Lange manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:58

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-06 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:03

Misschien dat als z'n manen nog langer groeien dat die krul er dan vanzelf uit verdwijnt..
Ken wel meer paarden met die lengte manen en dan zo'n krul.

poekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:04

k vind korte manen eigelijk ook heel goed staan bij je paardje...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:05

Zo was het bij de vorige eigenaresse en die heeft ze nooit korter gemaakt, op de foto was hij denk ik 7, dus ik denk dat z'n manen niet langer dan dat worden (misschien met vlechten wel)

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:10

Ik vindt het er kort beter uitzien. Verzorgder.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:16

Idd. Ik vind lange manen echt mooi, maar niet die manen als dat hij op de foto had

Anoniem

Re: Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:15

Ik vind het bij de meeste Arabieren en paardjes met veel Arabisch bloed erg mooi. Ik laat de manen van mijn NRPS-ruin (90% Arabisch bloed) nu ook groeien. Anders vind ik het allemaal zo standaard...

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:41

Ik ben gelukkig gezegend met een arab met prachtige manen én volle staart. Kiya heeft mooie lange manen en een lange voorpluk. Ik zit er zo min mogelijk aan. Ik heb haar nu ruim 3 weken en ik kam de manen niet. Soms spuit ik er van dat onklitter in en dan ga ik er met een hele zachte borstel doorheen. De staart was heel vies van de hengstigheid die ze spontaan kreeg toen ze op haar nieuwe stal aankwam, enige nadeel van zo een volle staart! Die heb ik toen gewassen met baby anti-klit shampoo van de Kruidvat. Super goedkoop, de staart is zijdezacht zonder ontklitter er in te hoeven doen of te kammen en als je niet zeker weet of je paard wel tegen 'mensenshampoo' kan gewoon niet te dicht bij de staartwortel soppen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:44

Anouar heeft wel een mooie staart. Niet heel dik, maar wel vol. Hij heeft een echte barbiestaart

Ik ga als het warmer is z'n manen eens wassen (ze zijn net touw van al het modder enzo) en dan doe ik er er vlechten in

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:07

Ik heb gelukkig ook geen klagen want Alter heeft manen zat. Ik vind bij Anouar korte manen wel verzorgd staan maar met lange manen vind ik het toch meer een echte arabier lijken eigenlijk. Ik zou het gewoon weer eens proberen lange manen. Die slag kan er inmiddels best uit zijn.

Toen Alter vorig jaar bij mij kwam (uit Polen) toen zag hij eruit zoals de foto links, mijn avatar. Errug veel manen met een soort van kleine slag erin. Inmiddels heeft hij wat minder manen omdat er aan geknaagd wordt. Ook is zijn haar helemaal stijl geworden en waar dat aan ligt? Geen idee?
http://websitemaker.kennisnet.nl/Alter/images/p50.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-06 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

Bergje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:56

tweety_be schreef:
Nou, mijn half-arabje heeft mooie lange manen, waar af en toe, jammer genoeg, een hap uit wordt gebeten *zucht* Groeit gelukkig wel weer mooi bij!

Maar ze heeft totaal geen voorlok... Het is gewoon een zielig plukje haar en das zo'n zonde, want ik vind die dikke, lange voorlokken zo prachtig!

Iemand enig idee of ik hier iets aan kan doen? Waardoor de voorlok sneller of dikker groeit? Want nu is het gewoon zielig hoor, haha!

Owh, btw, ze is net 3 jaar geworden...

Nou, als jij een haargroeimiddel voor voorplukken vindt, dan wil ik dat ook .
Die miniatuurvoorpluk heeft ze ook van haar moeder ben ik bang, die heeft ook bijna geen voorpluk (ziet er "zielig" uit, haha). Misschien als ze 25 is, dat ze dan een beetje voorpluk gekweekt heeft. Ik vind flinke voorplukken ook mooi! Gelukkig heeft ze wel een nette staart.

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:39

Bergje schreef:

Nou, als jij een haargroeimiddel voor voorplukken vindt, dan wil ik dat ook .
Die miniatuurvoorpluk heeft ze ook van haar moeder ben ik bang, die heeft ook bijna geen voorpluk (ziet er "zielig" uit, haha). Misschien als ze 25 is, dat ze dan een beetje voorpluk gekweekt heeft. Ik vind flinke voorplukken ook mooi! Gelukkig heeft ze wel een nette staart.

