[TI] Tinker te dik.. Hoe laten afvallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: Tinker te dik.. Hoe laten afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:11

Misschien kan je het werk in de bak voor hem wel leuker maken.. Ik doe met Bonita ook vaak spelletjes, grondwerk, aan de lange lijnen, aan de dubbele longe, lekker een beetje opjagen, wat vrijheidsdressuur tussendoor.. Lekker veel afwisseling erin.. Leg er eens een sprongetje in, of enge dingen, hou hem alert

@ IJ, Pff, ben ik niet de enige die zo sober voert, soms voel ik me best wel schuldig, maar ik heb aan den lijve ondervonden wat er kan gebeuren als je tink op een vette wei staat en op een sportpaardenrantsoen.. Wordt je echt niet blij van

Niessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:40

Hey kabouter.... Ik heb sinds twee weken een ietwat te dikke Merens. Van de dierenarts heb ik het volgende advies gekregen: Veel bewegen, veel bewegen en nog eens... veel bewegen (wel opbouwend !!) en niet te weinig hooi geven, wel op een eiwitarme weide. If staat op een arme wei en krijgt 2 keer per dag een bergje hooi (en hand musli), daarnaast ga ik ook van die Pavo/ summerfit koeken halen zodat If wel de juiste vitamines binnenkrijgt. Veel succes ermee