Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en uiteraard is het altijd spannend om een veulen bij te houden en ga je er zeker niet te veel op winnen.
.
.
LDRD schreef:@[naam verwijderd], ben het wel met je eens hoor dat aanhouden een kostbare zaak is.
Mijn vraag is echter meer, wat geeft de markt gemiddeld voor een dergelijk veulen. Ik sta niet zozeer in dubio of ik mijn veulen moet houden of niet namelijk.

Dees schreef:Nee, je kan echt beter als veulen verkopen voor 3.000 euro. Die gok draagt minder risico met zich mee, als houden en hopen op een goede verkoop later... de kans dat je op een 3 jarige bij verkoop geld moet toeleggen, is zeer groot.
Dees schreef:Paarden worden vanaf hun 3de/4de juist minder waard, want dan is de 'hoop' eraf.
Dees schreef:Nee, je kan echt beter als veulen verkopen voor 3.000 euro. Die gok draagt minder risico met zich mee, als houden en hopen op een goede verkoop later... de kans dat je op een 3 jarige bij verkoop geld moet toeleggen, is zeer groot.
Dees schreef:3.000 euro.
Dan heb je een gewoon leuk veulen, dat netjes kan lopen, mooi in de kleuren staat en beetje groter lijkt te worden. Geen opvallend bewegingskunstenaar, maar gewoon een leuk veulen waar je je verder niet voor hoeft te schamen.
In oktober 2.000 euro.
Op de dag van de Zuidlaardermarkt 1.250 euro.
LDRD schreef:Ik ben benieuwd wat jullie zoal vinden dat de gemiddelde prijs is die je ongeveer betaalt voor een
leuk dressuurgefokt veulen uit een redelijke moederlijn?
Wie roept?

Jan_VT schreef:Tegen Zuidlaardermarkt moet hij al lang weg zijn. Als het tegen dan niet gelukt is, dan moet je bijhouden...
karinna schreef:Misschien ben ik een hele rare; maar of ik krijg een eerlijke prijs of ik verkoop ze niet!
Ben ik erg eigenwijs in.
Maar komt er iemand die ik hartstikke aardig vind en het klikt, dan krijgt zo'n persoon bij wijze van mijn paardje met korting mee!
Oh ja, ik heb er nog 2 in de aanbieding een bruine enter en een vos veulentje
. KarinvdM schreef:[naam verwijderd] schreef:Paarden worden vanaf hun 3de/4de juist minder waard, want dan is de 'hoop' eraf.
Dit kan ik toch niet helemaal met je eens zijn hoor. Een 3 jarige die goed zadelmak is en het goed doet, die is heus goed te verkopen.
[***] schreef:En als je goed kan rekenen koop je ook geen veulen maar een (bijna) volwassen paard.
[/qoute]Citaat:Ik ben trouwens wezen kijken bij een 8 jarig onbeleerd paard, dus ach, het hangt een beetje van het doel af waar je het voor koopt.