Wat vinden jullie van dit veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:47

Hoe is de merrie verder gefokt? Elmshorn x Calato klinkt erg Holsteins namelijk. Ik zou een volledig gefokte Holsteiner hengst nemen met idd minder Ladykiller erin...

Maar ik weet niet wat voor hengsten er verder in zitten. Hoe groot is de merrie? Calato staat er om bekend om niet al te grote paarden te geven.

Ik zou eerst meer willen weten over deze merrie. Uit welke stam komt ze? Weet je dat?

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 03:29

Van Gogh lijkt me een mooi paard Ik snap trouwens neit wat er verkeerd is aan lijnen fok als de lijnen maar niet te dicht op elkaar zitten. Ook het doel speelt hierbij een rol wat verbeterd het en waar wil je verbeteren datis de goede vrag die je moet stellen. Ik ben het wel eensmet minder Lady killer maar welke lijnen zou je op verder willen borduren.

Mooi veulen trouwens als je er tevreden over bent zou je het kunnen proberen Veel succes met je beslissing

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 03:40

Leuke foto´s maar lastig om te beoordelen wat mijn gevoel was dat is dat het veulen iets meer lengte zou mogen hebben en iets sterker in de rug maar ja als ik de kaprolen zie die het veulen maakt zou je mogen aannemen dat het eigenlijk wel in orde is daar bovenin.

Hoe is trouwens het karakter van de moeder?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 04:33

Ik ga dit jaar voor Van Ghog! Mits mijn merrie in orde is!

Op de eerste foto lijkt het alsof je veulen veel bot heeft., maar op die andere foto toond hij heel shiqeu, echt een beauty!

yvonnepuntnl

Re: Wat vinden jullie van dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 07:47

Voor de hele afstamming zie: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

De moeder is in de omgang heel braaf, met rijden vrij heet en in het parcours wil ze alles zelf bepalen, dus daar pas wel een rustigere hengst bij, die ook wat meer bereid is om te werken en die zich ook fijn laat bewerken. Dingen die de merrie niet heeft. Verder is de merrie nergens bang voor, ook niet in het parcours en springt ze alles, ook in de cross doet ze het prima, alleen is de controle wel eens zoek.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:04

Ik zou hier dus nooit een kwpn hengst bij doen...

Die merrie is hartstikke interessant gefokt en komt uit de moederlijn van de gekeurde hengsten Carpaccio en de vorig jaar gekeurde hengst Asca.
Ik heb geen idee of jou dit iets zegt, maar ik heb al een paar merries op papier, waaover ik straks in Holstein voor hengsten ga praten en bekijken. Misschien zou je het leuk vinden als ik dat voor jou merrie ook zou doen?

De maat is iig een aandachtspunt of niet? Want daar hoor ik je niet over

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:23

@Adriana:De merrie is niet al te groot, maar haar volle broer wel en dit veulen ook. Ik denk dat ze eerder wat klein is, omdat ze het eerste veulen was, dan dat dat erfelijk bepaald is. Ik hoef niet perse een Holsteiner hoor, dus je hoeft dat niet voor mij uit te gaan zoeken in Duitsland. Dat duurt me trouwens toch te lang, ze is nu hengstig aan t worden....

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:23

Zonde... maar je moet het zelf weten

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:50

En een holsteins gefokte nina, maar dan KWPN oid gekeurd ?

lijkt mij toch een goede keuze, vergroten meestal.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:59

Hoe zit het met de maat in de verdere moederlijn?
Misschien is Indorado een optie (die geeft doorgaans maat genoeg).

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:32

Leg mij eens uit waarom het zonde is om met een niet Holsteiner te dekken

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:40

Ik heb nu de andere foto's en filmpje gezien en moet toch bekennen dat ik geen gelijk heb. Ligt misschien aan de eerste foto maar zo zie je maar weer dat je van 1 foto een hele foute conclusie kunt trekken.
Ik vind het een leuk veulen, maar toch zou ik ook voor een iets interessantere bloedvoering gaan. Wat voor niveau heeft de moeder gesprongen?
Misschien moet je je eens in Armitage (Argentinus) gaan verdiepen.

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:37

@hanneliesje: Een hannoveraan? Waarom deze hengst? Ik weet van Argentinus dat ie een van de beste springverervers ter wereld is, maar verder niets, en Grannus is ook bewezen bloed.
De merrie is trouwens L springen en ze is 6, de bedoeling is om dit jaar M springen te worden met haar, en heel misschien al het keurpredikaat binnen te halen (M+5) voor het volgend eveulen zich aandient!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:57

Ja sorry ik kijk niet naar stamboeken alleen naar goede paarden. Wij hebben vorig jaar voor deze hengst gekozen voor een Heartbreaker merrie
Ivm zijn springkwaliteiten, met karakter lijkt dit ook erg goed.
Ik heb hoge verwachting van deze hengst. De toekomst zal het uitwijzen.
Nu heb je ook met een relatief jonge hengst gedekt dus ik dacht dat je het misschien eens leuk vond om je in deze hengst te verdiepen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:14

Waarom zonde, ik heb geen idee of je weet wat voor merrie je hebt...

http://www.farafieldacres.com/history.htm

In deze link begint het verhaal met Rhea. Die merrie was 1 van de beste Holsteiner merries en als je op paardenfokken naar de nafok kijkt van Rhea dan zie je dat daar heel wat hengsten uit voort zijn gekomen. En dat ze de moeder is van een internationaal OS dressuurpaard.

