Wat vinden jullie van onze fokkerij ??????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:46

sigrid1182 schreef:
Madorijke = Hemmingway x Nurprimus x Heidelberg x Matchim x Millerole x L´invasion x Graaf van Wittenstein x Ot van Wittenstein x Domburg.

spreekt mij dan nog het meeste aan......

Deze merrie is een allrouder ze kan zelf zeer goed lopen en fokt dat ook nog maar op het hout is het een kat en in combinate met de hengst Lester heeft ze een hengst gefokt die in de hunterklasse springt in Amerka dus dit is een merrie waar je alle kanten mee op kunt blijkt.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:35

Ik vind dat je hele mooie bloedlijnen bezit... ik ben dan ook zeer nieuwsgierig hoe de merries eruitzien. Je klinkt als een serieuze fokker die goed nadenkt over de hengstenkeuze.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:47

Bacannie schreef:
Ik vind dat je hele mooie bloedlijnen bezit... ik ben dan ook zeer nieuwsgierig hoe de merries eruitzien. Je klinkt als een serieuze fokker die goed nadenkt over de hengstenkeuze.

Dat nadenken staat voorop omdat je anders niet re veulen fokt waar je naar op zoek bent.
Het is wel zo dat al denk je er goed over na het toch interessant blijft om de mening van anderen te horen en vandaar ook deze oproep.

De merries kun je totaal niet met elkaar vergelijken en ja dat is natuurlijk logisch want ze hebben hele verschillende bloedvoeringen

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:12

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:33

Ricckkk schreef:
Labine schreef:
Ceasario wat spreekt jou dan aan in die moederlijnen?

Ik denk dat je mij bedoelde.

Bij zowel Madorijke als rubicara spreekt de moederlijn imo voor zich:

http://www.paardenfokken.nl/marelines/m ... elineid=37

http://www.paardenfokken.nl/marelines/m ... lineid=175

De beste paarden zijn er tot nu toe uit de merrie Labine gekomen nl. een Lancet die al nationaal hft gelopen en op dit moment niet gestart wordt omdat de amazone haar rug heeft gebroken maar al wel thuis Prix st George klaar is en een Democraat-hengst die wordt opgeleid door onze ruiter naar het zware werk, dan nog 2 merrie van Olivi maar die zijn nog te jong om al wat te laten zien nl. 2 jr en 4 jr.

gabrycha

Re: Wat vinden jullie van onze fokkerij ??????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:43

Hey hebben jullie wesselina niet van een man uit kaatsheuvel gekocht?

Ik heb een voskleurige heidelberg merrie gekend met die naam neem aan dat dat hetzelfde paard is. Zij had qua type erg indrukwekkende dochter lopen van landwind 2 kan ik je een en ander over vertellen als je dat interreseert. Grappig wereldje is maar klein laten we zeggen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 08:08

gabrycha schreef:
Hey hebben jullie wesselina niet van een man uit kaatsheuvel gekocht?

Ik heb een voskleurige heidelberg merrie gekend met die naam neem aan dat dat hetzelfde paard is. Zij had qua type erg indrukwekkende dochter lopen van landwind 2 kan ik je een en ander over vertellen als je dat interreseert. Grappig wereldje is maar klein laten we zeggen

Ja dat klopt nl. Jan van Oers.
Wij hebben 3 jaar achter die merrie aan gelopen en uiteindelijk toen hij het veel te druk kreeg en zijn gezondheid het af liet weten hebben we haar mogen kopen.

Die Landwind 11 ken ik ook en is kort geleden door iemand uit Kaatsheuvel gekocht en zij staat blijkbaar weer in de stal waar ze als veulen al stond nl. die van van Oers.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:01

Citaat:
Klopt Brennie het zijn vooral bloedlijnen die zo opgebouwd zijn dat er fijne dressuurpaarden van kunnen komen.

Deze bloedlijnen geven een evenwichtig gebouwd type waarmee de paarden tactmatig kunnen bewegen en daarom kunnen het goede dressuurpaarden zijn.