Hollyday is gedekt ik ben vreselijk blij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Re: Hollyday is gedekt ik ben vreselijk blij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:48

Ik duim ook hardstikke mee voor jou,én mij kom je volgend jaar ook tegen in DBT als alles goed gaat

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:08

hallo... ben blij dat ik zoveel bokkers weer terug zal zien hopenlijk. ik heb nog niks gehoord. ik was vanmorgen bij hol maar de hengst zal vanavond wel geweest zijn (anders is t zo warm) dus maar ik heb niks meer gehoord. ik ga er morgen heen en dan horen jullie wel meer... ik hoop zo dat t goed gaat... en dat de scan over 18 dagen POSITIEF zal zijn. we wachten het af.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:22

Dan geef je een feestje

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:47

ja idd komen jullie dan allemaal naar mij haha..

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 06:30

we komen allemaal op kraambezoek en willen beschuit met muisjes,
(als je bij mij ook komt tenminste)

lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:03

Leuk dat ze weer gedekt is!! Ik vond het zo jammer voor je toen ze verworpen had!
Hopelijk is het nu maar 1tje en gaat alles goed zodat je volgend jaar een veulentje in je wei hebt rondhuppelen!

Ik wil lady ook weer opnieuw dekken. Waarschijnlijk in Augustus. Dan komt het veulen in juli als ik vakantie heb.

'k duim voor een positieve uitslag!!
-xxx-
lilli

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 08:40

ik zal ook voor jouw duimen lilli
helaas, vrijdag is de hengst niet geweest en is dus zaterdag morgen geweest. toen ik er dus bij was. holly kwam al niet naar voren dus had al een vermoeden dat ze niet hengstig was en inderdaad. we hadden haar gekluisterd, prins kwam helemaal uitgesloofd voor dr staan maar ze sloeg met dr voorbenen hem weg. dus het was voorbij. nu zei mijn opa ook al dat je meer kans hebt op succes aan het eind van de hengstigheid... en dat had ik ook gelezen dus ik hoop dat ik 26 juni een positieve uitslag te horen krijg.

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:59

Ik hoop het heel erg voor je!
Ik duim hard mee!!!

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:05

Holly ook ik duim mee!
Het is je echt van harte gegund dat alles meezit deze keer

En is het niet bij het eerste rondje raak, je kunt nog wel een paar keer proberen dit seizoen!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:32

Uiteraard duim ik ook mee

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 09:42

nu kan ik waarschijnlijk 17 juni een dressuur en spring wedstrijd rijden.... zal ik dit nu wel doen? bedankt voor t duimen.....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:41

heeft er iemand aub een tip voor me... over de wedstrijd.

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:57

Rijdt je normaal vaak wedstrijden?
Hoe is ze dan? Als ze zich erg stresst op wedstrijden zou ik niet gaan... De eerste 3 weken moet je proberen om zoveel mogelijk stress te vermijden

Is ze gewoon om het werk te doen wat je op wedstrijd van haar vraagt?

Ik zou, in jou plaats, denk ik alleen de dressuurwedstrijd meedoen, de eerste drie weken van de dracht is intensief springen af te raden (ik weet niet welk niveau je rijdt met Holly? )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 11:59

dit is waarschijnlijk mijn laatste B wedstrijd mocht ik een winstpunt halen. met dressuur is ze niet zo heel gestrest, ze schrikt alleen van dingen. maar verder is ze niet wild ofzo. springen wilde ik uit voorzorg al schrappen inderdaad...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:11

ik heb mijn paard altijd vlot doorgereden,en ook nog gesprongen,vlak nadat ze geinsimineerd was.
Toen is alles heel goed gegaan ook.

Maar dit jaar is ze weer drachtig,en ik denk niet dat ik het nog zou doen meteen,we hebben ze ditmaal ook zoveel mogelijk gevrijwaard van stress,tot nu toe gaat het goed,ze is een maand drachtig.

