Zielig veulentje :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lodinn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:05

Aaaah Egt ziel voor het veulen...
Het is (was) egt een schatje.

Laureas

Re: Zielig veulentje :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:15

Inderdaad, die merrie is zelf een dwerg, je hebt verschillende types dwergvormen, zij is Achondroplasia, wat zoveel betekent als "korte uiteindes", dus haar benen en hals zijn extra kort, meestal hebben ze ook koehakkige benen en een groot hoofd met kleine oren. Maar de merrie kan wel een normaal leven leiden. Het is natuurlijk niet aan te bevelen om er mee te gaan fokken.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:18

Arm diertje.. ..
Heel veel sterkte meis !

(En niet vergeten dat het veulentje heel blij met jou was (!))

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:26

Vanneke schreef:
Inderdaad, die merrie is zelf een dwerg, je hebt verschillende types dwergvormen, zij is Achondroplasia, wat zoveel betekent als "korte uiteindes", dus haar benen en hals zijn extra kort, meestal hebben ze ook koehakkige benen en een groot hoofd met kleine oren. Maar de merrie kan wel een normaal leven leiden. Het is natuurlijk niet aan te bevelen om er mee te gaan fokken.

Ik ben niet de eigenaar van dit dier, maar heb haar wel vele jaren verzorgt. Het is bij ons inderdaad niet bekend dat het dier een dwerg is. Jaren geleden is ze van de paardenmarkt gehaald, ze zou van een tweeling zijn en te weinig ruimte gehad hebben in de baarmoeder. Daardoor waren haar benen vergroeid. Nu is ze een jaar of 11 oud. Fleurtje zal inmiddels een stuk of 5/6 veulens gehad hebben, waarbij het vorig jaar dus misging. Helaas heeft het kleine merrietje maar 1,5 dag geleefd. De andere veulens zien er allemaal super uit!! Erge kleintjes, dat wel, maar ze is ook iedere keer met een mini hengst gedekt.

Er is alles aan gedaan om het diertje te redden, maar het mocht helaas niet baten. Weer een veulen verloren. Het jaar daarvoor had hij ook al zo'n pech met een andere merrie. Hoofdje was al geboren, maar de ligging was niet goed. Ze hebben de merrie open moeten maken via een soort van keizersnede, het veulen laten inslapen en daarna uit de merrie moeten zagen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:09

carina schreef:
Vanneke schreef:

Ik ben niet de eigenaar van dit dier, maar heb haar wel vele jaren verzorgt. Het is bij ons inderdaad niet bekend dat het dier een dwerg is. Jaren geleden is ze van de paardenmarkt gehaald, ze zou van een tweeling zijn en te weinig ruimte gehad hebben in de baarmoeder. Daardoor waren haar benen vergroeid. Nu is ze een jaar of 11 oud. Fleurtje zal inmiddels een stuk of 5/6 veulens gehad hebben, waarbij het vorig jaar dus misging. Helaas heeft het kleine merrietje maar 1,5 dag geleefd. De andere veulens zien er allemaal super uit!! Erge kleintjes, dat wel, maar ze is ook iedere keer met een mini hengst gedekt.

Er is alles aan gedaan om het diertje te redden, maar het mocht helaas niet baten. Weer een veulen verloren. Het jaar daarvoor had hij ook al zo'n pech met een andere merrie. Hoofdje was al geboren, maar de ligging was niet goed. Ze hebben de merrie open moeten maken via een soort van keizersnede, het veulen laten inslapen en daarna uit de merrie moeten zagen

Toevallig dat je dit ook leest! Was jij er toen ook bij toen ik er was? Haha ik bedoel, Petra was er ook bij en nog een meisje was jij dat misschien? Maar het is idd heel sneu geweest. Had hij eindelijk een merrietje ging ze dood Nu heeft hij ze allemaal verkocht he!?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:42

Sneu hoor....

Sterkte

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:21

carina schreef:
Vanneke schreef:

De reden dat ik dit denk, is omdat dit merrietje lijkt op een merrie die ik zelf gehad heb. Mag ik je voorstellen aan Phoebe,
Afbeelding

Zij is op de foto 5 jaar, en zoals je ziet is ook zij een dwergpony. Ik wist dit toen ook niet en heb er zelfs een veulentje mee gefokt.
Dit is Luna, haar dochter
Afbeelding

Luna is normaler gebouwd, maar is inderdaad ook heel erg klein, ze is amper 73cm. Phoebe heb ik verkocht aan mensen die er nooit mee zullen fokken en ik zie haar elk jaar nog eens. Het is dankzij het internet dat ik te weten ben gekomen dat zij een dwergponietje was. Maar ze is een hele lieve pony en kerngezond, alleen haar achterste korte beentjes stonden verschrikkelijk koehakkig en ze had een te groot hoofd voor haar lichaam met lieve kleine oortjes.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:55

Ik hoorde vanaaf dat ze dit jaar weer een veulen gehad heeft, dood geboren helaas... Als het mijn dier geweest was zou 'k dr nooit meer mee fokken, maar de eigenaar kennende...

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 09:14

Hij heeft toch al zn shetjes verkocht?

carina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:18

tanya89 schreef:
Hij heeft toch al zn shetjes verkocht?

Durf ik niet te zeggenm... Spreek hem eigenlijk nooit meer. Mayo vertelde me gister dat ze weer een dood veulen had, of dat bij hem was of bij iemand anders weet ik dus ook niet...

Nonce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:51

He Carina ,

Is dat die zwarte shetlander die hij eigenlijk aan ons wilde verkopen voor Britt? Jeetje zeg!

Gr. NONCE

carina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:38

Nonce schreef:
He Carina ,

Is dat die zwarte shetlander die hij eigenlijk aan ons wilde verkopen voor Britt? Jeetje zeg!

Gr. NONCE

Nee, dat was Gerrie, een hele leuke vlotte merrie. Leuk rijdier, zou geen verkeerde keus geweest zijn... Maar Byoux is ook erg leuk hoor