Heeft er nog iemand met RUBELS gedekt dit jaar?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:24

joostvangestel schreef:
Hoi, kunnen we weer over Rubels praten ipv over ijslanders. Dank u wel.

Spuit elf is ook wakker...........
Die Ijslanders zijn alweer 3 dagen passé.............

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:17

Snap eigenlijk niet dat nog niemand de opmerking heeft gemaakt dat ie helemaal niet te dekking staat dit jaar????

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:01

Wat kan het raar gaan:
Wereldkampioen Rubels staat niet eens ter dekking,
Wereldkampioen Florencio dekt zich suf richting de 500,
Wereldkampioen Sandro Hit wordt bijna "gevoerd" op de dekbok en gaat richting de 1.000 ...........

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 08:39

Blijkt maar weer dat er meet mensen voor het plaatje dekken dan voor kwaliteit!!!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:36

Alles draait om mamagement, als ze ipv grote foto's van Rubels overal te plaatsen nu eens foto's van z'n nakomelingen plaatsen zou ie er maar zo een heel stel meer kunnen hebben want hij heeft zelf nu eenmaal niet het meest gewenste exterieur, om over zn kleur maar niet te spreken. Z'n nakomelingen ( van wat ik gezien heb) vallen me heel erg mee.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:04

Daar ben ik het mee eens,maar als ik het goed heb worden de eerste nu 3,dus dat komt vast wel.heb ook alleen nog maar postive aanvullingen gezien en gehoord.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:07

Niet dat de andere 2 overgens geen kwaliteit hebben hoor.

passepartout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:19

Dat is dan even een tegenvaller dat Rubels dit jaar niet dekt.
Wij wilden als onze merrie bevallen is van Game Boy met Rubels gaan dekken. Kan iemand mij vertellen waarom hij niet dekt dit jaar.
Wat is er mis met Rubels de kleur???

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:52

Ja is niets mis met zijn kleur maar schimmel is niet zo commercieel momenteel,al ben ik van mening dat een goede geen kleur heeft.

wat voor merrie heb je dan als ik vragen mag??

Suzanne F.

Re: Heeft er nog iemand met RUBELS gedekt dit jaar?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:00

Er is niks mis met de kleur van Rubels en ook niet met de bewegingen. Het is het model wat me niet aanstaat, tis net een kleine badkuip.
Als je een merrie hebt met maat, lengte en een sterke ruglendenpartij kan ik erin komen.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:04

Misschien moet je je dan eerst meer verdiepen in de nakomenlingen van hem,want een mooie bovenlijn heeft ie niet nodig die vererft hij toch wel.
En net een badkuip.... heb je er wel eens naast gestaan.??

maar ieder zijn mening niet iedereen hoeft voor het zelfde te gaan gelukkig.

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:19

We hebben een hengst (ruin inmiddels) van de eerste jaargang van Rubels wordt nu 3 jaar uit een Cavalier merrie.
Is een mooi paard qua exterieur en kan goed bewegen, wel een schimmel maar een mooie schimmel is niet lelijk .

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:12

[quote="passepartout"]Dat is dan even een tegenvaller dat Rubels dit jaar niet dekt.
Wij wilden als onze merrie bevallen is van Game Boy met Rubels gaan dekken.

Mag ik vragen wat voor merrie het is???????

Erretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:00

passepartout schreef:
Dat is dan even een tegenvaller dat Rubels dit jaar niet dekt.
Wij wilden als onze merrie bevallen is van Game Boy met Rubels gaan dekken. Kan iemand mij vertellen waarom hij niet dekt dit jaar.
Wat is er mis met Rubels de kleur???

Rubels schijnt weer erg veel last te hebben van de blessure die hij bij het NK heeft opgelopen..

Zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=509427&hilit=

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:07

Ik ik dek liever bij een mooie, goede hengst dan een minder mooie goede hengst en daar ligt het verschil.
Florencio heeft alle kwaliteiten, ik ben ook nog eens van mening dat de nakomelingen van Florencio veel beter zijn dan die van Rubels.
Ik zie in Rubels absoluut een goed sportpaard maar een goede fokhengst moet naar mijn idee beide hebben en daarnaast goed vererven.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:50

hanneliesje schreef:
Ik ik dek liever bij een mooie, goede hengst dan een minder mooie goede hengst en daar ligt het verschil.
Florencio heeft alle kwaliteiten, ik ben ook nog eens van mening dat de nakomelingen van Florencio veel beter zijn dan die van Rubels.
Ik zie in Rubels absoluut een goed sportpaard maar een goede fokhengst moet naar mijn idee beide hebben en daarnaast goed vererven.

Maar....toevallig wilde ik dekken met Florencio dit jaar....moet je merrie dus wel een maand in quarantaine en je krijgt r nooit meer in het vliegtuig want eenmaal EVA positief, altijd EVA positief!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:55

janderegelaa schreef:
Maar....toevallig wilde ik dekken met Florencio dit jaar....moet je merrie dus wel een maand in quarantaine en je krijgt r nooit meer in het vliegtuig want eenmaal EVA positief, altijd EVA positief!

Niet zeuren Jan. Dat overdrijf je nu.
Ten eertse ligt de VS niet dicht voor EVA, en ten tweede is het kwestie van wachten voordat EVA alom aanwezig, en dus geaccepteerd is.

Trouwens, de meesten moeten nog maar zien ooit een paard over de plas te krijgen. Dat gaat RUITERS meer aan dan FOKKERS, aangezien en er nagenoeg niks jongeer dan 5 op export gaat.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:03

Nu ga ik volgende week uit de volle zus van Rubinstein een embryo spoelen, denk je nu echt dat ik dat ga doen met een met EVA besmette hengst?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:13

janderegelaa schreef:
Nu ga ik volgende week uit de volle zus van Rubinstein een embryo spoelen, denk je nu echt dat ik dat ga doen met een met EVA besmette hengst?

Het SPOELEN op zich zou ik uberhaupt niet met sperma doen maar met een andere vloeistof.............

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:24

Haha CGJ...je bent zo grappig als je met je mond vol tanden staat!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 07:29

hanneliesje schreef:

Ik denk dat als je er 500 dekt zit er altijd wel een goede tussen,maar als je er maar 80 dekt en er zitten net zoveel goede tussen zecht dat toch juist wat over de positive verervings kwaliteiten,maar we zullen zien in de sport want ik vind het wel erg vroeg om nu al te zeggen dat de andere veel beter zijn aangezien de eerste van rubels nu pas 3! worden.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 07:43

CGJ12 schreef:
janderegelaa schreef:

Het SPOELEN op zich zou ik uberhaupt niet met sperma doen maar met een andere vloeistof.............

Whahhaha lig dubbel hier.
Dan wordt het wachten op reageerbuis bevruchting he? Heb je hooguit een reageerbuisje met een EVA besmetting.

Allemaal zo overtrokken dat EVA gedoe, over 10 jaar lopen er zoveel Florencio´s rond dat je door de EVA´s het bos niet meer kan zien.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:54

.....en draait men zijn hoofd wel om als er 'een Rubels' voorbij komt... Hi Hi

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:10

Blijkbaar wel als er van de 3 aangeboden hengsten op de keuring bij t kwpn een zo tot en met de 3de bezichtiging door fietst 1 op 3 lijkt mij niet slecht in een eerste jaargang!!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:28

En, ook al is de NRPS voor sommigen minder, maar in 2003 werden 2 van de 4 aangeboden veulens van Rubels provinciaal kampioen (waaronder de de mijne) en werd de mijne 2e in Ermelo op de nationale, hij verloor van een Rubiquil, vooruit dan maar... (en hij was pas 8 weken.. )