ben ik te groot voor me fjord?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:34

Bugsje_loveu schreef:
volwassenen kunnen ook op een fjord dus..

Precies!
Kan gewoon hoor

piet_Ethel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:33

ik vind dat het paard (dus fjord) niet geschikt is voor lotte ,ze is te zwaar.
Een goed dieet zal haar goed doen en zo kan ze bij een lichter gewicht het beest een dragelijk rijplezier geven ,maar nu is het voor dat dier een marteling .
Lengte is geen bezwaar maar wicht wel degelijk.
Ook op een hacny moet een licht iemand op zitten hoewel een hacny geen paard is voor onder de man kan het wel mits er een licht iemand op zal rijden .
Ook met twee mensen op een paard is niet de bedoeling wat nog weleens gebeurd.Deze hacny is een draver dus voor een kar of tweewieler of vierwieler .
Een iemand die goed paard wil rijden houd rekening met zijn of haar gewcht te zwaar lichaam is ook te zwaar voor het paard maar er zijn mensen die denken dat een paard een ding is deze mensen moeten geen paard nemen maar een tractor of zo . dus DUN IS DE MODE dan heb je rijplezier ook voor het paard.

Dewii

Re: ben ik te groot voor me fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:16

Misschien staat het raar denk je, maar het gaat om het plezier! Als jij van Fjorden houdt dan rij je er toch lekker op. Ze zijn ontzettend sterk en kunnen ook volwassenen dragen.

Charret

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:16

piet_Ethel schreef:
Een goed dieet zal haar goed doen en zo kan ze bij een lichter gewicht het beest een dragelijk rijplezier geven ,maar nu is het voor dat dier een marteling .
Ook op een hacny moet een licht iemand op zitten hoewel een hacny geen paard is voor onder de man kan het wel mits er een licht iemand op zal rijden .
Ook met twee mensen op een paard is niet de bedoeling wat nog weleens gebeurd.Deze hacny is een draver dus voor een kar of tweewieler of vierwieler .
Een iemand die goed paard wil rijden houd rekening met zijn of haar gewcht te zwaar lichaam is ook te zwaar voor het paard maar er zijn mensen die denken dat een paard een ding is deze mensen moeten geen paard nemen maar een tractor of zo . dus DUN IS DE MODE dan heb je rijplezier ook voor het paard.

Wat een banketstaaf zeg! Iemand kan nog zo licht zijn maar als die persoon niet kan rijden is ze 10 keer zwaarder dan een persoon die zwaarder van zichzelf is en wel goed rijdt. Dun is de mode? Ja in de jaren '90. Tegenwoordig al lang niet meer.
Ik ga er ook niet meer overzeggen, duidelijk iemand die te veel in modemagazines bladert.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:33

Hoeveel gewicht kan een fjord houden?
Een redelijke fjord (niet stevig gebouwd)
En hij is 1.43, Ben benieuwd

De topicplaatser is "jaapielover"

JaapyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:47

piet_Ethel schreef:

Daar hebben we de zestigjarige piet weer, Wil je alsjeblieft uit me leven verdwijnen, Ik wil reactie,s van bokkers!
Jij wou een haflinger van 1.30 kopen die heel modern gebouwd is en daar wou jij!! op gaan zitten, en rijden. Terwijl jij wel ff meer weegt als mij en nog groter ook!

_merel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:49

Nou ik heb ook altijd op een fjord gereden terwijl ik 1.85 ben en zeker niet de lichtste! en dat deed mij fjordje niets! En laatst hebben we op ijslanders gereden! die zijn duidelijk smaller en een heel stuk kleiner! En die hadden ook zeker geen moeite met ons gewicht! Vergis je niet in de kracht van een pony hoor!

