toch maar dressuurhengst voor mijn springmerrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: toch maar dressuurhengst voor mijn springmerrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:55

sgwtje1 schreef:
Hemmingway geeft leuke all-rounders.

Maar wel heet!

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:01

Ik zou kiezen voor Vainqueur op jouw merrie, Deze toont niet heet maar zeer koel in het hoofd en is wat langer in zijn lijf wat denk ik heel goed bij jouw merrie past!

Deze hengst is ook een goede allrounder en heeft ruime gangen.

Ook is dit een jonge hengst weet niet wat voor nakomelingen hij geeft komt namelijk pas over een paar jaar uit maar wij hebben ook de gok gewaagt om met deze hengst te dekken!

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:34

Ik zou er juist wel een spring hengst opzetten, Je kan er gewoon eentje uitzoeken met een koel hoofd.

Ik zag ergens dat de hengst Viento Uno W naar voren kwam dan zou ik de AES goedgekeurde volle broer nemen Wannaroo. Die is na de eerste bezichtiging terug getrokken en in het andere traject verder gegaan. Dat is trouwens wel een super spring topper.

Een andere mooie oplossing zou zijn Democraat. Een ouwe gediende die zowel spring als dressuuur paarden fokt. Met Abgar en Le mexico in de afstammeling een mooie kandidaat die vele goede dressuur paarden heeft voortgebracht maar de spring kwaliteiten van jou merrie niet zomaar aantast.

Wat een eventueel een mooie kan zijn is Casantos deze hengst heeft een springindex van 177 en dressuur van 130 en is goed te bewerken voor de ruiter. Ik denk dat dit mijn persoonlijke favoriet zou zijn.

Veel succes met je keuze ik ben benieuwd wat je gaat kiezen.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:58

Senja_x schreef:
Ik zou er juist wel een spring hengst opzetten, Je kan er gewoon eentje uitzoeken met een koel hoofd.

Ik zag ergens dat de hengst Viento Uno W naar voren kwam dan zou ik de AES goedgekeurde volle broer nemen Wannaroo. Die is na de eerste bezichtiging terug getrokken en in het andere traject verder gegaan. Dat is trouwens wel een super spring topper.

Correctie Wannaroo is EASP gekeurd (bedankt voor de correctie Yootha)

Martinedd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 14:28

ik wil een het veulen zelf aanhouden en dan het liefst springen als hij gereden kan worden.
Mijn merrie is inderdaad AES, ik wil bij het KWPN hebben, maar dan moet ik eerst naar een keuring dacht ik.
Die keuring zou dan in Drachten moeten zijn.

maar zoals senja zegt, lokt Casantos mij dan ook wel.

Wat zeggen jullie daarvan?

miepmans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:36

Goodtimes en Ferro vind ik geen nucher bloed eerlijkgezegd

Maar je wil een dressuurhengst gebruiken? Hoe is het gesteld met de gangen en de dressuuraanleg van je merrie dan? Want als deze niet van goede kwaliteit zijn, zou ik toch voor een nuchtere springhengst gaan .....

cart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:39

Dikwijls zijn volgens mij de springhengsten in't algemeen rustiger. Een goed dressuurpaard heeft meestal ook een serieuze portie bloed.
En als je dan een dressuurhengst zou nemen, lijkt Ferro me geen uitstekende keuze, want hij durft wel wat karakter mee te geven.
Ik heb al verschillende nakomelingen van Cicero gezien op de Roshoeve en naar het schijnt zijn ze gekend als paarden met zeer eerlijke en gemakkelijke karakters. Natuurlijk zijn ze nog niet gereden, maar als je ziet hoeveel rust Cicero zelf uitstraalt in de parcours is de kans toch klein dat de veulens achteraf ineens zouden veranderen van karakter