NRPS keuring Vrouwenpolder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissyTara

Re: NRPS keuring Vrouwenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:07

Wij gaan met een tweejarige hengst van Isarco en een jaarling hengst van King Kadanz.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:03

hmm, ik ben ook 1,5 uur onderweg.

Ik had het NRPS gemailed met vragen over voorbrengers en de mogelijkheid tot het rijden van een dressuurproef (dat kan namelijk: 1 proef).
Samengevat zei ze dit:
Wij hebben geen vaste voorbrengers in Vrouwenpolder. Het beste kunt uhiervoor contact opnemen met de voorzitter van de afdeling Zeeland.
Dat heb ik gedaan: Er is een voorbrenger met de naam Arthur en je kunt je evt opgeven als er gebruik van wilt maken.

Morgen gaan er brieven op de bus voor de deelnemers aan de keuring inVrouwenpolder. Daarin staat een tijdsplanning met tevens een catalogusnummerzodat u ongeveer weet hoe laat u aan de buurt bent. Er zijn slechts 25deelnemers dus ik denk dat het rond 13.00 uur wel klaar is. De zadelrubriek wordt verreden na afloop van de keuring.

In principe kan er vanaf 8.30 uur gemeten worden. U dient zich echter eerst te melden bij het secretariaat voor het afhalen van uw hoofdstelnummers.

Ook over de dressuur rubriek kan ik u helaas niets vertellen, ook hiervoor moet ik u doorverwijzen naar Dhr. Vink. De afdelingen hebben namelijk deorganisatie ter plaatse in handen.

De dressuur is ook in de ochtend en kan dus lastig gecombineerd worden met voorbrengen, maar het mag wel, de inschrijving is nog open.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:57

Arthur ken ik wel, het is een goede voorbrenger. Vandaag was hij ook bezig bij de KWPN stamboekopname in Vrouwenpolder.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 06:47

Ach is Arthur aanwezig. Dat is een hele goede voorbrenger.

Ik heb het boekje dag van het Zeeuwse paard ontvangen met toegangskaarten en parkeertickets. wat moet ik in godsnaam met 2 parkeerticketten. Ik kom echt niet met 2 auto's hoor. hadden ze mij nu geen derde toegangskaart kunnen sturen dan konden we allemaal gratis binnen. Hoewel ik nog nooit controle heb gehad aan de ingang.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 06:50

25 deelnemers paarden, pony's en veulensrubrieken samen? Jeetje dat is wel heel weinig. hoop niet dat ik de enige ben in de rubriek 3-jarigen.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:53

Hmm, ik heb nog helemaal niks gehad, ook geen boekje van de Zeeuwse dag van het paard. Ik ga dan toch maar even bellen of ik inderdaad wel ingeschreven ben..

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:14

livvy schreef:
Hmm, ik heb nog helemaal niks gehad, ook geen boekje van de Zeeuwse dag van het paard. Ik ga dan toch maar even bellen of ik inderdaad wel ingeschreven ben..

Zou ik inderdaad maar doen. hoe heb je het gedaan per post of via het inschrijfformulier op de website? Ik doe het nu altijd via de website. Formuliertje afdrukken en klaar is kees. Eind april al ingeschreven.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:30

Ik heb alleen dat boekje binnen, maar ik begrijp dat jij al weet hoeveel er meedoen petraa?

Zo ja, hoeveel doen er bij de 7 jaar en oudere ruinen mee en de zadelrubriek?
Alvast ebdankt, en alsnog snap ik er vrij weinig van.
Mag je stiften in?

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:35

MyWishMax schreef:
Ik heb alleen dat boekje binnen, maar ik begrijp dat jij al weet hoeveel er meedoen petraa?

Mag je stiften in?

Iemand heeft het in een vorige post gemeld hoeveel er waren. Via een mailtje van het stamboek gekregen. zadelrubriek was de voorgaande jaren nooit druk bezet. (als er al waren) maar voor de zadelrubriek bleven wij nooit. Tegen de tijd dat jezelf klaar bent met je paard zijn wij al blij dat we naar huis kunnen na een lange dag.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:38

MyWishMax schreef:

Mag je stiften in?

