Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Re: Gekste uitspraken over onze lievelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:46

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:49

Laatst zei iemand tegen me... hij moet poepen hoor.. ik keek naar Omar die met mijn vriendin aan het trainen was, en zei nee hoor hoe kom je daar nou bij : Nou hij heeft zijn staart omhoog zei ze Ik zei: duh.. het is een arabisch volbloed en hij heeft zijn staart altijd omhoog zodra hij zijn box uitkomt dat is juist de schoonheid van het arabisch volbloed!

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 05:11

vorige zomer kreeg ik te horen van een staleigenaar dat mijn paard veels te dun was, omdat je net zijn ribben kon zien, en dat terwijl ie juist een flinke grasbuik had hangen

(tevens dacht hij dat de New Forest die erbij was drachtig was zover je een paardenkenner bent )

greetz

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:48

Jessiejl0ve schreef:
Ehm nou mijn moeder die weet niet zoveel van paarden maar ze denkt van wel.
Chuwaz heeft redelijk lange en dikke manen, en nu vertelt ze tegen iedereen dat ik een hafliger verzorg..
En ik kan wel 100 keer zeggen dat ie een kruising arabier is (gewoon arabier dus tegen haar) maar ze blijft hem een haflinger noemen.

komt me bekend voor....mijn merrie is een schimmel en mijn ma denkt dus dat alle schimmels arabieren zijn heb het opgegeven na een tijdje. zo vind ze dus ook alle schimmels op rema lijken

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:28

ow jah wat zo ook nog vaak zeggen.. die van mij is nogal druk op stal rond lopen gek doen ze vinden hem dus geen echte arabier omdat hij alleen op stal druk is en vedder heel lief en rustig tijdens het rijden (meestal dan he)

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:30

poekie schreef:
Jessiejl0ve schreef:
Ehm nou mijn moeder die weet niet zoveel van paarden maar ze denkt van wel.
Chuwaz heeft redelijk lange en dikke manen, en nu vertelt ze tegen iedereen dat ik een hafliger verzorg..
En ik kan wel 100 keer zeggen dat ie een kruising arabier is (gewoon arabier dus tegen haar) maar ze blijft hem een haflinger noemen.

komt me bekend voor....mijn merrie is een schimmel en mijn ma denkt dus dat alle schimmels arabieren zijn heb het opgegeven na een tijdje. zo vind ze dus ook alle schimmels op rema lijken

dat herken ik van mijn moeder ik heb dan een vos maar ze vind ze allemaal op elkaar lijken (ookal is het een donker bruine pony )
ze herkent m pas als ie gaat draven.. (in de wei altijd lekker chowen )

Jmiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:33

3 jaar geleden toen mijn zus mijn onze arabier op de gelderse kampioenschappen reed kwam er een man naar ons toen met een behoorlijk geld bedrag en hij vroeg of onze hackney te koop stond
(hij bedoelde dus de arabier waar mijn zus net een M2 proef aan het rijden was)

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:20

Vroeger had ik een arabiertje dat haar staart echt hoog droeg.

Maak ik gezellig een relaxed buitenritje....hoor ik een jongetje dat achter op de fiets bij zijn papa zit zeggen: Pap!! Dat paard moet poepen!

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:37

Nog eentje welke ik veel gehoord heb.....
Kom ik met westernzadel etc de rijhal van een grote dressuurstal in rijden, wordt me gevraagd: "Dat is zeker een Quarter?". Ik weer: "Nee het is een rustige lelijke volbl arabier!, Ze is niet zo mooi opgedroogd" (zucht)

Andere uitspraken: "Dat is toch een arabierTJE?, Wat is ie rustig!!??" Tja en dan moet ik weer uitleggen dat de meeste arabieren juist rustig zijn.

Vroeger reed ik ook weleens het paard van mijn nichtje...een arab hengst. Dus ik weer naar die grote dressuurstal en kriskras door alle paarden heen....gewoon keurig netjes, niets aan het handje.
"Goh wat een leukerd, is het een arabierTJE?" (waarom is een arabier nou ook altijd een leukerd?? En een rijpaard MOOI!!! Ik weer: "Ja, het is een hengst, helaas niet van mij." Reactie terug....Ohhhhhhh is het een hengsTJE! Dat had ik helemaal niet gemerkt, hij doet helemaal niets joh, wat is ie dan braaf zeg!!" Ik weer: "Je merrie had t wel gemerkt, die is hengstig."

Een paar minuten ervoor kreeg haar hengstige merrie een tik met de zweep, omdat de merrie voor hem inhield!

