florestan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:03

Xox schreef:
heb Florencio eens gezien met Simon Dropp. Die moest er aardig aan werken om hem bij de les te houden en hem aan het lopen te krijgen. Voor mij was het toed duidelijk. Voor mij geen Florencio. hoe mooi hij ook is. Van het karakter ben ik niet zo gecharmeerd. Nou denk ik dat dat bij Weltmeyer weg komt want die ervaring heb ik vaker opgedaan. Ik vdint dus de combi van deze twee hengsten niet echt ideaal

Toch heb ik uit betrouwbare bron dat hij een van de meest werklustige hengsten is van de huidige ruiter. Hij loopt altijd en heeft weinig aanmoediging nodig.
Misschien was hij op die leeftijd nog wat slap?

olafj

Re: florestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:03

ik heb hem twe jaar geleden op de show van hastrona hoeve gezien.
HP Minderhout reed hem toen en hij moest em toch flink prikken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:32

mistral schreef:
ik heb hem twe jaar geleden op de show van hastrona hoeve gezien.
HP Minderhout reed hem toen en hij moest em toch flink prikken.

Afbeelding

Waarom is de ene voet van de ruiter hoger dan de andere ?
Waarschijnlijk omdat de ruiter een slapbeen heeft.

bayaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 11:37

leuk al die reacties. ik heb van de eigenaars gehoort dat het een werklustige merrie is die je van tijd tot tijd wel een keertje op haar plaats moet wijzen, gaat nog wat worden ik als b ruiter op een zz paard meer informatie zoals de filmpjes en de foto's zijn altijd welkom, verder kan ik niet echt meegaan in de discusie aangezien ik niet echt op de hoogte ben van florestan bloed. hoe zit het met het voorbeengebruik van deze paarden ? de merrie moet volgens de mensen een enorm goed voorbeen gebruik hebben.of het waar is zal ik jullie na maandag kunnen vertellen.

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:36

Venetia schreef:
Xox schreef:
heb Florencio eens gezien met Simon Dropp. Die moest er aardig aan werken om hem bij de les te houden en hem aan het lopen te krijgen. Voor mij was het toed duidelijk. Voor mij geen Florencio. hoe mooi hij ook is. Van het karakter ben ik niet zo gecharmeerd. Nou denk ik dat dat bij Weltmeyer weg komt want die ervaring heb ik vaker opgedaan. Ik vdint dus de combi van deze twee hengsten niet echt ideaal

Toch heb ik uit betrouwbare bron dat hij een van de meest werklustige hengsten is van de huidige ruiter. Hij loopt altijd en heeft weinig aanmoediging nodig.
Misschien was hij op die leeftijd nog wat slap?

Ik heb hem ook gezien onder die ruiter en het viel me enorm tegen. Ook het voorbeen gebruik was niet zo geweldig. Hij trok alleen de knieen op en de ruiter moest alle moeite doen hem erbij te houden

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:05

ceasario schreef:
Waarom is de ene voet van de ruiter hoger dan de andere ?
Waarschijnlijk omdat de ruiter een slapbeen heeft.

Of hij heeft zijn hak opgetrokken van het rechterbeen om hem een por te geven .
HP kan altijd keurig zijn hakken uit drukken en zijn been lang houden.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:13

Missouri schreef:
Idd zijn ze vaak liever lui dan moe, en niet te fijn aan het been te krijgen.
Meestal wel mooie bewegingstechtniek en souplesse.
Maar je moet zelf niet lui aangelegd zijn want je zult veel been moeten geven

http://events.horses.nl/2006/eindhoven/ ... 31-res.htm

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:29

Oooh... Florencio....
Zo'n super paard... Komt dat echt vooral door zijn vader of had de moeder er ook nog wat mee te maken?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:34

Ik heb een tijdje een Florestan-ruin gereden die in het Z springt (als 1 van de weinige!). Die kan heel apart draven maar daar wordt natuurlijk niet op getraind. Beetje beknopt dier is dat met een incorrect voorbeen, maar hij red het goed in het Z spr en is in de training meestal ook wel fijn te rijden. Voorwaarts genoeg, heel los in zijn lijf. Geen gemakkelijk karakter.

