[WN] Bandit -> het gaat nu echt opschieten!!! 332 dagen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaolaPromise

Re: Bandit -> het gaat nu echt opschieten!!! 332 dagen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:39

@ Francis; Dierenarts is al ingelicht

@ Boldly; Dit word Solo z'n aller eerste kind!! Daisies is ook drachtig van hem -> zij verwacht het veulen begin juni..

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:52

Gezien de ernst zal ook ik voor jullie duimen op een gezond veulen.

Kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat mensen dit risico willen lopen, en dat allemaal voor een kleurtje, en dit terwijl je er niet eens meer kans op maakt.....

Hopelijk loopt het met een sisser af en kunnen we straks genieten van je foto's

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:04

Nope, de kleurgarantie wordt er niet beter op als je bewust met twee LW- dragers gaat fokken...........

Het is allemaal te triest voor woorden dat er nog steeds fokkers BEWUST het risico nemen om 25% kans te maken op een NIET- levensvatbaar veulen , ook vergeten ze compleet welk leed er het veulen én de merrie wordt aangedaan als het foute boel is, !!
Diep en diep triest!!

Maar Paola, wij duimen allemaal zo hard mogelijk voor een prachtig gezond veullie, daar kan het niet aan liggen, !

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:30

Helemaal met je eens FH... ik kan er ook met m'n verstand echt niet bij en zal het dan ook structureel veroordelen... Van zo'n fokker zal ik ook niet snel een veulen of deksprong kopen, van mij mag dat volledig geboycot worden. 't Gaat nog niet eens om vlekken, maar om een bepaald sóórt vlekje... Met een tovero fokken levert meer kans op bont op dan twee frames op elkaar zetten.

Maar ff voor de duidelijkheid, TS heeft de merrie drachtig gekocht en is dus niet verantwoordelijk voor deze keus. Zij zit nu met de gebakken peren door de keus van de vorige eigenaar.
Ik hoop dus echt met elke vezel in m'n lijf dat er een gezond veulentje uit komt.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:49

I could not agree more
Ik ga dan ook heel, héél hard duimen dat Bandit Paola een prachtige en gezonde baby gaat geven!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:19

Ik ben benieuwd wat het wordt!
En dat het natuurlijk een gezond veulen wordt.........Trek je maar niks aan wat andere zeggen, OLWS is natuurlijk niet iets wat je licht moet opnemen, maar goed, er zijn wel meer mensen hier die bewust met paarden fokken , die een genetische afwijking/ziekte hebben dus Wh*t the F*ck!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:48

jessiejanes schreef:
Ik ben benieuwd wat het wordt!
En dat het natuurlijk een gezond veulen wordt.........Trek je maar niks aan wat andere zeggen, OLWS is natuurlijk niet iets wat je licht moet opnemen, maar goed, er zijn wel meer mensen hier die bewust met paarden fokken , die een genetische afwijking/ziekte hebben dus Wh*t the F*ck!

Ons commentaar is zeker niet op TS gericht, die heeft de merrie drachtig gekocht. Maar goed, het is niet goed te praten dat er fokkers zijn die BEWUST met paarden fokken waarvan hen bekend is dat ze een genetische afwijking of ziekte hebben.
Alleen vind ik het OLWS verhaal nog weer iets anders, omdat het heel simpel te voorkomen is! Gewoon NIET fokken met twee OLWS- dragers en je hebt geen probleem omtrent een LW- veulen, zo simpel als wat!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:53

jessiejanes schreef:
maar goed, er zijn wel meer mensen hier die bewust met paarden fokken , die een genetische afwijking/ziekte hebben dus Wh*t the F*ck!

Ik mag hopen dat je dit niet serieus bedoelt toch

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:07

Ja, ik vroeg me ook al af hoe ik dát nu weer moest opvatten... Ik vind het persoonlijk een nogal opmerkelijke opvatting voor iemand met een fok- en trainingsstal (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:59

Hmm, ga me toch aangesproken voelen gezien ik inderdaad zeer bewust gefokt heb met een paard wat een genetische ziekte heeft die, overigens, zeer goed te "behandelen" is. Natuurlijk zijn er vele, vele, vele afwijkingen waar men beter niet mee kan fokken, zoals zomerexeem, beenstand afwijkingen, ocd, hko, enz.

