En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pukpaleisje

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 17:10

arie53 schreef:
Daarbij moet men zich ook nog realiseren dat de door Pukpaleis beschreven hengsten de beste van het uitgezochte gezelschap zijn. Als het zo door gaat, kun je deze hengsten alleen nog tegen een extra hoge premie verzekeren.

Ik ik realiseer met ter degen dat er maar een beperkt aantal "echte" overblijven en op zich is dat ook niet zo erg van elke jaargang doorstaan slechte enkele de tand des tijds .....wie heeft het nu nog over Radar,Riant,Skydancer,Roven,Tjaikovsky,Turbo Magic als potentiele dekhengst voor het betere fokmateriaal, terwijl mensen er ooit "erg enthousiast" over waren onder andere de gene die de cijfertjes uitdeelden.
Voor deze lichting heb ik de meeste verwachtingen van de Krack de Lord loxley en de Indoctro x Corland....let op resulaten uit het (recente) verleden geven geen garantie voor de toekomst....
natuurlijk is dat weinig van de 800 aangeboden hengsten maar dat is in nergens anders, ook niet in Duitsland (er wordt ruimer gekeurd, maar veel hengsten komen amper aan dekaantallen die een inzicht geven in hun fokwaarde, om over het EASP,ZFDP,AES,ES.NES,en in minder mate NRPS maar te zwijgen)

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:41

In Duitsland sneuvelen niet zoveel tijdens het verrichtingsonderzoek. Bovendien moeten daar alle hengsten ook nog springen. Als je van de 80 uitgeselecteerde er slechts een 12tal overhoudt die een minimale aanleg als rijpaard hebben, dan kun je wel degelijk een paar kantekeningen plaatsen en je afvragen of er niet iets mis is.

Citaat:
Voor deze lichting heb ik de meeste verwachtingen van de Krack de Lord loxley en de Indoctro x Corland....let op resulaten uit het (recente) verleden geven geen garantie voor de toekomst....

Die verwachting kan slechts enkele toegespist zijn op potentiele sportpaarden, want als fokhengst biedt de Ermeloselectie idd geen enkele garantie voor de toekomst.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:45

arie53 schreef:
In Duitsland sneuvelen niet zoveel tijdens het verrichtingsonderzoek. Bovendien moeten daar alle hengsten ook nog springen. Als je van de 80 uitgeselecteerde er slechts een 12tal overhoudt die een minimale aanleg als rijpaard hebben, dan kun je wel degelijk een paar kantekeningen plaatsen en je afvragen of er niet iets mis is.
.

Er is niks mis,.
Het volk weet niet beter.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:46

Nou die lord leatherdale mag zich dan wel positief gaan ontwikkelen maar ik vind dat een hengst van nature een goed gerbuik van het achterbeen moet hebben, helemaal als hij ingezet wordt voor de fokkerij... z'n achterbenen sloffen ermaar een beetje achteraan... Galop is wel SUPER. Ik denk dat de Krack het beste zal worden als sportpaard, kwa model deugt hij helaas niet, maar in de sport is dat minder belangrijk...

Jammer dat de Jazz niet origineel genoeg meer is, want het is echt een hele fijne!!! Zou misschien iets meer buiging in de gewrichten mogen hebben.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:52

marcolemar schreef:
Nou die lord leatherdale mag zich dan wel positief gaan ontwikkelen maar ik vind dat een hengst van nature een goed gerbuik van het achterbeen moet hebben, helemaal als hij ingezet wordt voor de fokkerij... z'n achterbenen sloffen ermaar een beetje achteraan... Galop is wel SUPER. Ik denk dat de Krack het beste zal worden als sportpaard, kwa model deugt hij helaas niet.

Wat doe je ook met een paar dieren die door een "Flutstamboek" (tekst bokker) de ring uit zijn gewezen.

Waarschijnlijk de arrogantie van wij weten het beter.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:55

marcolemar schreef:
Jammer dat de Jazz niet origineel genoeg meer is, want het is echt een hele fijne!!! Zou misschien iets meer buiging in de gewrichten mogen hebben.

Citaat:
Zou misschien iets meer buiging

Dat kan ik niet volgen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:59

ceasario schreef:
marcolemar schreef:

Citaat:
Zou misschien iets meer buiging

Dat kan ik niet volgen.

Te moeilijk? Ik vond het een fijn compleet paard!

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 18:15

Citaat:
Vanwege dat gebrek aan buiging voorzie ik geen grootste toekomst, een hengst mag dan wel aan kracht en afdruk kunnen winnen als het achterbeen van nature weinig scharniert lijkt mij dit moeilijk te verbeteren...
Citaat:
In Duitsland sneuvelen niet zoveel tijdens het verrichtingsonderzoek
Nee, inderdaad nagenoeg alles mag blijven lopen, maar of dat een betere selectie garandeert is natuurlijk maar de vraag...In Ermelo onstond ter plekke een discussie over het verschil van de Duitse en Nederlands stamboeken..vergeet niet dat de W-lijn veel kaopt heeft gemaakt met name Weltmeyer, Oldenburg heeft een apart spring programma in het leven moeten roepen en het zijn tenslotte FRANSE hengsten die Holstein uit het slop hebben moeten halen (COr de la Bryere en Quidam de Revel) met hun verre (in) teelt op Landgraf

stephanie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:19

Marcolemar wat vind jij niet aan webster zijn model kloppen?

