Vic (Jazz x Flemmingh) filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:51

Vic kan mij totaal niet bekoren. Geblokte kop erop, bloot in de bespiering, hoekig inde bovenlijn. Typisch krom achterbeen met dank aan zijn vader. Op stand gewoon onbegrijpelijk dat hij zijn dekbevet heeft gekregen.

In beweging is het geen slecht SPORTpaard, maar dan dat karakter... getverderrie, overal bang voor, veel te veel 'bloed' erin... daar ga je toch echt niet mee fokken!
Alleen te gebruiken bij Samber's en Recruutjes

Filmpje is trouwens bepaald geen reclame voor de hengst....

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 06:16

marcolemar schreef:
ze raden hem aan bij scandic dochters, kan ik me wel in vinden...

Die hele jeugd roept we willen handelbare paarden, dan wordt het wat rustiger met Scandicbloed en Whoeps moet er weer "flipbloed" op.

Wie is er nu gestoord in deze "De gebruiker of fokker"" ??

unamie

Re: Vic (Jazz x Flemmingh) filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 06:59

een gekkenhuis die loopt als een hackney
als ik wil dat mijn veulen zo word......
kan ik net zo goed met een hackney gaan dekken, is nog goedkoper ook
hij kan mijn niet bekoren

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:09

lekker positief allemaal...

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:28

Haha nou ik wil best zo'n dier! Het is helemaal geen hackney. Als je het over een hackney hebt heb je het over Trento en consorten. DIe komen niet van de grond en missen veer maar tillen wel enorm de benen op en komen er wel goed onder.

Op stand ben ik er niet kapot van maar in beweging in dit fimpje is het echt wel een aparte!

En dat stalgedrag. Tja, liever niet maar ik ken er wel meer. En dat zijn niet eens allemaal hengsten. Als ze zich maar gedragen als je erbij bent dan is het niet onoverkomelijk.

Maar Unamie, jouw reactie snap ik niet. Wil jij een beest zonder tritt in de benen en hartstikke traag?

Er is wel wat op aan te merken maar het is geen te vlugge hackney. En dit is nog een hengstenshow ook, dus ze worden in fiks tempo voorgesteld.
Beweging valt me iig 100% mee, hij kan gewoon echt lekker lopen IMO

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:41

Venetia schreef:
Maar Unamie, jouw reactie snap ik niet. Wil jij een beest zonder tritt in de benen en hartstikke traag?

is gewoon een kwestie van smaak
ik hou van paarden met een vlakkere gang en
waar ik ook gewoon ook (als 3 jarige) mee naar buiten kan in het drukke verkeer
en niet als ik een traktor tegen kom te paard op een smal weggetje ik dan een "probleem" heb
ik heb graag een bloederig paard maar wel 1 die koel in de kop is
en zich normaal gedraagt op stal, óók als ie alleen staat!
je moet ze met een kaarsje zoeken maar ze zijn er echt

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:43

Het is een plaatje om te zien met spectaculaire bewegingen , maar het karakter schijnt niet zo braaf te zijn. Volgens Tim Coomans komt dat door het dekseizoen, dan zijn ze allemaal wat drukker.

Dan zeg ik weer, hoe haal je het in je hoofd om een Jazz op een Flemmingh x Amor moeder te zetten? Maar het karakter komt toch niet alleen van de hengst?

Hoor ik laatst dat die moeder helemaal erg is, heel naar karakter, geen hoefsmid waagt zich eraan.
Zouden ze af moeten schieten, was de zin die gebruikt werd, maar ja...

Het zijn wel plaatjes die eruit komen ( was afgelopen jaar nog een hengst uit deze merrie op de keuring die hoog eindeigde ?!?).

Nou , ik laat hem over aan andere fokkers, die misschien wel een hele lieve merrie hebben.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:45

Beber schreef:
Nou , ik laat hem over aan andere fokkers, die misschien wel een hele lieve merrie hebben.