Een ieder moet natuurlijk geheel zelf weten wat men doet. Ik vind persoonlijk een groot verschil tussen een behandelbare afwijking en een onbehandelbare afwijking. Ik heb voor het eerste gekozen, en, zoals jullie allemaal regelamatig kunnen zien verkeerd mijn hypp N/H paard in zeer goede gezondheid evenals zijn 16 jarige vader. Dat kan ik helaas van geen enkele OLWS veulen zeggen.

Ik ga buiten deze reactie verder niet op het HYPP verhaal in, als men daar meer over wil weten, want er zijn tig recente onderzoeken die laten zien dat als je een hypp postief paard maar voldoende beweging en het juiste voor geeft ze een prima, zeer langduruige symptoom vrij leven kunnen hebben, mogen jullie mij altijd een pb sturen, of je opent er een nieuw topic over.

Uiteraard begrijp ik volkomen dat er veel mensen zijn die het niet eens zijn met de keuze die ik gemaakt heb om Rocky te fokken, en dat respecteer ik. Net als ik het niet eens ben met Paint fokkers die OLWS x OLWS fokken.

Natuurlijk hoop ik van harte dat het veulen van Paola gewoon gezond is!

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 07:35

Oef! Wat maak ik allemaal weer los Had ik wel verwacht en is ook te begrijpen! Gelukkig weten jullie allemaal dat we Bandit drachtig gekocht hebben en later pas besloten hebben het veulen erbij te nemen. We kunnen alleen maar hopen dat het gezond is en zo niet -> Bandit zo veel mogelijk steun geven..
Als het wel gezond is hebben we een pracht veulen uit 2 fantastische ouders!! En die gok zou ik zelf nooit genomen hebben, dus dan had ik nooit een veulen van Solo gehad terwijl ik het een geweldige hengst vind Er zit dus ook nog wel een klein positief kantje aan

Maargoed, het was niet mijn bedoeling een discussie over OLWS of HYPP te beginnen -> Bandit haar vader (Hints Impression) is trouwens HYPP N/N

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 07:37

Nu weer on topic -> Bandit haar uiers waren gister avond echt HUGE We hadden eigenlijk wel wat verwacht vannacht maar ze heeft het nog even binnen gehouden

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:43

Oeeeh spannend!!! Zal het dan vandaag gebeuren.....????

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:10

Whaaaa, Paola, geef haar ongelijk om haar billen even stevig samen te knijpen, het is waardeloos koud weer, hahahahhaa. Arme Bandit, die staat dus echt op knallen! Spannend hoor! Maak vooral veel foto's van deze laatste periode van haar 'fluit' en haar uier, da's altijd handig als referentie voor eventuele toekomstige drachten en bevallingen.....
Hou ons op de hoogte, dit wordt een spannend weekend! Succes he!

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:24

Spannend.. Hoe veel dagen zit ze ook al weer? Hou ons op de hoogte he...! Ben wel erg benieuwd!

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 11:33

333 dagen.. 1 dag voor tijd dus!! Maar ze heeft alle kenmerken al, uiers staan helemaal strak, banden helemaal los, staart draagt ze erg hoog en haar V is helemaal ontspannen...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:36

Bandit neemt een voorsprong !!

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 11:40

Mac schreef:
Bandit neemt een voorsprong !!

Ja Lee moet opschieten anders haalt ze haar straks in!! zal je zien dat ze ons nog een week laat wachten terwijl wij er van overtuigd zijn dat het dit weekend gebeurd

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:11

Oh jee!! Ze gaat ineens heel snel!! De eindsprint!

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:17

ben benieuwd! heel veel sterkte

Chawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:24

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar je veulen. Zeker omdat we onze merrie dit jaar laten dekken door Solo....Spannend hoor....Hier wordt in ieder geval geduimd voor een gezond veulentje!

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:33

Rietveld schreef:
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar je veulen. Zeker omdat we onze merrie dit jaar laten dekken door Solo....Spannend hoor....Hier wordt in ieder geval geduimd voor een gezond veulentje!

Leuk! Heb je een foto van je merrie?

Chawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:42

Zal ik maandag plaatsen, moet nu weg. Mijn vriend is jarig en we gaan een weekendje weg...Hij weet alleen nog van niets

JoyRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:47

Hier wordt ook voor jullie geduimd. Ben reuze benieuwd naar de veulentjes van Solo want morgen wordt onze quartermerrie geinsemineerd met het sperma van Solo

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:42

Ik duim ook heel hard dat alles goed gaat. ze gaat nu wel heel hard....