Hengsten met alleen maar lieve nazaten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:42

Samber en Aristo.. aristo is onbekend, weet ook niet waar hij ter dekking staat, mijn vorige paard was van aristo, en kreeg een paar keer een mailtje (toen hij ind e verkoop stond) dat aristo's zo lief waren en of de mijne ook zo lief was, en ook toen er mensen kwamen kijken. vreemd genoeg is er niets van aristo te vinden op internet.. echt balen.. maar echt súperkarakters!

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:47

Florestans zijn heel lief, soms een beetje lui maar in het algemeen hele brave paarden met fijne karakters.

Overigens vind ik het niet correct om over een bepaalde hengst te zeggen dat hij al dan niet een slecht karakter meegeeft.

Imo is opvoeding en vooral ook het gedrag van de moeder bepalend.

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:58

DresslOver schreef:
Samber en Aristo.. aristo is onbekend, weet ook niet waar hij ter dekking staat, mijn vorige paard was van aristo, en kreeg een paar keer een mailtje (toen hij ind e verkoop stond) dat aristo's zo lief waren en of de mijne ook zo lief was, en ook toen er mensen kwamen kijken. vreemd genoeg is er niets van aristo te vinden op internet.. echt balen.. maar echt súperkarakters!

Volgens mij staat (stond) Aristo bij Frans Morsink in Hegelsom? Ik meen dat ik hem daar verschillende keren heb gezien. Inderdaad een heel lieve hengst. Een beginneling kon b.w.v.s . met hem weg rijden.

Verder on topic. Het is uitgesloten dat een hengst alleen maar lieve nazaten geeft. De moeder heeft ook heel wat in de melk te brokkelen. Verder is het begrip lief erg subjectief. Wat de een lief vindt, vindt de ander vervelend of lastig. Wat de een heet vindt, vindt de ander prettig om mee te rijden. Het is trouwens wel leuk om te lezen hoe bokkers tegen sommige hengsten aan kijken.

goudbloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:04

jep rubinstein...zeer mooie hengst en goed karakter...maar..dekgeld schrik je van.....en of je nakomeling ook zn karakter en schoonheid krijg???de merrie is er ook nog

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:05

Kingston

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:44

Ik heb een Bernstein uit een Julio Mariner moeder en hij heeft een fantastisch karakter. Het liefste en braafste paard waar ik ooit op het gezeten. Ik ken er meer van zowel Berstein als Julio Mariner vanuit de fokker en die zijn eigenlijk allemaal verschrikkelijk lief.

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 07:52

jarenova schreef:
jep rubinstein...zeer mooie hengst en goed karakter...maar..dekgeld schrik je van.....en of je nakomeling ook zn karakter en schoonheid krijg???de merrie is er ook nog

Geld...ja maar dan hebben we het weer over een heel ander karakter..

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 07:55

Pascha schreef:
Kingston

Verbaast mij.

Ik heb nog geen nazaat meegemaakt, maar Kingston zelf staat zeker niet bekend om zijn relaxte karakter.

Maar wie weet , de kinders wel?

Suzanne F.

Re: Hengsten met alleen maar lieve nazaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:16

Samber.

Ook van Darnels hoor je dat ze hele goede brave werkwillige karakters hebben, maar hengst is afgekeurd.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:28

Farrington ?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:31

no 1 in de top braaf Samber
verder Recruut en Florestan

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:39

L-Dennis van stal Pronkhof. Ik ken al zijn nakomelingen en ze zijn stuk voor stuk braaf net als hij zelf is.

Maar ik ga er van uit dat je een KWPNer zoek. Zoals al vaker genoemt, Samber.

Elgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:51

Wij hebben goede ervaringen met nazaten van de hengsten: Utrecht (hij had ook een 10 op zijn karakter), Kennedy, Lancelot, Candy Surprise, Laroche, Niveau is al genoemd, Houston & Pacific

Het is al vaker genoemd, maar ook de moederlijn èn milieufactoren (waaronder opvoeding!!!) spelen een belangrijke rol. Want ook bijvoorbeeld met Jazz- & Akteur/Amor-bloed hebben wij goede ervaringen.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:53

equador? ook de vadre van idocus. schijnt paarden met goed karakter te fokken. alleen zijn ze niet zo groot.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:21

Elgranta schreef:
Wij hebben goede ervaringen met nazaten van de hengsten: Utrecht (hij had ook een 10 op zijn karakter),
Kennedy

, Lancelot, Candy Surprise, Laroche, Niveau is al genoemd,
Houston

& Pacific

allebei duveltjes in een doosje......de nakomelingen ook!
Niet gemeen, maar allemaal een apart karakter en zeker niet de makkelijkste!!!!! Open anders maar een paar topics over nakomelingen van beide heren.....

