ceasario schreef:Men wijkt altijd af als men iets op een zere plek legt.
Mijn opmerking was niet aanvallend bedoelt ofzo hoor.
Snap alleen de opmerking niet helemaal.
Wijk ik af dan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario schreef:Men wijkt altijd af als men iets op een zere plek legt.
mayday schreef:Nu even een vraag van mijn kant: Als de merrie PROK is wil dat niet zeggen dat ze voor de sport ook is ggk, hoe denken jullie daar dan weer over?
Denk ik, toch?

Dees schreef:Toch vind ik het Prok -certificaat wel een predikaat waar ik op zou letten mocht ik een veulen kopen! Ik hecht daar veel waarde aan omdat het in ieder geval IETS zegt over de gezondheid van de moeder.Ik vind het daarom ook zeker een waardevermeerderend certificaat, veel belangrijker imo dan een ster.
Cynisch als ik kan zijn denk ik vaak bij het zien van een Keur-merrie "hoe fout is ze op de fotos, ze is geen elite".

Saartje1 schreef:Cynisch als ik kan zijn denk ik vaak bij het zien van een Keur-merrie "hoe fout is ze op de fotos, ze is geen elite".
trudydejong schreef:Ik las in de IDS dat ze een groot onderzoek aan het doen zijn bij paarden. Ze hebben van een X aantal hengsten nakomelingen genomen en die zijn ze aan het onderzoeken op OC.
Om te kijken of het nu wel of niet erfelijk is.
)
Bacannie schreef:[naam verwijderd],er zijn zat merries die niet ge-PROKt zijn... laat je dan al die nakomelingen staan omdat de merries geen PROK zijn? En zou je dus gaan voor alleen díe nakomeling van een merrie mét PROK? Ook al is deze misschien 'minder'?
Dees schreef:Net van al die kwpn certificaten, vind ik net PROK wel een waardevolle, net als
Preferent. Ster en keur zeggen me weinig, omdat dat toch smaak is. Sport was tot dit voorjaar een makkelijk te behalen certificaat en daardoor onderhevig vaan inflatie.