergrond van de lijnen best nog wel wat meer bloed kan doorfokken, dus misschien gaat het wel mee vallen met de grote zware paarden.... Maar ja eerst zien dan geloven.
Met jonge hengsten gaat het toch om je eigen idee en vertrouwen erin te hebben anders kan je beter met 'bewezen' bloed fokken. Dan heb je in ieder geval vergelijkingsmatriaal.