Karakter? Daar denken de fokkers niet meer aan hoor Het is donker en kan bewegen, dus kan ook overal op --> succes gegarandeerd

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:48

Ik was daar.

ik vraag me eigenlijk af hoe het afgelopen is met dat ?? meisje ?? dat door riverdance omver gelopen was???

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:51

Beber schreef:

juist met een lieve merrie kun je beter proberen die karaktereigenschap te verankeren door een hengst uit te zoeken
met ook een super karakter
gecompliceerde paarden zijn er al teveel
ook zijn er teveel paarden die alleen tussen de hekjes gereden kunnen worden
wat bezielt mensen om zo'n paard willen te fokken

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:52

verkeer
en niet als ik een traktor tegen kom te paard op een smal weggetje ik dan een "probleem" heb
ik heb graag een bloederig paard maar wel 1 die koel in de kop is
en zich normaal gedraagt op stal, óók als ie alleen staat!
je moet ze met een kaarsje zoeken maar ze zijn er echt [/quote]

Nou zo moeilijk is dat niet hoor. Ook een kwestie van opvoeden en met beleid beleren. En als paard houden: veel weidegang en niet teveel brok.

Mijn jonge dieren (v. Jazz en v. Numero Uno) zijn gewoon op een buitenrit mee te nemen en kunnen gewoon alleen staan op stal én in de wei.

We hebben ook paarden gehad die de stal afbreken. Vervelend voor hun benen maar onder het zadel super braaf!

Vlakkere gangen is idd kwestie van smaak! Zit wel lekkerder. Ik zie het liever niet.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:59

Die van mij breekt z'n stal ook af als hij alleen is.
Op de wei breekt hij uit.
Het is dan een heethoofdje.
Maar verder een heerlijk paard.
Onder het zadel is ze heel koel en nuchter.
Niet alle heethoofdjes zijn onhandelbaar en dat ligt voor een deel inderdaad aan de opvoeding.

Ik beleer nu bijvoorbeeld 2 jaar paarden (nou ik ben de hulp en de ander gaat erop)
Maar we merken zo het verschil met eigen paarden en die van anderen..

Sommige paarden kan ik aan gedrag herkennen waar ze vandaan komen.
Die van hun zelf zijn altijd erg nuchter en koel en ze staan overal open voor.
Die van een andere klant zijn altijd een beetje bang en vluchtig.
Weer een andere klant is zijn de paarden altijd erg dominant.
En bij nog een ander verwend, die staan altijd met de neus naar vooren te duwen en zijn snel beledigt als ze een keer op hun nummer gezet worden..
Je kan het aan het paard zien.

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:03

daantjuhhh schreef:
Ik was daar.

ik vraag me eigenlijk af hoe het afgelopen is met dat ?? meisje ?? dat door riverdance omver gelopen was???

Had een scheurtje in de schedel, en een flinke hersenschudding, mag nog van geluk spreken, want dat ging heel hard.

Kenay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:14

Beber schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik was daar.

Had een scheurtje in de schedel, en een flinke hersenschudding, mag nog van geluk spreken, want dat ging heel hard.

oeh jeetje ja ze had echt geluk dan ik schrok me dood toen dat gebeurde

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:22

Beber schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik was daar.

ja ze lag er ook naar bij..
heel bleek, en dan die ambulance die heel rustig wegreed (eng rustig)
ik vond het heel eng.. en behoorlijk onprofesioneel dat er daar werd ingereden zonder omheining zonder cap enz..

(niet door iedereen overigens)

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:39

Ik vond Vic bijzonder braaf eigenlijk, het is een heethoofdje maar Judith reed er ook zo op weg! Deed geen capriolen, nee gewoon wat heet ronddraven.
Vind het een eerlijke hengst! Jammer dat hij zo druk was in z'n stal, maargoed dan moet je ze ook maar niet "ophokken"...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:18

Ik had toen ook nog wat foto's gemaakt... voor de liefhebber.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:10

Ik heb hem al weleens eerder op een hengstenshow gezien,toen ging hij een paar keer steil omhoog. Het is echt een bloedbeestje,maarja hij is ook nog erg jong en het is niet niks voor een paard.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:25

Ik heb hem bij Marée wel op stal gezien en daar is hij gewoon braaf op stal, staat hij niet te trippen
Maar weet wel dat toen ze hem net hadden hij Gerdine meerdere keren in het zand heeft achtergelaten. Ik zou er voor nog geen 1000 euro op gaan zitten (zegt ook wat over mij hoor )
Maar hij schijnt zich de laatste tijd steeds beter te gaan gedragen en vind hem hier ook al beter als op de show bij Tim in april.