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:48

Over coole Quarters gesproken.....
Laatst waren we aan het trainen met een hele groep volbloed Arabieren. Ertussen liep 1 rasechte Quarter. RARA welke deed als enige heel debiel!!?? Oh ja en onze arabiertjes lieten zich door hem niet gek maken

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:50

Tijdje terug was ik met mijn volbloedje aan het racen in de woestijn, op de terugweg naar stal langs de piramides (blijft mooi)...
Duitse vrouw spreekt mij aan en vraag het een en ander over Hamada enzo, dus ik vertellen hoe en wat en waar ik vandaan kom blablabla... krijg ik van haar man de opmerking, dat is geen arabier, want arabieren zijn alleen in Arabië (bedoelt u Saoudie-Arabië?) en alleen de echte mensen kunnen erop rijden...

Lekker dan...

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:58

Amnero schreef:
alleen de echte mensen kunnen erop rijden...

Nou daar ben je ook lekker mee, met zo'n opmerking. Dacht hij dat je regelrecht van mars af kwam of zo?? Haha

Het lijkt me machtig mooi om met je Arab in de woestijn te kunnen rijden

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:09

CounTree schreef:
Nog eentje welke ik veel gehoord heb.....
Kom ik met westernzadel etc de rijhal van een grote dressuurstal in rijden, wordt me gevraagd: "Dat is zeker een Quarter?". Ik weer: "Nee het is een rustige lelijke volbl arabier!, Ze is niet zo mooi opgedroogd" (zucht)

Andere uitspraken: "Dat is toch een arabierTJE?, Wat is ie rustig!!??" Tja en dan moet ik weer uitleggen dat de meeste arabieren juist rustig zijn.

Vroeger reed ik ook weleens het paard van mijn nichtje...een arab hengst. Dus ik weer naar die grote dressuurstal en kriskras door alle paarden heen....gewoon keurig netjes, niets aan het handje.
"Goh wat een leukerd, is het een arabierTJE?" (waarom is een arabier nou ook altijd een leukerd?? En een rijpaard MOOI!!! Ik weer: "Ja, het is een hengst, helaas niet van mij." Reactie terug....Ohhhhhhh is het een hengsTJE! Dat had ik helemaal niet gemerkt, hij doet helemaal niets joh, wat is ie dan braaf zeg!!" Ik weer: "Je merrie had t wel gemerkt, die is hengstig."

Een paar minuten ervoor kreeg haar hengstige merrie een tik met de zweep, omdat de merrie voor hem inhield!

Ja ik merk ook altijd dat mensen zeggen:
*Arabiertje
*Hengstje(zo noemen ze Barc ook)
*Pony vind ik al helemaal zo neer halend
was van de week met iemand in gesprek.
Ging over buiten wandelen of rijden met je paard dat ze bij ons allemaal zo hard en als debielen langs je heen rijden met de auto.

Zegt dat vrouwtje ja daar zal jij wel last van hebben met je arabier die schrik dan steeds
En zegt ze nog om er een schep boven op te doen:
ja ik heb een fries die zijn heel nuchter die koudbloeden.(paard moet nog beleerd worden)
Ik zo een fries is een warmbloed.......
En toen was er een nieuwe discussie..

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:47

mijn rheal is dit weekend uitgescholden voor een pony en een ander vond het een vuilnisbakje (eerder omdat ie onder de mestvlekken zat denk)

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:00

'En God zei tot de zuidenwind: 'Komt samen. Ik wil een wezen van u maken.' En de wind kwam samen..... En Hij schiep van een handvol zuidenwind een paard..... en sprak tot hem: 'Ik noem u paard. Ik heb u geschapen als geen ander. Ik maak u tot een van de gloriën van de aarde. Al de schatten van deze aarde liggen tussen uw ogen. U zult Mijn vijanden onder uw hoeven vertrappen, maar u zult Mijn vrienden op uw rug dragen. U zult geluk vinden over de hele wereld, en u bent bevoorrecht boven alle andere wezens, want aan u komt de liefde van de heersers van de wereld toe.
U zult vliegen zonder vleugels en overwinnen zonder zwaard'

Mooi stukje uit de koran toch
slaat op arabieren

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:49

nou dan weet rheal meteen wat ie moet doen........trippel, trappel, trippel, trap!!!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:12

CounTree schreef:
Over coole Quarters gesproken.....
Laatst waren we aan het trainen met een hele groep volbloed Arabieren. Ertussen liep 1 rasechte Quarter. RARA welke deed als enige heel debiel!!?? Oh ja en onze arabiertjes lieten zich door hem niet gek maken