Als je verder naar jou merrie gaat dan kom je bij de Raimond merrie Bettina, die merrie staat ook aan de basis van veel goedgekeurde hengsten. De merrie Nolde staat aan de basis van 3 goedgekeurde hengsten. Waarvan Carpaccio het meest bekend is en Asca vorig jaar is goedgekeurd.

Holsteiners zijn veelzijdige paarden, ze blinken net zo goed uit in dressuur als in springen. Alleen ze worden niet gefokt met het doel om als dressuurpaard te dienen. Als je kijkt naar de laatste grote wedstrijden dan zie je dat de Holsteiners hun naam eer aan doen. Collin die voor de derde keer de derby van Hamburg wint.
Cöster met als vader Calato die 2e wordt in een grote prijs.

Als je met outcross begint dan verminder je de erfmassa van je merrie (althans dat is mij geleert) ik kijk dus wel naar het ras.

En Holsteiners zijn niet duur in het dekgeld.

Ik heb jou merrie op een Amerikaans forum besproken en ik heb verschillende tips gekregen om met mensen over jou merrie te praten.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=90687

Deze hengst werd voor jou merrie genoemd, naar het schijnt is deze hengst ook gekozen voor de volle zus van Capitol. Hij is erg interessant gefokt. Hij komt uit de andere prestatie stam van Harm Thormahlen, die ook Capitol, Quite Easy en Quite Capitol heeft gefokt. (stam 173)
De vader van de kwpn pref hengst Flemmingh komt ook uit deze stam. (Stam 3615)

Zelf had ik Carano op het oog. Een grootramige hengst die zeker weten vergrotend fokt. Zeer interessant gefokt. Zijn moeder bracht nog 3 goed gekeurde zonen naast Carano. Hier een link met informatie over Carano.

http://www.holsteiner-verband.de/cms/in ... es&pageno=

Bij zo'n merrie geen Ladykiller xx in de hengsten hebben. Maar blijf aub wel bij een Holsteiner.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:21

U-Capitola en Birte (dochter van U-Capitola en zelf moeder van Quite Easy) hebben allebei een veulen van Cero. Dat zag ik gister nog op de documentaire over Harm Thormahlen op de Duitse TV.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:59

Klopt is vorig jaar opgenomen, daar kwam ik net achter.

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:19

Adriana schreef:

Inderdaad, het zijn geloof ik 18 delen. Ik ga vanavond weer kijken. Maar de hengst Cero schijnt absoluut de moeite waard te zijn.

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:42

Nina62, het is jouw keuze natuurlijk.
Maar waarom zou je het niet proberen?
Wie weet fok je een topper!

Als het mijn merrie was en ik kreeg zo'n goede uitleg als Adriana hierboven heeft gedaan, dan wist ik het wel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:52

Idd ...een merrie uit stam 730b zeker voortgaan met holsteins bloed en een bewezen bloedlijn en zorgen dat je aansluiting krijgt op deze bloedlijn..het is eigenlijk al een beetje zonde dat er op een Calato x landgraf x ladykiller ...Elmshorn is gezet.Je hebt een juweeltje in handen probeer er een diamantje van te maken

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:54

MissHIS schreef:
Adriana schreef:

Inderdaad, het zijn geloof ik 18 delen. Ik ga vanavond weer kijken. Maar de hengst Cero schijnt absoluut de moeite waard te zijn.

off topic maar op welke zender en hoelaat Jenneke?

Noesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:02

Ik vind het een errug mooi veulentje!
Er zit ook leuke beweging in zoals je op het filmpje goed kunt zien!
Moeders is ook een mooie merrie! En zo te zien is ze ook goed zorgzaam voor haar baby!

En wat de hengst betreft, vind ik je eigen keuze! Heb niet zo heel veel verstand van de afstammelingen enzo! :S

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:04

libke schreef:
off topic maar op welke zender en hoelaat Jenneke?

Arte 88 ofzo? Geloof om 20.15 uur.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:16

Habe gerade gelesen dass es auf arte eine Sendereihe von 15 Folgen über das Gestüt von Harm Thormählen geben wird. Start ist der 5. Juni um 20.15 Uhr.

Edit; de tip over de hengst Cero kreeg ik van de fokker van het Steinburgs kampioensveulen 2 jaar terug. Die man weet er erg veel vanaf.
Laatst bijgewerkt door Adriana op 07-06-06 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:17

Vind het een mooi veulen!