De andere Florestan die ik een paar keer heb gereden is de hengst Freestyle. Dat is een fijne werkwillige hengst maar ik heb ze persoonlijk liever nog ietsje bloederiger. Daar staan Florestan en zijn meeste zonen ook echt bekend om, dat zij een merrie met bloed nodig hebben.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:25

MissHIS schreef:
Daar staan Florestan en zijn meeste zonen ook echt bekend om, dat zij een merrie met bloed nodig hebben.

We zijn zo ver dat merries niet meer mee mogen tellen.
In dit land zal kosten wat kost alleen de vader promoot moeten worden
en de vader van de moeder moet het in de uitslagen doen met een nummer.

zie:o.a.

http://events.horses.nl/2006/eindhoven/ ... 34-act.htm

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:38

Dat nummer achter de vader x, dat is het nummer van de combinatie van het KNHS.
Is dus niet eens het nummer van een moeder.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:45

Dees schreef:
Dat nummer achter de vader x, dat is het nummer van de combinatie van het KNHS.
Is dus niet eens het nummer van een moeder.

dwz. dat de belangen van de hengst ,vaders , alleen nog maar een rol gaan spelen.

En het hengstenmerk alleen nog maar van belang is.
Welke programmeurs zijn nu weer hun zakken aan het vullen.???

Want die hebben van iemand voor het nieuwe programma opdracht gekregen.!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:22

MissHIS schreef:
Daar staan Florestan en zijn meeste zonen ook echt bekend om, dat zij een merrie met bloed nodig hebben.

Ja daarom snap ik het fokadvies ook niet van het KWPN. Ik zag wel dat ik met mijn merrie wat terugfokte op Furioso xx en een trakehner. Dus het zal best een bloedje worden dan..

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:11

Suzanne F. schreef:
MissHIS schreef:

Ja daarom snap ik het fokadvies ook niet van het KWPN. Ik zag wel dat ik met mijn merrie wat terugfokte op Furioso xx en een trakehner. Dus het zal best een bloedje worden dan..

Florestan en zn. veredelen niet nee maar ze moderniseren wel vandaar misschien dat het kwpn bij florencio als fokadvies geeft dat hij beter past bij wat klassiekere merries.

Florestan en zn. hebben imo wel altijd een merrie nodig met lange lijnen.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:22

Hier de foto's van Florestan I en enkele nakomelingen. helaas geen super kwaliteit. Volgende keer neem ik mijn digi mee

Florestan I met zijn amazone Andrea Stricker
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fürst Picollo
Afbeelding

Fiano
Afbeelding

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:51

@MissHIS: Wauw heej..! Heb jij de hengst Freestyle gereden?? Heb daar zelf een nakomeling van. Heeft zo te zien het karakter maar een deel van paps ge-erfd... Die van mij is namelijk enorm heet en bloederig, en ook erg werkwillig. Wel eerlijk.
Heeft ze denk ik van d'r moeder.. die kon namelijk niet bereden worden.

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:56

Mijn 'bijrijdpaard' is ook een Florestan.
Lief paard, maar idd liever lui dan moe
Zij is trouwens wel heet te krijgen, en als je d'r een flinke tik geeft wil ze nog weleen een bok[je] geven.

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:58

sammie_44 schreef:
@MissHIS: Wauw heej..! Heb jij de hengst Freestyle gereden?? Heb daar zelf een nakomeling van. Heeft zo te zien het karakter maar een deel van paps ge-erfd... Die van mij is namelijk enorm heet en bloederig, en ook erg werkwillig. Wel eerlijk.
Heeft ze denk ik van d'r moeder.. die kon namelijk niet bereden worden.

