Teuntje111 schreef:In het begin was ik ook uuuuren bezig om mijn meissie mooi en schoon te krijgen, maar heb ontdekt dat hoe meer je poest, kamt en wast, hoe meer het behang slijt en er mokplekjes ontstaan, doordat de huid minder goed bestand is tegen invloeden van binnen en buitenaf..
Ik haal nu als ik ga rijden even een borsteltje over haar heen, de grootste klonten modder uit haar sokken en haar staart en manen blijf ik eigenlijk nagenoeg vanaf. Ze heeft losse vlechten in haar manen die ik elke week even "omvlecht", maar ik kam ze niet. Staart doe ik 1 keer per maand.
IDD hier nog een !!!
ik ben er achter gekomen dat als ik teveel aan haar sokken zit, de droge mok (rasp)gaat uitbreiden dus ik blijf er lekker vanaf ! zo ook van haar manen die worden te dun door teveel kammen ,
ik doet wel als wij bijvoorbeeld in de warmte en een tijdje gereden hebben (dan is ze hellemaal bezweet ) lekker hellemaal afspoelen ,
dit vindt ze heerlijk,
en haar manen invlechten doet ik alleen als ik gaat rijden ,als ik ze op de wei zet ben ik bang dat andere paarden aan haar vlechten ontdoen ,