Hoe veulen vervoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:16

Veulens staan bij ons ook altijd los, mama staat altijd vast. Bij ons gaan gespeende veulens altijd 2 aan 2, dus koppeltjes. Die worden dan met 2en vervoerd.

Vorig jaar hebben we 1 veulen dat gespeend was, alleen opgehaald. Daar ben ik toen op de vrachtwagen gewoon bijgebleven en dat ging prima.

Als je met de trailer gaat, wel altijd zorgen dat het achter helemaal dicht is boven. Verder hebben wij er nooit een tussenschot tussen staan. Gewoon heel rustig en voorzichtig rijden, dan verliezen ze zeker hun evenwicht niet.
Succes!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:47

Ook veulens zonder moeder gaan los. Alles dicht (zeiltjes) en rijden maar. ook dan vinden ze hun weg wel. Ze moeten immers eerst leren hun evenwicht te vinden en mochten ze stom doen, kunnen ze zich tenminste niet verhangen.
Ik vond dan een 1,5 paards trailer ideaal.

Pas als ze perfect vast konden staan gingen ze vast en dan meestal met een leeftijdsgenootje ernaast. En de 1e keren bleef ik er altijd bij

TJolieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:03

En als de moeder er bij is deze svp kort genoeg vastbinden. Een keer meegemaakt dat het veulen gek gedaan heeft en zicht heeft verhangen in het te losse touw van de moeder.

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:01

gewoon in de trailer (wij hebben een 2 paards met schotten die verwijderbaar zijn) de moeder vast en het veulen ernaast. Meestal hebben ze de mogelijkheid niet om domme dingen uit te halen omdat ze constant hun evenwicht moeten houden en veel te beduust zijn van wat er gebeurd.

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:06

Bij ons opstal halen ze het schot uit de tweepaards trailer. Merrie zetten ze vast. Veulen los en volgens mij met m'n koppie naar de laadklep ivm zogen