Kennedy heb ik persoonlijk bij mij op stal meegemaakt en de fokker van Houston spreek ik regelmatig, dus vertel mij niets!

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:27

Ik ga ook mee met Samber. Heb er nu zelf 1 en nog een paar andere meegemaakt. Wel leuk dat hij het meest genoemd wordt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:51

Inderdaad Rick, Florestan's zijn lief.
Future is van Florestan en geeft hele goed, koelbloedige karakters door.
De hengst zelf is ook erg rustig.
Ronaldo ( = van Rubinstein) heeft ook een heel goed karakter en geeft dit ook mee.

Samm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:25

Kasparow

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:33

liesje23 schreef:
Ronaldo ( = van Rubinstein) heeft ook een heel goed karakter en geeft dit ook mee.

De 3 ronaldo's die ik ken, zijn niet zo braaf en lief..... Ze zijn niet echt geschikt voor beginners. }>

Patoucha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:48

ik ken ook alleen maar lieve nakomelingen van Goodtimes!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:54

Pascha schreef:
liesje23 schreef:

De 3 ronaldo's die ik ken, zijn niet zo braaf en lief..... Ze zijn niet echt geschikt voor beginners. }>

Das wel apart dan, ronaldo zelf heeft een 10 voor zn karakter. En mijn merrie is een draak onder het zadel en heeft met ronaldo een zeer lieve merrie gebracht.
Ligt eraan wat er in de opfokperiode mee is gebeurd. Maar ze was al lief toen ze eruit kwam.
Nu met inrijden zet ze geen stap verkeerd. En mams was een draak hoor met inrijden en later nog. Die haalde heel de rodeo uit de kast om je er maar af te krijgen. Dus ronaldo heeft zeker het karakter verbeterd op deze merrie .

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:55

ik vind de nakomelingen van Ro-lex ontzettend lief en braaf!
Ken er best wel veel ook uit de ( zogenaamde moeilijke ! ) lijnen en stuk voor stuk braaf zonder sullig te worden en vooral ook eerlijk!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:58

Nou dat van Ronaldo gaat niet altijd op, want ik ken een meisje dat echt heel erg goed kan rijden (zelf ZZ geweest met pony tussen paarden en rijd nu paarden in) en die is van ellende gestopt met een 4 jarige hengst van Ronaldo. Ze is zeker geen opgever maar dat beest ging maar door totdat ze der naast lag. Deed echt alles wat niet mocht en had hengstenstreken waar een gemiddelde dekhengst nog wat van kan leren

Uiteindelijk is ze er maar mee gestopt omdat het toch wel gevaarlijk werd en wat er verder met de hengst gebeurd is weet ik ook niet.

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:58

Pascha schreef:
Kingston

Helemaal mee eens
We hebben er 2 op stal staan en die kruipen bijna bij je op schoot

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:19

RZDLover schreef:
Nou dat van Ronaldo gaat niet altijd op, want ik ken een meisje dat echt heel erg goed kan rijden (zelf ZZ geweest met pony tussen paarden en rijd nu paarden in) en die is van ellende gestopt met een 4 jarige hengst van Ronaldo. Ze is zeker geen opgever maar dat beest ging maar door totdat ze der naast lag. Deed echt alles wat niet mocht en had hengstenstreken waar een gemiddelde dekhengst nog wat van kan leren

Uiteindelijk is ze er maar mee gestopt omdat het toch wel gevaarlijk werd en wat er verder met de hengst gebeurd is weet ik ook niet.

Gelukkig hebben ze ook nog een moeder! Samber zal ongetwijfeld ook weleens een rotte hebben gegeven. Van Goodtimes ken ik er ook nog wel een paard die niet de makkelijkste zijn.
En ik ken ook een schijtbok van Rolex.
Libero H staat er om bekend moeilijke karakters door te fokken.
En daar ken ik er ook een aantal brave van.

Dus de discussie kunnen we nog wel even verder voeren....