Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jessiejl0ve schreef:Ehm nou mijn moeder die weet niet zoveel van paarden maar ze denkt van wel.
Chuwaz heeft redelijk lange en dikke manen, en nu vertelt ze tegen iedereen dat ik een hafliger verzorg..
En ik kan wel 100 keer zeggen dat ie een kruising arabier is (gewoon arabier dus tegen haar) maar ze blijft hem een haflinger noemen.
poekie schreef:Jessiejl0ve schreef:Ehm nou mijn moeder die weet niet zoveel van paarden maar ze denkt van wel.
Chuwaz heeft redelijk lange en dikke manen, en nu vertelt ze tegen iedereen dat ik een hafliger verzorg..
En ik kan wel 100 keer zeggen dat ie een kruising arabier is (gewoon arabier dus tegen haar) maar ze blijft hem een haflinger noemen.
komt me bekend voor....mijn merrie is een schimmel en mijn ma denkt dus dat alle schimmels arabieren zijnheb het opgegeven na een tijdje. zo vind ze dus ook alle schimmels op rema lijken
Amnero schreef:alleen de echte mensen kunnen erop rijden...
CounTree schreef:Nog eentje welke ik veel gehoord heb.....
Kom ik met westernzadel etc de rijhal van een grote dressuurstal in rijden, wordt me gevraagd: "Dat is zeker een Quarter?". Ik weer: "Nee het is een rustige lelijke volbl arabier!, Ze is niet zo mooi opgedroogd" (zucht)
Andere uitspraken: "Dat is toch een arabierTJE?, Wat is ie rustig!!??" Tja en dan moet ik weer uitleggen dat de meeste arabieren juist rustig zijn.![]()
Vroeger reed ik ook weleens het paard van mijn nichtje...een arab hengst. Dus ik weer naar die grote dressuurstal en kriskras door alle paarden heen....gewoon keurig netjes, niets aan het handje.
"Goh wat een leukerd, is het een arabierTJE?" (waarom is een arabier nou ook altijd een leukerd?? En een rijpaard MOOI!!! Ik weer: "Ja, het is een hengst, helaas niet van mij." Reactie terug....Ohhhhhhh is het een hengsTJE! Dat had ik helemaal niet gemerkt, hij doet helemaal niets joh, wat is ie dan braaf zeg!!" Ik weer: "Je merrie had t wel gemerkt, die is hengstig."![]()
Een paar minuten ervoor kreeg haar hengstige merrie een tik met de zweep, omdat de merrie voor hem inhield!
CounTree schreef:Over coole Quarters gesproken.....
Laatst waren we aan het trainen met een hele groep volbloed Arabieren. Ertussen liep 1 rasechte Quarter. RARA welke deed als enige heel debiel!!??Oh ja en onze arabiertjes lieten zich door hem niet gek maken
CounTree schreef:'nou dan weet rheal meteen wat ie moet doen........trippel, trappel, trippel, trap!!!
BrenBal schreef:Ben een tijd geleden afgewezen bij een stalling omdat ik een arabier heb en die zijn veel te druk. Pff bij zulke mensen wíl ik niet eens staan!