DresslOver schreef:edit: special D. geeft soms nogal rare kleuren, donkere moeder met special D. het zal niet de eerste zijn waar een muisgrijs of harstikke vos veulen uit komt.. (en muisgrijs ja, geen schimmel.. )
Harstikke vos??? Onzin. Special D is homozygoot zwart, wat wil zeggen dat hij geen drager is van het vosgen, en bijgevolg nooit een vos paard kan fokken, ook niet in combinatie met een vos merrie. In mijn profiel kan je 2 donkerbruine veulens zien uit een vosmerrie in combinatie met een vosmerrie.
Ik herinner me ook dat er indertijd een onderzoek gedaan is door het KWPN naar de kleurvererving. Daaruit bleek dat Special D uit zijn eerste jaargang (en dat ging toch over enkele honderden veulens) geen enkel vos veulen heeft gehad.
Van Voice kan je dit trouwens nog niet weten. Dez hengst moet nog nakomelingen krijgen... het is niet omdat een hengst zwart is dat hij NIET vos fokt.
Kijk bijvoorbeeld naar Gribaldi 
DresslOver schreef:das wel fijn dan, wil mijn merrie ook laten dekken volgend jaar.. denk dat ik voor donnerhall ga, hoewel scandic ook interessant is, omdat al de scandic veulens hele goede bewegingen hebben, vooral heel ruim dat is wt mijn merrie een beetje mist.. achjaa.. blijft moeilijk
Redelijk grappige keuze... jij krijgt toch veel zakgeld?