_merel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:49

Nou ik heb ook altijd op een fjord gereden terwijl ik 1.85 ben en zeker niet de lichtste! en dat deed mij fjordje niets! En laatst hebben we op ijslanders gereden! die zijn duidelijk smaller en een heel stuk kleiner! En die hadden ook zeker geen moeite met ons gewicht! Vergis je niet in de kracht van een pony hoor!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:36

Ik denk dat dat makkelijk kan hoor

piet_Ethel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:36

beste lotte
ik bedoel er geen kwaad mee maar te dik is te dik daar ken je wat aan doen dus niet kwaad worden ik heb 50 jaar ervaring met paarden dus weet waar ik over praat .
Als een zwaar mens op een paard gaat rijden is dat niet prettig voor dat dier maar helaas mensen die dik zijn willen daar niets over horen maar het is wel waar.
En als je dik wil blijven ga dan met de kar rijden dan maak het niks uit hoe zwaar je ben.
Of ik uit je leven gaat dat was ik al maar het gaat niet om jou maar om het paard .
Ik zal zeggen doet het is andersom laat het paard nou is op jou rug zitten dan kaen je ervaren wat een paard voeld veel afslank plesier
piet

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:49

misschien komt Piet wat banketstaaf over, maar hij heeft wel gelijk! Ik weet niet hoe jij er uit ziet qua dikte maar als je`wat steviger bent ga dan wat anders doen met je paardje!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:59

het is triest te lezen dat zelfs sommige mensen hier in het fjorden forum niet weten hoe verschrikkelijk sterk die dieren zijn.

ze worden in het noorse leger niet voor niets gebruikt als pakpaarden.

met een dood gewicht van 100kg de berg op en geen centje pijn, de gemiddelde KWPNer zou instorten.

helaas heb ik deze discussie al heel vaak moeten voeren, ik ben ook geen slanke den en ben meerdere keren uitgemaakt voor dierenbeul.

maar zolang een paard zonder puffen en steunen een ruiter draagt kan het!!

en voor de TS, trek je niets aan van wat een ander zegt het is nog steeds jou paard.

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:01

wie heeft gezegd dat ze eik steviger is, dat kan ik nergens van afleiden hoor... mar zal wel aan mij liggen. ik zou zeggen ga lekker op ponykamp, je rijd er toch al een tijdje op, en ging toch goed lijkt me. je merkt zelf het beste of het paard je te zwaar vind. ik denk niet dat je snel te zwaar bent. paarden zijn sterke en fjorden al helemaal. en als je zegt dat hij redelijk stevig gebouwd is, kan het echt geen kwaad. ik zou me niet te veel van die mensen hier aantrekken die negatief zijn. ga gezellig op ponykamp en veel plezier.

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:01

ik dacht dat paarden altijd hun eigen gewicht konden dragen dus... maak je geen zorgen!!

piet_Ethel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:10

deze site is heel mooi en kan leerzaam zijn dat heb niks met leeftijd te maken of met wat ook ,het gaat om elkaar kennis te geven en ervaring .
Ik heb 50 jaar ervaring en wil graag vragen beantwoorden wat aangaat paarden .
Een vraag beantwoorden kan wel is verkeerd overkomen omdat er mensen zijn die denken het goed te doen met een paard en zonder dat ze het beseffen juist verkeerd doen ,meestal worden die mensen boos maar later ondervinden ze het tegendeel .
Ik wenst jullie veel rijplezier en veel genot met de dieren.
piet

annuh25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:24

Ehm, ben ik nou zo blond (vast wel) maar staat hier ergens haar gewicht? Hoe kan je dat dan weten???

Sorry als ik er overheen heb gelezen!
En piet_Ethel, ik vind het een beetje jammer hoe je praat, net alsof dat meisje het expres fout doet. Zal wel aan mij liggen

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:31

ik heb 33jaar ervaring en stap elke dag op mijn fjord terwijl ik 100kg weeg, dat doe ik nu al 9jaar en hij doet het nog steeds met plezier.

het kan niet vaak genoeg gezegt worden dat fjorden beresterk zijn en een zwaardere ruiter makkelijk kunnen hebben.

piet_Ethel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:34

annuh25 schreef:
Ehm, ben ik nou zo blond (vast wel) maar staat hier ergens haar gewicht? Hoe kan je dat dan weten???

Sorry als ik er overheen heb gelezen!
En piet_Ethel, ik vind het een beetje jammer hoe je praat, net alsof dat meisje het expres fout doet. Zal wel aan mij liggen

Omdat ik haar ken,
en ik bedoel er geen kwaad mee!
Veel rijplezier

piet_Ethel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:40

Het is wel raar (of niet) dat er reacties komen die negatief zijn door dikke mensen .
Woordenstrijd heb geen enkele zin het gaat om het feit is een zwaar iemand goed voor een paard dan zeg ik uit ervaring NEE.
Ten eerste is het niet zo leuk voor het paard en ten tweede is het geen gezicht het staat helemaal niet mooi en het bederft het geheel .
Een paard is een edel dier en moet zodanig ook bereden worden door edele mensen
Piet

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:52

of het wel of niet goed is voor een paard even terzeide, wand daar heb ik mijn mening al over gegeven.

maar piet_Ethel of iets wel of geen gezicht is bepaal jij toch zeker niet

en wie zegt dat alleen dunne mensen edel zijn, wat is dat nou weer voor opmerking!!!

als zwaardere ruiter voel ik mij door dit soort opmekingen beledigd en ik denk dat er wel meer mensen zo over denken

piet_Ethel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:43

ik beledigd niemand maar als jij honderd kilo weegd dan is dat een kwelling voor een paard wat voor paard dan ook .
en over edel gesproken een vlag op een strondschip is ook niet mooi maar dat moet die schipper zelf weten maar het feit is ,het is niet mooi.
Zo is het ook met een ruiter die heel dik is op een paard een rot gezicht ,MAAR dat moet jij weten maar ik heb het over feiten die gewoon waar zijn het is geen gezicht sorry.
Er is veel aan te doen minder eten macdonald voorbij laten gaan enz;
Niet kwaad bedoeld maar een paard ken niet praten maar een paard kan wel laten zien welk een ruiter die op zijn rug heeft .
Piet

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:48

oh dus jij maakt het nu zo, dat iets dikkere/stevigere mensen maar niet moeten gaan paardrijden, dit slaat nergens op. het is een sport die door iedereen kan worden uitgevoerd, dus wat jij nou zegt slaat nergens op. en als iemadn wat steviger is hoeft niet te liggen aan slecht eten, want sommige mense hebben dat nou eenmaal in zich en zijn zo gebouwd. en als diegene zich fijn voelt in een iets steviger lichaam, waarom zou diegene dan moeten gaan afvallen. dit slaat nergens op. als je je goed voelt is afvallen de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:58

het is geen feit maar jou mening.

een mening die je nog al bot probeert over te brengen door te zeggen dat ik mijn paard kwel, terwijl je mij niet kent en ook mijn paard niet

dat mijn paard mij draagt is voor hem geen kwelling maar een plezier, dat weet ik omdat ik hem door en door ken

en als jij er een probleem mee hebt dat volslanke mensen paardrijden dan kijk je er maar niet naar, dan heb je er ook geen last van.

en nu ga ik even naar de mac voor een hamburger

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:05

Dat kan nog prima.
Voor het plaatje is het misschien niet zo mooi, maar je fjord zal er geen last van hebben.
Ik heb even in je profiel gekeken voor foto's van je, en te zwaar ben je ook niet hoor!
Ik ken diverse 'stevige' mensen die met veel plezier op hun fjord rijden en de fjorden hebben er ook nog steeds plezier in.
En bij hun gewicht kom jij nog niet eens in de buurt!

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:09

uh heb je wel alle reacties gelezen?? want de naam waar ze dit topic onder geopend heeft is niet van haar dus dat is zij niet er zijn geen foto's van de topic opener in dit topic geplaatst