Ja ik ben in 2002 een maand in North-Carolina (USA) geweest op uitnodiging van mensen van het DBNA (Dutch Breeders of North America), zij huurden de hengst Freestyle destijds. Ik ben toen ook een week bij zijn ruiter Jim Koford geweest, die startte hem Prix st Georges. Daar heb ik hem een paar keer gereden, een leuke ervaring!Later is de hengst verkocht en nu behaald hij ook goede resultaten in de sport.
In mijn profiel staat nog wel een foto van Freestyle. Ik had destijds ook een merrie drachtig van hem, maar dat veulen werd na 8 maand helaas verworpen. Freestyle heeft een heel goed karakter.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:08

Wat een mooie kans heb je gehad dan zeg! Jammer dat het niets geworden is met het veulen..
Heb je ook rijfoto's van jou met Freestyle?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:31

Ja thuis op de computer (ben nu aan de andere kant van het land) kan ze van het weekend wel eens sturen! Heb tientallen foto's van Freestyle. Was echt een mooie tijd!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:45

Wauw, te gek!! Zou ik echt heel blij mee zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 07:46

Wat een flinke knullen wel he? Jeetje. Ja en dan bedenk ik me dat in combi met Weltmeyer je best een knoeperdje kan krijgen met een forsere merrie.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:09

Een kleinzoon van Florestan is in mijn onderschrift te bezichtigen.
(Maak schaamteloos reclame).
Volgens mij heeft Florencio idd gemoderniseerd bij dat veulen.
Is een gevoelig veulen, geen koude, wat van Florestan beweerd wordt.
Kan ook van moeder komen natuurlijk.

@ Misshis: ben heel benieuwd naar die foto's!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 06:55

ceasario schreef:
De Rheinischehengst Florestan I dit voorjaar.

-----------
Citaat:
http://www.knhs.nl/News.asp?ID=25058&PCatID=1000

Lotje Schoots wint KNHS titel ZZ-Licht 26/5/2006

EINDHOVEN (KNHS) - In de klasse ZZ-Licht ging de zege naar Lotje Schoots (Abcoude) met Torricelli.
Voor de 17-jarige amazone

behoeft het niet de enige titel te blijven, want na twee van de drie onderdelen in het Nederlands kampioenschap junioren gaat zij ook daarin aan de leiding met Reine D.

Het gebeurt soms dat er dagen zijn dat het de hele dag regent. Zo'n dag was de derde dag van de nationale dressuur kampioenschappen in Eindhoven. Geen wind, maar een gestaag neervallende regen, die het publiek thuis hield en de omgeving van de Karpendonkse Plas langzaam onder water zette. Toch bleef de bodem in de dressuurbaan goed berijdbaar en had de regen amper invloed op de door paard en ruiter geleverde prestaties.
Lotje Schoots was in de klasse ZZ Licht onnavolgbaar en zette de verzamelde concurrentie op grote achterstand. Scoorde zij in de eerste wedstrijd op woensdag nog een voorsprong van ruim vier procent op haar naast concurrente Anniemiek Vincourt (Veeningen) met de hengst Wijdewormer's Riant, in de tweede wedstrijd was haar voorsprong op de als tweede eindigende Seth Boschman (Bergharen) met Lincom's Princes ruim vijf procent, waardoor de uiteindelijke voorsprong van Schoots op de nummer twee Annemiek Vincourt bijna tien procent bedroeg. "
Mijn paard is een achtjarige nakomeling van Florestan

en twee maand geleden werden we in Wanrooij nog kampioen in de klasse Z1.
We hebben echt tot nu toe alles gewonnen wat er voor ons te winnen valt, en nu gaan we ons voorbereiden op de selectiewedstrijden voor het WK voor jonge paarden. Dat is niet echt zwaar, want mijn paard kan het gemakkelijk aan,
maar na die selectiewedstrijden krijgt hij echt rust", vertelde Lotje, die er van overtuigd is dat dit paard mogelijk nog beter is dan haar paard Reine D, waarmee ze al tot tweemaal toe Nederlands kampioene is geworden bij de junioren. Lotje heeft haar paard helemaal zelf opgeleid en kocht hem als 2,5 jarige van Stoeterij 't Maalwater in Heiloo, die Torricelli fokte. "In de draf kunnen we nog wat verbeteringen aanbrengen, maar dat doen we langzaam, want Torricelli kan alles aan, als we het maar op de juiste wijze gedoseerd doen", aldus een dolgelukkige Lotje Schoots.

Afbeelding