Het hoeft niet fout te gaan,ik kan de keuze voor jou niet maken

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 12:33

mwa ik ga echt erg twijfelen nu. zal ik het gewoon doen? vorig jaar heb ik er ook niet echt op gelet. enkel dressuur dan, vorig jaar heb ik met haar ook gewoon gesprongen dan en mocht er niks inzitten heb ik natuurlijk gewoon nog kans op de volgende dekkingen maarja... wil niet dat ik het door zo'n banketstaaf wedstrijdje mn veulen mis.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:44

ik begrijp het,en heb dit jaar net hetzelfde gevoel bij mijn merrie,ook al ging voorheen alles goed.

Voor je eigen gemoedsrust weet je vast wel wat te doen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:11

dan doe ik het niet.... in augustus is er ook nog een wedstrijd waarin ik die winstpunt kan halen, en in september ook en het is zaterdag ook wel te warm voor een wedstrijd.... ga dr lekker wassen en ik vind t wel prima... ik denk dat ik het niet ga doen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:15

Hollybolly schreef:
wil niet dat ik het door zo'n banketstaaf wedstrijdje mn veulen mis.

Ach paarden kunnen wel ergens tegen. En ze heeft verder toch geen problemen gehad met het drachtig worden op zich? Die tweeling is niet verworpen doordat je er te intensief mee reed, maar omdat er geen plek voor was.

Dressuur kun je imo wel gewoon doen. Springen ligt er aan. Als ze een hittepetit is, die zich erg druk maakt en strest, of moeilijk drachtig te krijgen is dan moet je het niet doen. Jij kent je merrie het beste, en als je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. Maar dan is het puur voor je eigen gemoedsrust en dat je kunt zeggen: ik heb er iig alles aan gedaan.

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:29

Sammie schreef:
Hollybolly schreef:
wil niet dat ik het door zo'n banketstaaf wedstrijdje mn veulen mis.

Ach paarden kunnen wel ergens tegen. En ze heeft verder toch geen problemen gehad met het drachtig worden op zich? Die tweeling is niet verworpen doordat je er te intensief mee reed, maar omdat er geen plek voor was.

Dressuur kun je imo wel gewoon doen. Springen ligt er aan. Als ze een hittepetit is, die zich erg druk maakt en strest, of moeilijk drachtig te krijgen is dan moet je het niet doen. Jij kent je merrie het beste, en als je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. Maar dan is het puur voor je eigen gemoedsrust en dat je kunt zeggen: ik heb er iig alles aan gedaan.

Ja dat ben ik ook van mening!
Doen wat je gevoel je ingeeft, en als ze inderdaad stressgevoelig is...niet doen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:38

Holly, wat leuk dat ze weer gedekt is! Ik duim heel hard mee dat ze drachtig zal zijn. Balen dat de hengst een dagje te laat kwam, maar hopelijk heeft het dus gepakt.
Ik zal je helaas niet zien in het DB-topic, geen veulens voor ons volgend jaar. Voor Neon is het zo laat in het jaar, Rose haar match is niet meer vruchtbaar. En we vinden verder geen enkele hengst geschikt, dus fokken we niet. Maar ik denk dat ik zo af en toe nog wel kom meelezen, veels te gezellig.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 14:01

jammer neonlight, dat je niet meer fokt dit jaar.... wel leuk dat je nog komt kijken dan. bedankt voor de tips. ik kijk het nog aan hoe ze is. mocht ze druk overkomen dan doe ik het niet.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:55

Leuk zeg Hopen dat dit keer alles wel goed gaat. Ben benieuwd

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:46

dat hoop ik ook... ik laat t zo snel mogelijk weten... en zal dit topic dan weer naar boven halen, een nieuwe openen is een beetje zonde. tot dan jullie duimen doet me goed hoor

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:31

helaas afgelopen maandag was ze wat aan t hinniken en onrustig,ik vreesde het ergste en inderdaad, ze was hengstig, gelijk hengst gebeld dat scannen niet doorging en dus beter kon komen dekken, ze is gisteren dus gedekt, op haar verjaardag, mooier kado kon ze niet krijgen denk ik. hopen dat het nu wel lukt