En ja wat loopt dat verkoopt he tegenwoordig. Maar voor mij ook geen gekkenhuis hoor. Alhoewel ik heb ook een Lancet * Balzflug en dan krijg ik ook nogwel eens angstige reacties, maar hij is echt best lief

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:30

Beber schreef:
hoe haal je het in je hoofd om een Jazz op een Flemmingh x Amor moeder te zetten? Maar het karakter komt toch niet alleen van de hengst?

Misschien is het wat voor mijn Balzflug x Pion x Amor merrie....
Of haar Gribaldi dochter...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:17

Suzanne F. schreef:
Beber schreef:
hoe haal je het in je hoofd om een Jazz op een Flemmingh x Amor moeder te zetten? Maar het karakter komt toch niet alleen van de hengst?

Misschien is het wat voor mijn Balzflug x Pion x Amor merrie....
Of haar Gribaldi dochter...

goed idee!!!

Ik denk serieus dat het op mijn merrie qua karakter zou passen.
Tis absoluut geen nuchter beest een angsthaasje is het zelfs.
maar der veulens zijn uiterst nuchter.. hihi
Alleen zit ik dan weer in het springen..

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:28

Tja, dan wordt het met Vic niets.. als die een balk ziet, kruipt ie over de grond van angst...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:37

Haha nou ik vind het een heel leuk beesje

Misschien wel wat voor mijn Gribaldi X hierarch
maar hierarch is ook al een cocktail... helaas

nee vind het echt een hele mooi hengst

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:51

Ja wat moet ik hier nou van zeggen....

Zelf heb ik een twee jarige KWPN x arabier hengst die lang niet zo neurotisch doet als dit paard. Juist het tegenovergestelde hij is de rust zelve.

Ik zie een volkomen gefrustreerd, neurotisch en opgefokt paard dat zich niet begrepen voelt door de mens. Ik heb met hengsten gewerkt en ook onder drukke omstandigheden tussen andere hengsten bleven ze gewoon normaal doen. (Persoonlijk werkte ik zelfs nog liever met die hengsten dan met merries.)

De bouw vindt ik vreselijk, ik vind Jazz al een lelijk ding om te zien, naar het schijnt is het karakter al even waardeloos. Dit paard van het filmpje staat belachelijk hoog op zijn benen, heeft een lange dunne nek en loopt erg onnatuurlijk hoog met zijn voorbenen, ze zwaaien helemaal naar voren.

Zijn dit nog paarden? Ik vraag me af waar het 'ras' KWPN heengaat op deze manier..... Dat de bereden politie zijn paarden tegenwoordig uit Polen haalt zegt mij genoeg.

Ik begin toch wel een beetje het degelijke KWPNpaard te missen dat tien jaar geleden gangbaar was, het wat oudere model zeg maar. Nu lijkt het meer en meer gericht op het fokken van Jazz-sprieten. Er lopen nu ook nog wel mooie KWPN-ers rond, maar die hele Jazz lijn... nee, niet mijn voorkeur.

Inderdaad net een soort hackney's wat hier al eerder gezegd werd
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-05-06 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:52

Nou aan de hand vind ik dit dier al niet prettig.(is nog wel jong hoor) Op stal gewoon een neurotische angsthaas.

Nee, ik blijf ver van het Jaz-bloed. Ik heb er niks mee.

Zoals ik dit dier nu zie vind ik het gewoon een *paasei bok*

Dit keurt het KWPN goed???
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 21-05-06 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt