Hoe 'tam' is jullie veulen...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel_24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:22

Ons veulen is ook heel erg tam, we hebben haar de eerste 2 weken snacht`s naar binnen gehaald om aan het halstertje te kunnen wennen en dat ze makkelijk bij je komt, nu staan ze dag en nacht buiten zonder halsters als ik naar de wei toe kom beginnen ze al te hinneken en lopen ze naar de uitgang en dan kan ik ze zo de halsters omdoen en meenemen geen probleem. Ik heb er wel vanaf het begin 2x per dag even aandacht aan gegeven door erbij in de wei te gaan zitten en haar gewoon zelf naar jou toe laten komen nu komt ze dus vanzelf en kan ik alles met haar doen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:28

Vorige veulen van Dees was denk ik een grote uitzondering (in de goede richting) Die was bij wijze van spreken al zadelmak geboren. Halster om de eerste keer geen probleem. Liep zo mee aan het halstertouwtje en op de keuring sprongen alle andere veulens alle kanten op, maar hij bleef gewoon rustig staan. Daar stonden anderen echt verbaasd van te kijken. Ideaal. Helaas, mocht het niet zo zijn...

Toch mogen veulens van mij wel een beetje ondeugend zijn hoor. Als het maar niet té is. Ze moeten gewoon hun grenzen leren kennen en zelf opzoeken. Echt vervelend wordt het pas als ze jou de baas willen gaan worden. En zover moet je het nooit laten komen.

Bij het ene veulen heb je nu eenmaal meer geduld nodig dan bij een andere. Maar geniet er tussen door veel van! Ze zijn zo groot.

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:32

Wij hebben veel veulens.
We doen met allemaal evenveel maar de ene is veel makker dan de ander.
Eentje loopt de hele tijd achter je kont aan en een andere valt halfdood neer van stress als je hem aanraakt.
En toch krijgen ze allebei dezelfde aandacht enzo.
Gewoon geduld hebben en ga er vaak rustig naast zitten zodat hij zelf naar je toe komt en zo leert dta je niet eng bent.

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:12

die van ons is te! nieuwsgierig vanaf dag 1 kwam ze naar je toe en nu nog steeds maar als ZIJ er geen zin in hebt gaat ze schoppen of als ZIj wil slapen gaat ze gelijk liggen..

tonie

Re: Hoe 'tam' is jullie veulen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:21

mijn merrie veulen van 2 weken oud vindt mensen doodeng!! ik had eigenlijk dezelfd vraag als jou, ik zie ook allemaal van die foto's met knuffelende veulens

ik heb haar nu wel een halster omgedaan met een klein flosje aan de onderkant, want als ik dan in de stal zit komt ze wel aan me snuffelen, maar aanraken is uit den boze,,, maar als ik dan het flosje pak kan ik voorzichtig haar hoofd aaien, maar ze vind het niet echt leuk, en in de wei komt ze al helemaal niet.......

maarja ik laat haar maar een beetje en wacht tot ze vanzelf naar mij toe komt, dan heb ik ook gelijk haar vertrouwen gewonnen, want ik ga niet vechten met een veulen van 2 weken.......heeft geen zin volgens mij.....het komt wel....

toen ik mijn merrie kocht vorig jaar had ze nog nooit mensen gezien laat staan halster om gehad of vastgestaan, was geheel groen....

maar na 1 dag was alles oké halster om, loopt zo de trailer op en komt direct naar me toe als ik de wei in kom, het het inrijden verliep ook allemaal heel gemakkelijk en is kuiken mak..... dus zegt niets.........

Maarit_

Re: Hoe 'tam' is jullie veulen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:55

Ons veulen is ook super tam !!!! Echt een knuffel dier is het !!
Ik vind het alijd wel leuk als ze zo Tam zijn !!! Ik kan alles met haar doen !! Ze loopt ook al super braaf (meestal ) mee aan een touw ! Dat is wel fijn!

Gr. Marit