Stiften mogen hoor. Al vaak gezien maar de mijne gaan altijd onbeslagen. Ik zie het nut niet in om enkel voor de keuring hoefijzers eronder te zetten als ik ze tijdens de rest van het jaar niet nodig heb. Tot nu altijd geluk gehad dat de bodem daar niet echt glad was. Toch niet voor de paarden. de voorbrengers is soms iets anders .

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:40

Okee bedankt

Ik denk dat ik alleen met de zadelproef stiften in doe. onder het zadel glijdt hij toch sneller uit.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:58

Ik heb me ingeschreven via de website, vorig jaar is dat ook goed gegaan. Dit jaar blijkbaar niet....Gelukkig zit mijn stalbazin in het bestuur van NRPS zeeland, waarschijnlijk kan ik nog wel wat regelen. Succes allemaal met de voorbereidingen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:03

vanavond even geoefend voor het lopen. Goed was anders zal ik maar zeggen. mevrouw wil steeds je voorbij lopen, omver lopen. kortom wordt nog een heel drukke week.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 11:40

Jammer dat er niet bij staat hoeveel er in de zadelrubriek zitten

Ben als enige.. net als bijna iedereen echt groepjes van 1 of 2 paarden steeds

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:21

Gelukkig hoef ik niet al om 9:00, ben blij
Ik doe ook mee in de zadelrubriek trouwens, dus Max gezien het lage aantal deelnemers zullen we wel samengevoegd worden.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:14

Vandaag stond in paard & sport dat er inderdaad dressuurrubrieken verreden worden. Voor winstpunten! Ik dacht dat Sizzle met de dressuurrubriek gewoon de zadelrubriek bedoelde, maar het zijn dus twee aparte dingen. Het is trouwens maar een proef.. Ik heb vandaag gebeld en kon er nog bij! Het telefoonnummer staat in paard & sport onder wedstrijden in de provincie zeeland.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:54

Yes, maar het vrijwel onmogelijk te combineren omdat het ook 's morgens is (tot 10:30) en ik vanaf die zelfde tijd moet voorbrengen. Ik ga echt niet eerst rijden en dan voorbrengen dan heb ik weer zo'n mooie zadel afdruk in mijn vers gewassen paard. En wat denk je dat er met de impuls gebeurd aan de hand.....

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:55

Hebben jullie allemaal een 'opjager' of hoe noem je dat?

Als ik dat bij Max heb, srpingt hij boven me kop uit. Hij loopt altijd wel braaf mee met me zonder dat iemand hem opdrijft.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:41

Je paard moet wel een beetje voorwaarts lopen natuurlijk, als hij alleen maar braaf aan de hand een drafje doet, komen niet alle kwaliteiten eruit. Een longeerzweep zonder te klappen kan ook al helpen..

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 14:44

Okee dank je wel

Hij toont onder het zadel wel beter, dus ben benieuwd hoe het daar gaat

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:58

een rammeldoosje werkt vaak beter dan een zweep.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:57

Als je paard tenminste het verschil begrijpt tussen het geluid uit het rammeldoosje en omgevingsgeluiden. De mijne begrijpt dat niet hoor.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:09

iemand al een brief gehad?

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 09:44

Ja ik, zaterdag al. Ik moet om 12 uur ongeveer (uitmijnhoofd)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:47

petraaken schreef:
Er zijn maar weinig bokkers die naar Vrouwenpolder gaan. Ik ga met een 3-jarige rijpaard merrie van Rubiquil. Zit dan ook in de rubriek 3-jarige merries voor stamboekopname (tevens voor ster).

Weinig bokkers..??
Tellen de zeeuwse bokkers niet mee

Ik ga zelf ook.. Niet met paard maar wel kijken een hele dag.. Dus er is nog een bokker die gaat!