Waarom kies je voor een haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:35

Toen ik op zoek was naar een veelzijdig(e) pony/paard heb ik 1000-en advertenties afgezocht, maar wist niet wat ik wilde. Er stond een haflingertje in de buurt te koop. Ik wilde niet persé een haflinger, maar wilde dus gaan kijken om te zien of ik dat echt niet wilde, zodat ik niet verder meer op haflingers hoefde te zoeken. Ik kwam zijn stal in, en hij was zo nieuwschierig, echt een blije pony. Toen ik zijn benen bekeek, stond hij me zo arrogant aan te kijken, en hij liep gelijk door de bak achter me aan om me eens grondig te onderzoeken. Ik was gelijk verkocht! Nog geen dag spijt van gehad, hij is geweldig!

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 07:28

Waarom een haflinger?
Ik werd te groot voor mijn kleine welsh.. en we wilden wat groters.. Maar een paard wilde ik niet... Keuze.. Fjord of Haflinger..
Aangezien mijn vader fjorden op zijn zacht gezegd niet zo leuk vind.. gingen we voor een haflinger.. En nog mooier.. Ik kwam al een hele tijd ergens haflingers kijken.. en die hadden na een tijdje mijn haf te koop.. Klikte meteen..
En tsja.. van 1 drachtige haf... komen er 2.. En van het veulenvirus.. Volgen er meer..

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:01

Ik ga voor een haflinger vanwege de uitstraling en het karakter.
De witte manen die afsteken tegen de vos(/goud) kleurige vacht vind ik al prachtig.
Daarnaast hebben haflingers een vrolijk en attent karakter, beslist geen humeurige paardjes. En ze zijn koel in hun hoofdje, ze kunnen wel lekker uitbundig doen, maar raken minder snel in paniek

djeli

Re: Waarom kies je voor een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:24

Ik wou een haflinger of een fjord al heel lang.
Nu vond ik toch de haflinger net iets leuker,dus ging ik daar op zoek.
Toen ik klein was en zag een haflinger voor het eerst ,was ik meeteen verkocht.Ik vond hem zo mooi.Had nooit gedacht dat ik later eentje zou
kopen.
En waarom?
Hun uiterlijk
koel in hun hoofd
sterk en niet zo groot
hoog knuffelgehalte
sobere ras
kort om past perfect voor mij,en soms ook eigenwijs,haha

margot123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:44

ik mag als alles doorgaat een pony en mij eerste keuze is dan ook een haflinger omdat:
1) je kunt er je hele leven op rijden
2) ze zijn gewoon superduper mooi
3) zijn geen bange schijters

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:43

ik mocht na lang zeuren een paard
en tsjah, een pony zou al snel te klein worden, dus het werd Of een grote pony, of klein paard.
Een fjord,haflinger,new forest.
Haflinger vond ik altijd al mooi hun uiterlijk. .witte manen , mooie vacht e.d.
Toen zag ik Mira en gelijk verliefd... kwam daar aan, ging ze in de bak achter me aan lopen ,met dr hoofje tegen me aan.
ik wilde ze perce ! nu is ze wel wat ondeugend af en toe en lkr eigenwijs.. mr khouuu zoveel van dr
Ze is verkeersmak:P mr niet voor trekkers of vrachtwagens... :S
groetjes!

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:01

Ik reed op de manege wel op haflingers, en toen de achterburen vroegen om hun haflinger bij te rijden ben ik langzamerhand helemaal verknocht geraakt aan hun karakter en uiterlijk. Nu heb ik dus zelf een haflinger:)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:06

Ik koos mijn haf niet hij koos mij.

Maar ik vind haflingers prettig omdat ze niet bijzonder groot zijn (ik heb al hoogtevrees op een hoogbollig tapijt) ze zijn stevig, wat ik lekker vind zitten, ze hebben heeerlijke lange manen, wit ze zijn van goud, van binnen en buiten, en betrouwbaar tot op het bot.

Nuja, de mijne is af en toe zo gek als een deur maar dat houd de spanning erin.

Hun karakter, hoe ze zijn, hoe ze rijden, geef me een haf en ik ben happy, geef mij Bart en ik ben dolgelukkig.
Nooit heb ik zo'n vriendschap gehad dan met Bart.

gitje65

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:09

Gewoon ideale gezinspony. Sober, eerlijk, veelzijdig en sterk. En ook erg mooi. Groot en klein kunnen erop rijden, fijn paardje om in te spannen, tja ze zijn het gewoon helemaal voor ons gezin! Als ik haar berijd en ik zie die weelderige dubble manenrij voel ik me een gezegend mens.

Samouray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:19

Ik heb mn Haflinger al 10 jaar, weet niet wat ik zonder 'm moet!

Koel... maakt zich nergens druk om
Vrolijk... hij maakt me altijd aan t lachen met die fratsen van hem
Leergierig... wil altijd werken en ongelooflijk hoe snel hij dingen oppakt
Uiterlijk... die manen!! en die dikke vacht in de winter
Aanhankelijk... altijd aan het hek staan als je aankomt
Niet kapot te krijgen... in al die jaren nog nooit ziek/kreupel/etc geweest
Sober... hele jaar door lekker 'bloot' buiten

Misschien soms een beetje te sterk en te eigenwijs...

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:40

omdat ik al van kind af aan zot van ze ben ,
omwille van hun uiterlijk en hun karakter , ze zijn ook heel veelzijdig, je kan dus eigelijk alle richtingen met ze uit.daarom wou ik ook een haflinger.
ik heb nu 2 en half jaar men eigen haflinger en heb me dit nog nooit beklaagd ze is ontzettend betrouwbaar ,lief , toch wel pittig , en koppig (maarja, welke niet he :p)

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:03

Ze hebben een goud eerlijk karakter (zolang je zelf maar eerlijk bent)

Je kan voor een heleboel dingen (tegelijk) gebruiken.

Bv. voor de kar.

Murru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:42

Ik heb heel lang zitten twijfelen, wat zal ik doen... een kwpn of een haffie. Met Fjorden heb ik niet veel (behalve dan met Tom dat vind ik een schatje) en nu kruist daar ineens een Haf mijn pad.

Ze zijn veelzijdig, betrouwbaar, sober, lollig.... dus ik ga zaterdag kijken voor een 4 jarige (die ik denk ik in de toekomst wel af en toe achter het behang kan plakken)... maar dat houd het leuk.

Dus.. ook ik ben ervoor gevallen.

Ik heb er heel lang eentje gereden en vond ze toen al leuk.... en het ligt er ook aan wat voor doel je ze koopt....
Ze lopen leuk in de sport maar als je echt een vriendje voor het leven wilt hebben.... dan heb je er eentje...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:21

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:29

koudbloed,body,niet duur,makkelijk in onderhoud,uiterlijk ,sober in voer,niet te groot.

ik heb al 10 jaar haflingers.