Als Amerikaan tussen allemaal Arabieren zou ik me ook niet zo op mijn gemak voelen

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:40

CounTree schreef:
nou dan weet rheal meteen wat ie moet doen........trippel, trappel, trippel, trap!!!
'

whahaha neej daar is ie te braaf voor

tja over die quarter idd ik zou me ook niet lekker voelen tussen enkelt andere paarden maar moet soms wel zeggen dat men vaak bang is dat jouw Arabier de andere paarden aansteekt met de "angst" en gedoe terwijl ze juist vaker rustiger kunnen zijn. Vervolgens de andere paarden lopen rotzooien en irriteren alleen omdat de ruiter zich zelf er druk om maakt vindt het altijd wel lollig mij laat alles koud als Rheal bokt of schikt, tja hij doet maar kan mij het schelen, dan is het ook zo over en is er voor hem ook geen lol aan

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:31

arabieren zijn hele trotse paarden en ze zijn alleen maar heel duidelijk als hen iets niet aanstaat!

Hamada is alleen heel onrustig als ik met hem door de straten van Cairo rijdt (lees: auto's die alle kanten op gaan, kamelen, paarden, mensen die schreeuwen, kinderen die heen en weer vliegen)

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:16

Komt vd week de instructrice van een stalgenoot de paddock in waar Mango en Callista staan.....zegt ze ooo arabiertjes, ik heb een paarse jas aan oeeeee eng he schrikken zeker........ ze stonden haar echt zo aan te kijken van.....mens waar heb je het over...

wat ik wel vind is dat arabjes vaak schrikkerig zijn in de bak dan alle 2 de kwpners lopen voorbij het sprietje en de 3 mutsen springen weg maar dat vind ik niet storend een beetje allert blijven toch?!!!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:47

Erg leuk al die uitspraken

Ik heb zelf met remezida gehad toen ze een paar week onder het zadel was, dat er mensen met hun KWPNer aankwamen en mij even wilden waarschuwen dat hun paard nog maar een maand of 3 onder het zadel was, en nog wel eens even uit zijn dak kon gaan, dat ik maar even moest uitkijken met mijn pony
Natuurlijk erg netjes, hun gingen rustig hun paard poetsen enz.. en ik kon in die tussentijd lekker verder rondsturen(meer als dat was het toen ook nog niet ) Komt ineens de opmerking Goh een arabiertje zeker niet de jongste meer aangezien die zo rustig is Ik tegen de mensen terug van nou jong is ze nog wel hoor ze is 3 en net een paar week onder het zadel, toen stonden ze dus vol verwondering te kijken hoe rustig ze was

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:44

Mijn vader noemt bijna alle paarden en pony's die mooi kunnen rijden arabier. Ik leg het super vaak uit, maar hij veranderd nooit van gedachte

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:37

Ben een tijd geleden afgewezen bij een stalling omdat ik een arabier heb en die zijn veel te druk. Pff bij zulke mensen wíl ik niet eens staan!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:33

BrenBal schreef:
Ben een tijd geleden afgewezen bij een stalling omdat ik een arabier heb en die zijn veel te druk. Pff bij zulke mensen wíl ik niet eens staan!

Dircriminatie!!!!!!!!!!

Belachelijk ik zal je iets vertellen wij hebben 2 kpwners en 3 arabs en het is niet omdat ik gek van arabieren ben maar ik word gek van die 2 kwpners die staan te springen en te rennen in hun paddock om dood ziek van te worden gewoon terwijl die van ons gewoon chill staan te kijken van he....wat doen jullie??
ik irriteer me mateloos aan dat drukke gedoe en oke ze kunnen druk doen die van ons maar dat is weer anders druk ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen...
zij zijn gewoon irritant oke ik ben bevooroordeeld

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:05

niet persee over de arabier, meer over mijn arabier
top drie van rare uitspraken:
op nummerrrrr 1:
Heeft ze schimmel?
Nummerrrrr 2:
is het nou een merrie of ene hengst?
en tot slot op nummer drie:
wat mankeert dat beest

Alsof mensen nog nooit een paard met pigment verlies hebben gezien..ze gaat er niet dood ana en het is niet besmettelijk. En tsja, omdat een paard een brede hals en veel front heeft, wil dat toch niet zeggen dat het hengsten moeten zijn?

Goh die van jou is wel heel erg rustig hoor...voor een arabier(die krijg ik meestal te horen als ik haar met een touwtje om d'r hals over straat stap)...ze zijn echt niet allemaal druk hoor...opvoeden heet dat