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:22

stephanie123 schreef:
Marcolemar wat vind jij niet aan webster zijn model kloppen?

Tja, dat weet je denk ik zelf ook wel... Het kwpn vond ook dat hij te beknopt was...

Maargoed verder zit hij wel goed in elkaar, imo.

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:26

Het kwpn heeft niet gezegd dat hij te beknopt was.
Hij had grootramiger kunnen zijn meer in het rechthoeksmodel(stond ook in zijn rapport), maar een zeer correct model.
Maarja dat maakt verder ook niet uit, hij past in ieder geval op ouderwetse merries die over weinig ras en uitstraling beschikken.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:27

Menk schreef:
Het kwpn heeft niet gezegd dat hij te beknopt was.
Hij had grootramiger kunnen zijn meer in het rechthoeksmodel(stond ook in zijn rapport), maar een zeer correct model.
Maarja dat maakt verder ook niet uit, hij past in ieder geval op ouderwetse merries die over weinig ras en uitstraling beschikken.

Ja dat vind ik dus het zelfde...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:30

Pukpaleis schreef:
Vanwege dat gebrek aan buiging voorzie ik geen grootste toekomst, een hengst mag dan wel aan kracht en afdruk kunnen winnen als het achterbeen van nature weinig scharniert lijkt mij dit moeilijk te verbeteren...

Meer buiging is er in te rijden/trucen, krijgt de hengst dus automatisch meer afdruk.

selnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:09

Weet iemand waar de veilingtopper is gebleven de jonge Sir Cinclair zoon. Die is volgens mij wel begonnen aan dit verrichtingonderzoek. Ik vond het toen een heel goed paard en ben benieuwd of hij ingeschreven is/wordt.

stephanie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:14

Hij is doorverwezen naar het najaarsonderzoek

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:16

Top verslagje Pukkie!!

Lijkt alsof er niet veel soeps aan dekhengsten rondliep.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:16

selnik schreef:
Weet iemand waar de veilingtopper is gebleven de jonge Sir Cinclair zoon. Die is volgens mij wel begonnen aan dit verrichtingonderzoek. Ik vond het toen een heel goed paard en ben benieuwd of hij ingeschreven is/wordt.

Die is doorverwezen naar het najaarsonderzoek, was nog erg jeugdig.

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:08

Wat worden die hengsten weer lekker afgebrand. De meeste zuurbokkers schijnen te vergeten, dat deze driejarige dieren al bijna een jaar hard aan het werk en geprobeerd zijn, misschien zijn ze daardoor helemaal leeg en kunnen ze nu even niet meer imponeren. De volmaakte hengst moet nog geboren worden, maar een paar van deze hengsten kunnen op bepaalde merries best goed werk doen
Toen Jazz werd goedgekeurd, is er enorm veel gezegd en geschreven over zijn matige achterbeengebruik. Toch kom je heel veel goede Jazz-en tegen zowel in de keurings- als wedstrijdring De tijd zal leren of deze hengsten iets toevoegen aan de fokkerij. Sta dan niet zo met jouw oordeel klaar, geef ze in ieder geval een kans

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:17

marcolemar schreef:
Meer buiging is er in te rijden/trucen, krijgt de hengst dus automatisch meer afdruk.

Dat is dus juist wat je NIET wilt in een fokhengst. Je wilt een hengst die zoiets VAN NATURE doet...........

En scharniering in de achtergewrichten is inderdaad erg belangrijk. Dat mis ik bij veruit de meeste hedendaagse hengsten.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:39

CGJ12 schreef:
marcolemar schreef:

Dat is dus juist wat je NIET wilt in een fokhengst. Je wilt een hengst die zoiets VAN NATURE doet...........

En scharniering in de achtergewrichten is inderdaad erg belangrijk. Dat mis ik bij veruit de meeste hedendaagse hengsten.

JOH, denk je dat ik dat niet wil dan ik zeg alleen maar dat hij die buiging dus wel kan krijgen, en pukkie beweerde dat hij geen toekomst had door die slechte buiging...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:52

marcolemar schreef:
JOH, denk je dat ik dat niet wil dan ik zeg alleen maar dat hij die buiging dus wel kan krijgen, en pukkie beweerde dat hij geen toekomst had door die slechte buiging...

Geen toekomst als FOKHENGST bedoelt ze..........
Met één van die moderne nederlandse tovenaars op de rug kan zowat elk paard alsnog GP gaan lopen.........

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:19

Citaat:
Met één van die moderne nederlandse tovenaars op de rug kan zowat elk paard alsnog GP gaan lopen.........

Pavocup bedoel waarschijnlijk.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:25

Ik heb alles gefilmd, het is hier gratis te bekijken...

stephanie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:30

stephanie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:01

iemand al op de site gekeken?