Haha, ik laat het je zeker weten dan! Maar ik vrees dat we er gewoon mee moeten leren leven haha!

Haar manen groeien best goed, ze zijn mooi lang en dik aan het worden, alleen dat voorplukje hè *zucht* In augustus was het deel van de manen waar het halster ligt zo'n 5 cm weggeschoren, nu is dat stuk alweer 10cm lang ofzo (ben te lui om het weg te knippen haha, zit nu wel af en toe flink in de weg maar bon). Waarom kan haar voorpluk zo niet groeien ? Over haar staart ben ik trouwens ook best tevreden, is niet echt superdik, maar het begint toch

Het zal wel een deel genetisch bepaald zijn, kan niet anders... Ach het voorlokje groeit wel een heel klein beetje, mss idd als ze 25 is dat er wat voorpluk te merken is haha!

Ik vind dikke, lange voorlokken ontzettend mooi, maar mijn paardje haar kleine voorplukje maakt er haar niet minder mooi op! Ben hoe dan ook erg trots op haar

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:35

Ik heb gelukkig ook niks te klagen over zijn manen en staart. De moeder van Hannibal had een beetje kroezige manen en zijn vader lange stijle gladde manen. Die van mij zit daar precies tussen in. Hij heeft lange dikke volle manen. Nu nog kijken of het allemaal een beetje meer op gelijke lengte wil gaan groeien.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:37

Biotine helpt heel goed ik voerde 1 schepje bij en hij kreeg zn manen en zn staart weer terug.....zn hoeven groeien wel iets harder maar zn manen zijn echt lang!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:24

Mijn paardje heeft ook korte manen hoor! Lekker makkelijk, lekker luchtig met dit weer en lekker makkelijk bij te houden.

Bij ons op stal staat ook nog een AV, die heeft hele dunne manen maar wel lange. Volgens mij hebben AV's zowiezo geen dikke bos manen, maar als je een poging waagt het lang te laten groeien is het wel leuk. Ter bescherming kan je het invlechten. Dat doen ze bij de AV hier op stal ook.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:55

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:57

ik heb een shet met lange manen
Laatst bijgewerkt door Djilna op 15-06-06 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd en is geen arabier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:29

ArabianRanch schreef:

Whoa, gave staart!

De mijne heeft flink dikke manen en staart, in het begin vond ik vooral zijn staart totaal niet bij de rest van het paardje passen, veel te dik ofzo. Inmiddels ben ik eraan gewend en vind ik het zelfs best heel mooi.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:39

Lenneke_ schreef:
Anouar met lange manen. Met die gekke krul erin
http://img368.imageshack.us/img368/9619/manen0dv.png

Die krul verdwijnt vanzelf als je de manen gewoon laat groeien.
Mijn merrie kocht ik met stekels en her en der wat 'lange' plukjes, en naarmate het langer werd kreeg ze ook zo'n krul. Nu is het inmiddels veel langer gegroeid en is de krul eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:36

Haha ik ken ook een Arabier met enorm dikke lange manen, maar ook een heel vreemd ielig voorplukje. Das echt raar.

http://www.thebeal.nl/paarden/01.jpg

Slecht te zien, even doorzoeken naar een beter voorbeeld (en jazeker, ze is toch echt voor 100% Arabier!)

http://www.thebeal.nl/paarden/5343.JPG

Niet helemaal de foto die ik zocht en nogal onduidelijk, maar ach.

Ken ook een Arabier met enorm dunne lange manen, ben er ook nog steeds niet helemaal over eens of ik dat nu wel of niet mooi vind...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-06 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 15:40

Foto's mogen alleen als link!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:45

Oeps sorry, heb geedit. Bedankt dat je het even zei!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:13

percella heeft ook vrij dikke manen,
voor ik haar kocht had ze ze tot op haar schouders, maar haar veulen heeft ze eraf geknabbeld,
maar ze beginnen weer te groeien Lachen

Peetjuh_Amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:55

Amir heeft ook lange zwarte manen. Ze zijn eigenlijk altijd vol geweest maar idd groeien zijn manen sinds een tijdje niet meer.. Verward hij is dan ok wel al 13.. Tong uitsteken Hij heeft ook wel een volle voorpluk maar weer een vrij dunne staart Tong uitsteken